testowe Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HDciąg dalszy...
Szumy
Poniżej przedstawiamy wycinki kadru o podstawie 500 pikseli przy różnych ekwiwalentach czułości ISO
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12 800 Powyżej ISO 1600 obserwujemy stopniowy wzrost zaszumienia i degradację szczegółów.
Do testów przy oświetleniu ciągłym wykorzystaliśmy żarówki pilotujące lampy Halolux 230 W. Parametry oświetlenia dobieraliśmy korzystając ze światłomierza Minolta Auto Meter IVF. Niestety, EOS 500D, podobnie jak większość lustrzanek konsumenckich, nie daje możliwości ręcznego doboru wartości temperatury barwowej. Wykonując zdjęcia z błyskiem wybraliśmy tryb balansu bieli dla lampy błyskowej.
Aparat ładnie reprodukuje kolory w warunkach naturalnych. Zabawa perspektywą zamieniła wysoką wieżę kościoła w niewielki domek. Canon EOS 500D; parametry ekspozycji: ob. Canon EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS; 1/320 sISO; 100; f/16f=55 mm
Podobnie, wykonując zdjęcia ze światłem ciągłym, wybraliśmy tryb „światło żarowe”.
Światło błyskowe
Światło żarowe
Matryca CMOS Canona EOS 500D generuje niższe szumy, niż przetwornik tego samego typu umieszczony w Nikonie D5000. Porównać je można z szumami Nikona D90.
data dodania: 18-01-2010
godzina dodania: 17:43
odsłon: 70191
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |