testowe Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HD![]() ciąg dalszy...
![]()
Poniżej przedstawiamy wycinki kadru o podstawie 500 pikseli przy różnych ekwiwalentach czułości ISO
![]() ISO 1600
![]() ISO 3200
![]() ISO 6400
![]() ISO 12 800 Charakter szumu to typowe dla Canona wielobarwne plamy. Widoczne zakłócenia pojawiają się przy ISO 800 i ta wartość jest też górną granicą pełnej użyteczności zdjęć. Powyżej tej wartości obserwujemy stopniowe zmiękczanie szczegółów. Jak liczby przekładają się na jakość zdjęć? Za w pełni użyteczne można uznać ISO 800, a za naprawdę przyzwoite jeszcze ISO 1600. Później obserwujemy już stopniowy wzrost zaszumienia obrazu i coraz mocniejszą ingerencję oprogramowania, które z jednej strony łagodzi zakłócenia, ale z drugiej powoduje degradację szczegółów. Wyraźny spadek jakości zobaczymy dopiero przy ISO 6400. Najwyższą dostępną wartość ISO – 12800 radzimy stosować tylko w ostateczności. Za szumy przyznajemy 5,5 punktu.
Dynamika rejestracji
![]()
Przetwornik Canona EOS 500D charakteryzuje się stosunkowo dobrą jak na CMOS-a dynamiką
Odwzorowanie barwne
Kolorystyka zdjęcia będzie jednak zależała również od pomiaru temperatury barwowej, czyli prawidłowego doboru balansu bieli. EOS 500D „oferuje” tryb automatyczny oraz 5 gotowych profili: światło dzienne (ok. 5200 K), w cieniu (ok. 7000 K), pochmurny dzień (ok. 6000 K), światło żarowe (ok. 3200 K), oraz światło jarzeniowe (ok. 4000 K).
data dodania: 18-01-2010
godzina dodania: 17:43
odsłon: 70192
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. ![]() Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. ![]() Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |