Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST: Canon EOS M5 - mały, flagowy bezlusterkowiec - TEST Foto-Kurier 4/2017

ciąg dalszy...

Canon EOS M5 + EF-M18–150 mm f/3,5–6,3 IS STM; Par. eksp.: 1/640 s; ISO 250; f/6; f=92 mm; fot. K. Patrycy

Canon EOS M5 + EF-M18–150 mm f/3,5–6,3 IS STM; Par. eksp.: 1/640 s; ISO 250; f/6; f=92 mm; fot. K. Patrycy

 

Plusem wizjera jest to, że został on umieszczony centralnie w korpusie, dzięki czemu zapewniono komfort, do jakiego przywykli fotografowie korzystający z lustrzanek. Wizjer ma dużą częstotliwość odświeżania (120 kl./s), ale pomimo tego nie możemy mówić o płynności obserwacji obrazu analogicznej do wizjerów optycznych. Nadal wizjery optyczne, nie tylko Canona, pod tym względem są dużo lepsze. Gdy motyw widziany w wizjerze jest jasny to jego obraz jest bardzo dobry, ale przy ciemniejszych motywach już nie jest tak różowo. Na ciemniejszych partiach widzimy wyraźną, typową dla większości wizjerów elektronicznych, pulsującą kaszkę szumu chrominancji, co jest dość irytujące i niestety męczy nasz wzrok. Zaletą wizjerów elektronicznych ma być obecność pełnej informacji o parametrach ekspozycji przed jej wykonaniem jak i po zarejestrowaniu pliku oraz możliwość obserwowania efektów naszej pracy i tak też jest w przypadku tego wizjera, i te cechy są największą zaletą wizjerów elektronicznych. W testowanym wizjerze możemy zobaczyć również (po przełączeniu przyciskiem INFO [8]: 3 pozycje warstwy siatki (wyświetlane za pomocą cienkich czarnych linii [9]), histogram (jasność/RGB), poziomnicę elektroniczną [10] czy też różne formaty obrazu. Tak jak już pisaliśmy wizjer elektroniczny wykonany jest w technologii OLED, a ekran w LCD.

 

TEST: Canon EOS M5 - mały, flagowy bezlusterkowiec - TEST Foto-Kurier 4/2017

TEST: Canon EOS M5 - mały, flagowy bezlusterkowiec - TEST Foto-Kurier 4/2017

 

Niestety Canon wzorem wielu producentów bezlusterkowców nie zachował jednolitej technologii produkcji ekranu i wizjera elektronicznego co skutkuje trudnością z jednakowym odwzorowaniem kolorystycznym rejestrowanych zdjęć. Łatwiej byłoby ocenić na ekranach kolorystykę, gdyby ich wyświetlanie odbywało się na urządzeniach wytwarzanych w tej samej technologii. Ale z drugiej strony, czy ocena kolorystyczna i jakościowa na tak małych i w porównaniu z monitorami graficznymi niedoskonałych elementach wyświetlających ma sens? Na to pytanie musicie już Państwo odpowiedzieć sobie sami.
Ciekawym rozwiązaniem w testowanym aparacie jest to, że podczas korzystania z wizjera, dotykowy ekran LCD, który daje dostęp do wszystkich ustawień, może pełnić rolę panelu dotykowego – kciukiem można zmienić punkt AF i wybrać strefę ustawiania ostrości – co imituje funkcję wielofunkcyjnego dżojstika, która jest dostępna w lustrzankach Canona, a nie ma jej w testowanym modelu M5. Funkcja działa dobrze tylko w przypadku prawoocznych fotografujących. Lewooczni z niej nie skorzystają.
Za wizjer elektroniczny przyznajemy 5 punktów.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 14-12-2018
 
godzina dodania: 10:30
 
odsłon: 7376
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku
fotografia
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
fotografia
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.086) / 0.074

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   

Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies