Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Canon EOS 7D - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/2009

EOS 7D to najnowsza zaawansowana lustrzanka Canona przeznaczona dla zawodowców i zaawansowanych fotoamatorów. Kompaktowe wymiary, dobre parametry i zaczerpnięte z profesjonalnej serii 1D rozwiązania czynią z 7D bardzo interesującą konstrukcję.

Canon EOS 7D

 

Nazwa aparatu może wydawać się myląca, bo 7D, przy wszystkich technologicznych nowościach, to raczej kontynuacja (idei) serii 2-cyfrowej niż następca modelu 5D czy 5D Mark II. Zastosowanie symbolu 7D ma raczej sugerować powstanie nowej „półki” zaawansowanych korpusów w ofercie Canona. Przewidywana tańsza „pełna klatka” (tak jak to miało miejsce w przypadku Sony i modelu a850), wbrew przypuszczeniom okazała się bardzo rozwiniętą, lustrzanką z 17-milionową matrycą formatu APS-C. Modyfikacji poddano wszystkie najważniejsze układy, warto więc przyjrzeć się aparatowi uważniej.

Budowa i obsługa

EOS 7D jest nieznacznie tylko większy (148,2×110,7×73,5 mm) i cięższy (820 g bez akumulatora) od od EOS-a 50D (145,5×107×73,5 mm i 730 g). Oceniając stylistykę korpusu zauważymy, że Canon postanowił wrócić do kształtów bardziej opływowych (wyjątkiem od tej reguły była ostatnia seria „ostrzej ciętych” zaawansowanych korpusów Canona), przy czym wyższa i bardziej opływowa pokrywa zewnętrznej lampy może być zasługą większego pryzmatu (o czym później). Korpus EOS-a 7D wykonano ze stopu magnezu, co ma gwarantować jego trwałość i odporność. W konstrukcji, podobnie jak w profesjonalnym, analogowym modelu EOS-1N, zastosowano dodatkowe uszczelnienia i wzmocnienia szwów korpusu. W EOS-ie 5D Mark II uszczelnienie było tylko podstawowe, teraz, oprócz slotów kart i pokrywy baterii, uszczelniono również wszystkie przyciski i pokrętła.

EOS 50D

EOS 50D

EOS 7D

EOS 7D

Górna ścianka EOS-a 7D nie różni się znacznie od modelu EOS 50D. Zauważymy nowy przycisk funkcyjny umieszczony obok spustu i powrót do czarnego koloru tarczy trybów pracy.

 

Uchwyt zwyczajowo pokryto skóropodobną okładziną poprawiającą uchwyt i zapobiegającą ślizganiu się dłoni. Aparat dzięki swoim wymiarom dobrze leży w dłoni – uchwyt jest masywny i głęboki, a na wysokiej tylnej ściance znajdziemy przyjemne podłużne profilowanie i wygodne podparcie dla kciuka.
Na każdym kroku Canon podkreśla, że aparat powstał w oparciu o wnioski użytkowników (feedback z placówek Canona i propozycje 5000 osób zawodowo związanych z fotografią). Jedną z nich miała być prośba o większy spust, większe pokrętła i przyciski, co ma ułatwiać fotografowanie – zwłaszcza tym, którzy fotografują w niskich temperaturach. Przyciski są faktycznie większe (ale nie do przesady) i bardziej „wystające” z korpusu.

 

EOS 50D

EOS 50D

EOS 7D

EOS 7D

Dużym plusem będzie powrót pionowej kolumny przycisków na lewą stronę aparatu, rozdzielenie przycisków ON/OFF i zmiany ekspozycji oraz umieszczenie po prawej stronie wizjera dedykowanego przycisku Live View i trybu filmowego.

 

Zmieniła się też sama systematyka obsługi – pojawiły się nowe przyciski, które mają przyspieszyć zmianę parametrów: obok spustu migawki użyteczny przycisk funkcyjny M-Fn, któremu można przypisać sterowanie wybranym parametrem, natomiast po lewej stronie wizjera umieszczono, zaczerpnięty z Pentaksa, przycisk szybkiej zmiany formatu RAW/JPEG i przycisk Q,

RAW/JPEG; Q

czyli dostęp do dobrze znanej z Olympusa systematyki szybkiego menu (jak widać, Canon nie opiera się wyłącznie na wnioskach użytkowników, ale uważnie przygląda się też konkurencji). Na plus trzeba zaliczyć dwufunkcyjny przycisk start/stop dedykowany dla trybu filmowego i Live View (po prawej stronie wizjera). Rozdzielono też przycisk blokady zmiany ustawień i włącznika aparatu (teraz pod kołem trybów pracy).

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 27-01-2010
 
godzina dodania: 12:49
 
odsłon: 9758
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - uniwersalny, jasny telezoom - cena, dostępność i pierwsze zdjęcia
fotografia
Lexar ARMOR Gold - wodoodporne i super wydajne karty w złotej odsłonie - cena i dostępność
fotografia
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50 V – nowe aparaty oraz 2 nowe obiektywy - cena i dostępność
fotografia
FUJIFILM GFX100RF – średnioformatowy kompakt ze 102-milionową matrycą - dostępność i cena
fotografia
Sigma 300-600 mm f/4 DG OS | Sports – pierwszy na świecie zoom ze światłem f/4 i ogniskowej 600 mm
fotografia
Pierwsze kamery filmowe RED z serii Z cinema: RED V-RAPTOR [X] Z Mount oraz RED KOMODO-X Z Mount
fotografia
Canon RF 70-200 mm f/2,8L IS USM Z – kolejne obiektywy do sytemu R - cena i dostępność
fotografia
Fujinon XF 500 mm f/5,6 R LM OIS WR - nowy obiektyw do matryc APS-C - cena i dostępność
fotografia
Fujifilm instax WIDE 400 – do natychmiastowych zdjęć grupowych – cena i dostępność
fotografia
Kultowy obiektyw makro Tamron 90 mm powraca - do Sony i Nikona - cena i dostępność
fotografia
Nikon wprowadza nowe tabele LUT dla formatu N-LOG - efekty współpracy z firmą RED
fotografia
Samyang Remaster Slim - pierwszy na świecie modułowy obiektyw AF z mocowaniem Sony E
fotografia
Sigma 28-105 mm f/2,8 DG DN | Art – uniwersalny zoom, ze stałą jasnością - dostępność i cena


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.102) / 0.092

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   

Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies