Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sony a500 i a550 - druga faza "nalotu" rozpoczęta. Pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 10/2009

ciąg dalszy...

 

Matówka i wizjer optyczny

 

Ewolucja wizjera optycznego. Powiększony wizjer dla większej wygody fotografowania z wysokości oka. W poprzednich modelach, z LV, powiększenie wynosiło 0,74×. Wizjery w a500 oraz a550 dają powiększenie 0,8×.

Ewolucja wizjera optycznego. Powiększony wizjer dla większej wygody fotografowania z wysokości oka. W poprzednich modelach, z LV, powiększenie wynosiło 0,74×. Wizjery w a500 oraz a550 dają powiększenie 0,8×.

 

Obydwa modele lustrzanek wyposażone są w wyraźny, jasny wizjer optyczny z polem widzenia wynoszącym 95%. Dzięki jego nowej konstrukcji i zastosowaniu 2 soczewek o wysokim stopniu załamania światła, zwiększono powiększenie wizjera do 0,8× (w a350 – 0,74×).

 

Matówka

 

W a500 i a550 zastosowano również nową przejrzystą matówkę LCD, dzięki której możliwe stało się wyświetlanie pól systemu AF przed, a aktywnego pola po ustawieniu ostrości. Tego typu rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w Minolcie 7xi, toteż nic dziwnego, że Sony – jako spadkobierca tego systemu – wdrożył je ponownie.

 

W a500 i a550 zastosowano nowa matówkę LCD z aktywnym wyświetlaniem pól AF. Z lewej widok przed ustawieniem ostrości. Z prawej po ustawieniu ostrości. Wyświetlane jest tylko to pole, na które aparat ustawił ostrość.

W a500 i a550 zastosowano nowa matówkę LCD z aktywnym wyświetlaniem pól AF. Z lewej widok przed ustawieniem ostrości. Z prawej po ustawieniu ostrości. Wyświetlane jest tylko to pole, na które aparat ustawił ostrość.

 

Przetwornik

Modele a500 (12,3 mln pikseli) i a550 (14,2 mln pikseli) wyposażono w nowe matryce CMOS EXMOR typu APS–C oraz w nowy zaawansowany procesor obrazu BIONZ, umożliwiające wykonywanie zdjęć o niskim poziomie szumów w całym zakresie ekwiwalentów czułości – od ISO 200 do ISO 12 800. Wstępna analiza pierwszych zdjęć wykonanych za pomocą przedprodukcyjnego modelu a550 pozwala optymistycznie spojrzeć na obietnice jakościowe producenta. Jest naprawdę nieźle. Co ciekawe, matryce zastosowane w nowych lustrzankach korzystają z tych samych, wbudowanych w płytę mechanizmów redukcji szumów, co profesjonalna, pełnoklatkowa lustrzanka Sony a900. Podobnie jak wszystkie pozostałe lustrzanki firmy Sony, obydwa nowe modele wyposażono w zaawansowany stabilizator matrycy SteadyShot INSIDE. Umożliwia on wykonywanie nieporuszonych zdjęć z ręki przy czasie otwarcia migawki wydłużonym nawet o 4 stopnie EV, z dowolnym obiektywem.

 

Zastosowanie funkcji Auto HDR przy obiektach poruszających się nie jest celowe

Zastosowanie funkcji Auto HDR przy obiektach poruszających się nie jest celowe

 

Możliwości fotograficzne

Użytkownik a550 i a500 ma do dyspozycji te same tryby co w a350, czyli: P, A, S, M i AUTO (automatyczny dobór parametrów ekspozycji) oraz sześć trybów tematycznych, które dostosowują ustawienia ekspozycji i balansu bieli do specyficznych warunków oświetleniowych i indywidualnego „charakteru” danego motywu zdjęciowego.
Ale poza typowymi trybami fotograficznymi występującymi w lustrzankach Sony, modele a550 i a500 wyposażono również w funkcje: Quick AF Live View (z Face Detection i Smile Shutter), Manual Focus Check Live View, AutoHDR oraz D-Range Optimizer. Poniżej omawiamy je pokrótce.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 08-09-2011
 
godzina dodania: 09:27
 
odsłon: 26989
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
fotografia
Canon RF 70-200 mm f/2,8L IS USM Z – kolejne obiektywy do sytemu R - cena i dostępność
fotografia
Fujinon XF 500 mm f/5,6 R LM OIS WR - nowy obiektyw do matryc APS-C - cena i dostępność
fotografia
Fujifilm instax WIDE 400 – do natychmiastowych zdjęć grupowych – cena i dostępność
fotografia
Kultowy obiektyw makro Tamron 90 mm powraca - do Sony i Nikona - cena i dostępność
fotografia
Nikon wprowadza nowe tabele LUT dla formatu N-LOG - efekty współpracy z firmą RED
fotografia
Samyang Remaster Slim - pierwszy na świecie modułowy obiektyw AF z mocowaniem Sony E
fotografia
Sigma 28-105 mm f/2,8 DG DN | Art – uniwersalny zoom, ze stałą jasnością - dostępność i cena
fotografia
Tamron 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - nowy ultra-teleobiektyw z mocowaniem Nikon Z - cena i dostępność
fotografia
Projektor BenQ GP100 - przenośny bezprzewodowy, przekątna obrazu do 120" - cena i dostępność
fotografia
Canon EOS C400 pierwsza kamera z mocowaniem RF i obiektywem CN7x17 KAS T - cena i dostępność
fotografia
Sigma 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary - pierwszy zoom z mocowaniem Canon RF - cena i dostępność
fotografia
Canon EOS VR System: RF-S 3,9 mm f/3,5 STM DUAL FISHEYE - do tworzenia wirtualnej treści
fotografia
Panasonic LUMIX S9 - kreatywnie na wakacjach z kompaktowym Lumix S5 II - prawie jak test


Zdjęcie miesiąca
Luty 2025
zdjęcie miesiąca
© fot. Adam Bit
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.068) / 0.058

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |