Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sony FE 12-24 mm f/4 G - 122° na „pełnej klatce” - test Foto-Kurier 5/18

ciąg dalszy...

Testowany obiektyw to konstrukcja solidnie wykonana, nie widać aby, któraś z okładzin odchodziła czy wycierała się. Ale tak naprawdę dopiero po  dłuższym użytkowaniu będzie to można stwierdzić finalnie. W komplecie otrzymujemy bardzo solidnie wykonany przedni dekielek zakrywający. Za mechanikę i ergonomię przyznajemy 5,75 punktu.

Optyka

Sony FE 12-24 mm f/4 G ma dość skomplikowaną budowę optyczną (17 elementów/13 grup), w której wykorzystano cztery soczewki asferyczne, trzy soczewki ze szkła ED i jedną ze szkła Super ED ograniczające aberrację chromatyczną [7].

 

Sony FE 12-24 mm f/4 G - 122° na „pełnej klatce” - test Foto-Kurier 5/18

 

Całości dopełnia firmowa powłoka przeciwodblaskowa Sony Nano AR. Wewnątrz znajdziemy 7-listkową przysłonę, którą możemy domknąć do wartości f/22. Mimo tylko 7 listków bokeh jest przyjemny i regularny [8]. Stosowane elementy optyczne w obiektywach mają zapewnić wysoką rozdzielczość i kontrast oraz zminimalizować aberrację i dystorsję. Czy tak jest jednak w rzeczywistości? Odpowiadamy na to pytanie w dalszej części artykułu.

 

Sony FE 12-24 mm f/4 G - 122° na „pełnej klatce” - test Foto-Kurier 5/18

fot. P.B.

 

Pomiary

Obiektywy testowaliśmy z cyfrową lustrzanką wyposażoną w pełnoklatkową matrycę – Sony A7 III (24 mln pikseli). Pomiarów dokonaliśmy w studiu. Badając dystorsję i rozdzielczość, fotografowaliśmy zmodyfikowaną tablicę Vuzort-Sigma, a winietowanie ocenialiśmy na podstawie równomiernie oświetlonej białej tablicy. 
Pomiary rozdzielczości wykonaliśmy dla środka kadru i brzegów. Przy badaniu na brzegach kadru wzięliśmy pod uwagę pomiar dla pełnoklatkowej matrycy i cropa (APS-C). Oprócz wykresu z wynikami rozdzielczości przedstawiamy również wykres MTF (udostępniony przez producenta).
Pod kątem „zdjęć pod światło” sprawdzaliśmy obiektywy w studiu, gdzie 600-watowa lampa ustawiona była tuż za rogiem kadru oraz w plenerze fotografując pod słońce.

 

Więcej w Foto-Kurierze 5/2018
Całe wydanie można przejrzeć tutaj

Pełna treść artykułu jest również dostępna na zasadach przedstawionych poniżej

Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl


Wniesienie opłaty umożliwia Ci
pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania
tekstów i materiałów ilustracyjnych.

Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 11 ; Liczba tabel i ilustracji: 5 ;
Liczba znaków: 12426

Wybierz formę płatności

Płatność Online / Płatność kartą

Skorzystaj z szybkiego przelewu przez internet lub płatności kartą. Kod autoryzacyjny zostanie dostarczony pocztą elektroniczną.



Gdy otrzymasz kod upewnij się czy masz włączoną obsługę plików cookie. Po zalogowaniu się wpisz kod tutaj:

Email:
Kod:


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 08-10-2018
 
godzina dodania: 15:14
 
odsłon: 6539
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku
fotografia
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
fotografia
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023


Zdjęcie miesiąca
Lipiec 2025
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.135) / 0.124

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   

Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies