testowe TEST Canon EOS R5 - 8K, czyli epokowe zmiany - artykuł z Foto-Kuriera 11/20ciąg dalszy...
Po zdjęciu obiektywu matryca jest zasłonięta się, co utrudnia przedostawanie się na nią zanieczyszczeń.
Gdy się przyzwyczaimy do obsługi R5 to może być nam trudno wrócić do obsługi w stylu EOS 5D MIV, a to już nie wszystkim może się spodobać, ale skoro podobno rynek lustrzanek jest w odwrocie to być może nie warto się tym przejmować. Generalnie obsługa Canona R5, podobnie jak poprzednika Canona 5D MIV, jest dość prosta i intuicyjna. Pomoże nam w niej wielofunkcyjny joystick [7] (patrz poprzednia strona), służący m.in. do wybierania pól ostrości, który można teraz stosować alternatywnie do przesuwania pola ostrości AF po 3,2-calowym, odchylanym ekranie dotykowym (patrz dalej). Menu komunikacyjne jest zorganizowane z logiką typową dla systemu Canona. Ponadto dzięki przyciskowi Q (szybkiego podglądu) docieramy bardzo szybko do podstawowych funkcji aparatu bez konieczności zagłębiania się w Menu. Wszystkie elementy aparatu wykonane są solidnie. Gumowe okładziny zapobiegają przypadkowemu wyślizgnięciu się korpusu z ręki. Korpus aparatu ma uszczelnienia, co zwiększa jego bryzgo- i pyłoszczelność. Aparat, tak jak i Canon EOS 5D Mark IV, ma możliwość ogromnej indywidualizacji ustawień dzięki czemu możemy zmodyfikować jego obsługę adekwatnie do naszych przyzwyczajeń. Za ergonomię przyznajemy 5,9 punktu, za estetykę wykonania 6, a za intuicyjność obsługi 5,9 punktu.
Zamek Książęcy w Niemodlinie, zagroda z danielami. Ostrość na danielu udało się ustawić bez problemu, ale niestety nie w trybie AF detekcji zwierząt. Z danielami system AF detekcji zwierząt nie działał prawidłowo. Z kotami poszło lepiej. Canon EOS R5 + RF 70-200 mm f/2,8; par. eksp.: 1/125 s; ISO 800; f/4; f=200 mm
Możliwości fotograficzne
Dzięki dużej średnicy mocowania obiektywu RF matryca może się przesuwać w dużej płaszczyźnie, zapewniając wysoki poziom stabilizacji obrazu.
Stabilizacja matrycy
Duża średnica mocowania obiektywów RF (54 mm) [9] sprawia, że światło pada na całą matrycę nawet przy ruchu sensora podczas stabilizacji. Dodatkowo, dzięki dużym soczewkom, ruch systemu stabilizacji w korpusie jest łatwiejszy i umożliwia wybranym obiektywom RF (także tym bez stabilizacji optycznej IS), takim jak RF 85 mm f/1,2L USM czy RF 28-70 mm f/2L USM, osiągnięcie podobnej, 8-stopniowej* stabilizacji obrazu. * Najlepszy na świecie system stabilizacji obrazu (do ok. 8 stopni). Spośród aparatów cyfrowych z wymienną optyką. Stan na 9 lipca 2020 r. (badania Canon). W oparciu o standard CIPA, 8 stopni przy RF 24-105 mm f/4 L IS USM i ogniskowej 105 mm. W zależności od daty zakupu, należy zaktualizować oprogramowanie obiektywu do najnowszej wersji.
Stabilizacja matrycy działa również w połączeniu z obiektywami EF (obsługującymi stabilizację optyczną IS) podpiętymi do EOS R5 za pomocą adaptera. IBIS współpracuje z obiektywami EF, zapewniając korekcję w płaszczyźnie „roll” i osi X-Y. Obiektywy EF bez optycznej stabilizacji (IS) skorzystają ze stabilizacji matrycy. System stabilizacji nie jest obecny w Canonie EOS 5D Mark IV.
data dodania: 05-12-2020
godzina dodania: 09:00
odsłon: 12945
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |