testowe Canon EOS 7D - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/2009EOS 7D to najnowsza zaawansowana lustrzanka Canona przeznaczona dla zawodowców i zaawansowanych fotoamatorów. Kompaktowe wymiary, dobre parametry i zaczerpnięte z profesjonalnej serii 1D rozwiązania czynią z 7D bardzo interesującą konstrukcję.
Nazwa aparatu może wydawać się myląca, bo 7D, przy wszystkich technologicznych nowościach, to raczej kontynuacja (idei) serii 2-cyfrowej niż następca modelu 5D czy 5D Mark II. Zastosowanie symbolu 7D ma raczej sugerować powstanie nowej „półki” zaawansowanych korpusów w ofercie Canona. Przewidywana tańsza „pełna klatka” (tak jak to miało miejsce w przypadku Sony i modelu a850), wbrew przypuszczeniom okazała się bardzo rozwiniętą, lustrzanką z 17-milionową matrycą formatu APS-C. Modyfikacji poddano wszystkie najważniejsze układy, warto więc przyjrzeć się aparatowi uważniej.
Budowa i obsługa EOS 7D jest nieznacznie tylko większy (148,2×110,7×73,5 mm) i cięższy (820 g bez akumulatora) od od EOS-a 50D (145,5×107×73,5 mm i 730 g). Oceniając stylistykę korpusu zauważymy, że Canon postanowił wrócić do kształtów bardziej opływowych (wyjątkiem od tej reguły była ostatnia seria „ostrzej ciętych” zaawansowanych korpusów Canona), przy czym wyższa i bardziej opływowa pokrywa zewnętrznej lampy może być zasługą większego pryzmatu (o czym później). Korpus EOS-a 7D wykonano ze stopu magnezu, co ma gwarantować jego trwałość i odporność. W konstrukcji, podobnie jak w profesjonalnym, analogowym modelu EOS-1N, zastosowano dodatkowe uszczelnienia i wzmocnienia szwów korpusu. W EOS-ie 5D Mark II uszczelnienie było tylko podstawowe, teraz, oprócz slotów kart i pokrywy baterii, uszczelniono również wszystkie przyciski i pokrętła. EOS 50D
EOS 7D
Górna ścianka EOS-a 7D nie różni się znacznie od modelu EOS 50D. Zauważymy nowy przycisk funkcyjny umieszczony obok spustu i powrót do czarnego koloru tarczy trybów pracy.
Uchwyt zwyczajowo pokryto skóropodobną okładziną poprawiającą uchwyt i zapobiegającą ślizganiu się dłoni. Aparat dzięki swoim wymiarom dobrze leży w dłoni – uchwyt jest masywny i głęboki, a na wysokiej tylnej ściance znajdziemy przyjemne podłużne profilowanie i wygodne podparcie dla kciuka.
EOS 50D
EOS 7D
Dużym plusem będzie powrót pionowej kolumny przycisków na lewą stronę aparatu, rozdzielenie przycisków ON/OFF i zmiany ekspozycji oraz umieszczenie po prawej stronie wizjera dedykowanego przycisku Live View i trybu filmowego.
Zmieniła się też sama systematyka obsługi – pojawiły się nowe przyciski, które mają przyspieszyć zmianę parametrów: obok spustu migawki użyteczny przycisk funkcyjny M-Fn, któremu można przypisać sterowanie wybranym parametrem, natomiast po lewej stronie wizjera umieszczono, zaczerpnięty z Pentaksa, przycisk szybkiej zmiany formatu RAW/JPEG i przycisk Q,
czyli dostęp do dobrze znanej z Olympusa systematyki szybkiego menu (jak widać, Canon nie opiera się wyłącznie na wnioskach użytkowników, ale uważnie przygląda się też konkurencji). Na plus trzeba zaliczyć dwufunkcyjny przycisk start/stop dedykowany dla trybu filmowego i Live View (po prawej stronie wizjera). Rozdzielono też przycisk blokady zmiany ustawień i włącznika aparatu (teraz pod kołem trybów pracy).
data dodania: 27-01-2010
godzina dodania: 12:49
odsłon: 9617
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Tamron 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - nowy ultra-teleobiektyw z mocowaniem Nikon Z - cena i dostępność
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |