testowe Olympus E-500![]() Dokładnie 26 września 2005 r. Olympus zaprezentował kolejną lustrzankę cyfrową systemu 4/3 – model E-500, który jest ulepszoną wersją modelu E-300. Japońscy inżynierowie podeszli do sprawy poważnie i wprowadzili w aparacie sporo ciekawych rozwiązań, podnoszących jego estetykę i komfort pracy.
System 4/3 coraz bardziej się popularyzuje. E-500 to
po E-1 i E-300 już trzecia lustrzanka cyfrowa w tym systemie. Do tego
dochodzi cały szereg nowych, dedykowanych obiektywów Zuiko Digital
i wyposażenia opcjonalnego. Ale na tym nie koniec. Już w lutym 2006
roku spodziewane są premiery kolejnych nowości. Plotka głosi, że system
ten zaadoptowały nie tylko Olympus i Kodak (choć tak właśnie miało być
w założeniach przyjętych przy narodzinach systemu four-thirds). Czy
inne koncerny także zdecydowały się wejść w ten system okaże się już
wkrótce...
Estetyka i ergonomia Aparat, skierowany do pasjonatów fotografii, wygląda inaczej niż jego starszy brat – E-300. Korpus jest krótszy a wyższy, zdecydowanie bardziej klasyczny. Przez to E-500 upodobnił się nieco do bezpośrednich konkurentów: Canona EOS 350D, Nikona D50 oraz Koniki Minolty Dynax 5D.
Olympus E-500 został wyposażony w 2,5-calowy ekran LCD TFT o rozdzielczości 215 tys. pikseli. W E-300 ekran miał 1,8-cala i 134 tys. pikseli.
Powłoka zewnętrzna aparatu została wykonana z tworzywa sztucznego, na które w newralgicznych miejscach została naklejona ułatwiająca pewny uchwyt antypoślizgowa gumowa wykładzina. Systematyka obsługi jest bardzo podobna, choć zmienił się nieco układ przycisków i pokręteł. Po prawej stronie górnej ścianki znajduje się pokrętło funkcyjne, przy pomocy którego można wybrać tryb fotograficzny, a obok niego pokrętło umożliwiające sprawną edycję i podgląd zarejestrowanych plików oraz – a może przede wszystkim – dobór parametrów ekspozycji. Środek tylnej ścianki zajmuje większy niż w E-300 ekran LCD TFT. Teraz ma on przekątną aż 2,5-cala (6,4 cm) i rozdzielczość 215 tys. pikseli (w E-300 miał 1,8-cala i 134 tys. pikseli).
Artykuł opublikowani w FK 11/2005 Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 6 ; Liczba tabel i ilustracji: 1 ; Liczba znaków: 12093 Wybierz formę płatności data dodania: 15-09-2008
godzina dodania: 12:45
odsłon: 3268
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() TEST Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - kultowe zbliżenie 26 września 2024 r. zadebiutował nowy Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw makro przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Obiektyw ma charakteryzować się wysoką jakością obrazu i ma skalę odwzorowania 1:1, a zatem powinien idealnie sprawdzić się w fotografii zbliżeniowej i portretowej. Pod koniec listopada zawitał do naszej redakcji, dzięki czemu mogliśmy przyjrzeć mu się nieco bliżej. Do testu wykorzystaliśmy aparaty Sony A7 III oraz Sony A7C R. ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Konkurs EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. Tylko do 15 maja. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |