Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sony a500 i a550 - druga faza "nalotu" rozpoczęta. Pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 10/2009

ciąg dalszy...

 

Matówka i wizjer optyczny

 

Ewolucja wizjera optycznego. Powiększony wizjer dla większej wygody fotografowania z wysokości oka. W poprzednich modelach, z LV, powiększenie wynosiło 0,74×. Wizjery w a500 oraz a550 dają powiększenie 0,8×.

Ewolucja wizjera optycznego. Powiększony wizjer dla większej wygody fotografowania z wysokości oka. W poprzednich modelach, z LV, powiększenie wynosiło 0,74×. Wizjery w a500 oraz a550 dają powiększenie 0,8×.

 

Obydwa modele lustrzanek wyposażone są w wyraźny, jasny wizjer optyczny z polem widzenia wynoszącym 95%. Dzięki jego nowej konstrukcji i zastosowaniu 2 soczewek o wysokim stopniu załamania światła, zwiększono powiększenie wizjera do 0,8× (w a350 – 0,74×).

 

Matówka

 

W a500 i a550 zastosowano również nową przejrzystą matówkę LCD, dzięki której możliwe stało się wyświetlanie pól systemu AF przed, a aktywnego pola po ustawieniu ostrości. Tego typu rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w Minolcie 7xi, toteż nic dziwnego, że Sony – jako spadkobierca tego systemu – wdrożył je ponownie.

 

W a500 i a550 zastosowano nowa matówkę LCD z aktywnym wyświetlaniem pól AF. Z lewej widok przed ustawieniem ostrości. Z prawej po ustawieniu ostrości. Wyświetlane jest tylko to pole, na które aparat ustawił ostrość.

W a500 i a550 zastosowano nowa matówkę LCD z aktywnym wyświetlaniem pól AF. Z lewej widok przed ustawieniem ostrości. Z prawej po ustawieniu ostrości. Wyświetlane jest tylko to pole, na które aparat ustawił ostrość.

 

Przetwornik

Modele a500 (12,3 mln pikseli) i a550 (14,2 mln pikseli) wyposażono w nowe matryce CMOS EXMOR typu APS–C oraz w nowy zaawansowany procesor obrazu BIONZ, umożliwiające wykonywanie zdjęć o niskim poziomie szumów w całym zakresie ekwiwalentów czułości – od ISO 200 do ISO 12 800. Wstępna analiza pierwszych zdjęć wykonanych za pomocą przedprodukcyjnego modelu a550 pozwala optymistycznie spojrzeć na obietnice jakościowe producenta. Jest naprawdę nieźle. Co ciekawe, matryce zastosowane w nowych lustrzankach korzystają z tych samych, wbudowanych w płytę mechanizmów redukcji szumów, co profesjonalna, pełnoklatkowa lustrzanka Sony a900. Podobnie jak wszystkie pozostałe lustrzanki firmy Sony, obydwa nowe modele wyposażono w zaawansowany stabilizator matrycy SteadyShot INSIDE. Umożliwia on wykonywanie nieporuszonych zdjęć z ręki przy czasie otwarcia migawki wydłużonym nawet o 4 stopnie EV, z dowolnym obiektywem.

 

Zastosowanie funkcji Auto HDR przy obiektach poruszających się nie jest celowe

Zastosowanie funkcji Auto HDR przy obiektach poruszających się nie jest celowe

 

Możliwości fotograficzne

Użytkownik a550 i a500 ma do dyspozycji te same tryby co w a350, czyli: P, A, S, M i AUTO (automatyczny dobór parametrów ekspozycji) oraz sześć trybów tematycznych, które dostosowują ustawienia ekspozycji i balansu bieli do specyficznych warunków oświetleniowych i indywidualnego „charakteru” danego motywu zdjęciowego.
Ale poza typowymi trybami fotograficznymi występującymi w lustrzankach Sony, modele a550 i a500 wyposażono również w funkcje: Quick AF Live View (z Face Detection i Smile Shutter), Manual Focus Check Live View, AutoHDR oraz D-Range Optimizer. Poniżej omawiamy je pokrótce.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...






 
data dodania: 08-09-2011
 
godzina dodania: 09:27
 
odsłon: 27789
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary - ultraszerokokątna stałka do matryc APS-C - cena i dostępność
fotografia
Kentmere PAN 200 - nowy, wszechstronny i uniwersalny film analogowy - cena i dostępność
fotografia
Tamron 16-30 mm f/2,8 Di III VXD G2 – zoom nowej generacji do Sony i Nikona – dostępność i cena
fotografia
Fujifilm X half - kompakt cyfrowy z analogową duszą - cena i dostępność
fotografia
Sony FX2 to kompaktowa kamera serii Cinema Line dla twórców z zacięciem fotograficznym - cena i dostępność
fotografia
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - uniwersalny, jasny telezoom - cena, dostępność i pierwsze zdjęcia
fotografia
Lexar ARMOR Gold - wodoodporne i super wydajne karty w złotej odsłonie - cena i dostępność
fotografia
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50 V – nowe aparaty oraz 2 nowe obiektywy - cena i dostępność
fotografia
FUJIFILM GFX100RF – średnioformatowy kompakt ze 102-milionową matrycą - dostępność i cena
fotografia
Sigma 300-600 mm f/4 DG OS | Sports – pierwszy na świecie zoom ze światłem f/4 i ogniskowej 600 mm
fotografia
Pierwsze kamery filmowe RED z serii Z cinema: RED V-RAPTOR [X] Z Mount oraz RED KOMODO-X Z Mount
fotografia
Canon RF 70-200 mm f/2,8L IS USM Z – kolejne obiektywy do sytemu R - cena i dostępność
fotografia
Fujinon XF 500 mm f/5,6 R LM OIS WR - nowy obiektyw do matryc APS-C - cena i dostępność


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.127) / 0.116

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   

Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies