testowe Canon EOS 7D - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/2009ciąg dalszy...
Ciekawostką i pewnym udogodnieniem ma być czujnik orientacji poziomu; przykładowo, po obróceniu korpusu do pionu, system automatycznie dokona wstępnego wyboru punktu AF, np. do ujęć portretowych.
Schemat układu czujników autofocusu
Układ AF powiązany jest też z nowym systemem pomiaru ekspozycji, opartym o 63-strefowy, dwuwarstwowy czujnik obrazu Dual-layer. Teraz również wszystkie punkty AF dostarczają dodatkowych informacji systemowi pomiaru. Czemu ma to służyć? Zwykle czujniki odległości są bardziej wrażliwe na obiekty o czerwonym kolorze, co często prowadzi do ich prześwietlenia.
Dwuwarstowy czujnik ekspozycji Dual-layer ma gwarantować lepszy pomiar ekspozycji. Jedna warstwa jest wrażliwa na światło czerwone i zielone, a druga na zielone i niebieskie.
Dlatego teraz jedna warstwa czujnika jest wrażliwa na światło czerwone i zielone, a druga na niebieskie i zielone. Algorytm pomiaru ma porównywać wyniki z dwóch warstw i dokonywać odpowiedniego odczytu. Brzmi to nieźle, ale o skuteczności tych rozwiązań, zarówno w zakresie AF jak i pomiaru ekspozycji, trudno na razie mówić – pokażą to dopiero testy. Można jednak przypuszczać, że prośba o lepszy AF musiała się powtarzać we wnioskach dosyć często.
Wizjer Kolejnym elementem, który miał być wprowadzony na prośbę użytkowników, to duży i jasny wizjer. Po raz pierwszy w aparatach z serii EOS mamy do czynienia z pryzmatem zapewniającym 100-procentowym pokryciem kadru i powiększeniem 1,0×. Również tym razem skorzystano z technologii stosowanej w serii EOS-1. Podobnie jak w Nikonie D3, nowy Canon nie ma wymiennych matówek. Również po raz pierwszy zastąpiono je ekranem przepuszczalnym Transmissive LCD. Podświetlany w słabym świetle, może nakładać geometryczną siatkę, obszar pomiaru punktowego lub punktów AF.
EOS-a 7D wyposażono w jasny wizjer który „oferuje” powiększenie na poziomie ×1 (×0,95 w EOS 50D).
Ekran LCD EOS-a 7D wyposażono w 3-calowy ekran LCD typu Clear View II o rozdzielczości VGA 920 tys. punktów, o dużym kącie widzenia 160°. Usunięcie przerwy wypełnionej powietrzem między pokrywą ochronną ekranu a ciekłym kryształem ma niwelować odblaski powstające wskutek zmiany współczynnika załamania światła podczas przechodzenia światła przez przerwę miedzy płaszczyznami (teraz przerwa wypełniona jest elastycznym materiałem optycznym). Pokrywa wykonana jest ze szkła hartowanego, co ma zapobiegać powstawaniu rys. Podobnie jak w aparacie EOS 5D Mark II, przy ekranie umieszczono czujnik światła zastanego, służący do zmiany jasności w zależności od warunków otoczenia.
W konstrukcji ekranu LCD przerwę między pokrywą ochronną a ciekłym kryształem wypełniono specjalną masą optyczną, co ma zapobiegać załamywaniu się światła i w efekcie niwelować odblaski.
Live View i filmowanie Szybki dostęp do funkcji Live View i trybu filmowego umożliwia dedykowany, dobrze oznaczony i wygodnie umieszczony po prawej stronie wizjera przycisk. Co ważne, automatyczne ustawianie ostrości można teraz włączyć również po naciśnięciu spustu migawki do połowy, a nie, jak do tej pory, używając przycisku AF-ON. Każdy fotograf intuicyjnie w pierwszej kolejności sięga do spustu. Podobnie jak w Canonie EOS 5D Mark II, filmować można w trybie ręcznym (M), z pełnym dostępem do kontroli parametrów ekspozycji, a czułość ISO można ustawiać automatycznie lub ręcznie w zakresie ISO 100–12 800.
W trybie Live View możemy korzystać z funkcji wirtualnego horyzontu
data dodania: 27-01-2010
godzina dodania: 12:49
odsłon: 9619
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Tamron 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - nowy ultra-teleobiektyw z mocowaniem Nikon Z - cena i dostępność
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |