Wydania FK: 178,
publikacje: 9428,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2138,
galerie zdjęć: 304223,
użytkownicy: 9965
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Pierwsze opisy/nowości
Cosina C3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1999
Pod marką Cosina pojawiało się dużo tanich, nieskomplikowanych małoobrazkowych lustrzanek z ręcznym sterowaniem. Niektóre modele występowały także pod innymi brandami takimi jak Phoenix, Vivitar i Revue. Po modelu C1s firma zaprezentowała kolejną modyfikację - C3.
Voigtlander Bessa L - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/1999
Na opanowanym przez wielkich producentów masowym rynku aparatów uparcie pojawiają się konstrukcje nietypowe. Voigtlander Bessa L nie jest ani lustrzanką, ani nawet aparatem celownikowym - do komponowania kadru służą dwa celowniki zewnętrzne, odpowiednio do stosowanego obiektywu.
Zenit 312m - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1999
Zenit 312m to amatorska jednoobiektywowa lustrzanka małoobrazkowa przeznaczona do fotografii czarno-białej i barwnej. Może być stosowana do zdjęć specjalnych: fotografii reprodukcyjnej, zdjęć małych przedmiotów w dużym planie (makrofotografia), zdjęć mikroskopowych (mikrofotografia).
Fujifilm GA645 Zi Professional - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1999
Celownikowy średnioformatowy aparat z automatycznie wciąganym, wbudowanym na stałe niewielkim zoomem, wbudowaną lampą błyskową, automatyką nastawiania ostrości i naświetlania to Fujifilm GA645 Zi. Nie jest to konstrukcja typowa - ma zapewniać bardzo wysoką jakość obrazu przy maksymalnym uproszczeniu czynności użytkownika.
Canon EOS 3000 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 6/1999
Mały, lekki i tani EOS 3000 (EOS 3000 z adapterem panoramicznym PA-1000 w Japonii; EOS 88 w innych krajach azjatyckich) pojawił się w marcu 1999 roku. Będąc następcą modelu EOS 5000, 3000 miał znacznie rozszerzone możliwości: w istocie jest to prawie niezmieniony model EOS 500 zachowujący jego parametry i rozwiązania funkcjonalne.
OLYMPUS Centurion S - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1999
Wersja Olympusa Centurion S odróżnia się od starej wyłącznie błyszczącym wykończeniem w kolorze perłowo-srebrnym, ale sam aparat stanowił interesującą propozycję dla osób fotografujących. Należy do klasy typu „bridge” czyli most. Kiedyś aparaty te znajdujące się pomiędzy klasycznymi lustrzankami z wymiennymi obiektywami, a kompaktami określano tym mianem i oczekiwano, że powstanie nowa klasa sprzętu.
Canon EOS 300 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5/1999
Kwiecień 1999 roku przyniósł premierę następcy przebojowego EOSa-500N w postaci modelu EOS 300 (EOS Kiss III w Japonii; EOS Rebel 2000 w USA). Super-mały, lekki i bogato wyposażony aparat ucieleśniał ideę amatorskiego aparatu a’ la Canon: „łatwiejszy i wygodniejszy w użytkowaniu”. „Trzysetka” zastępowała całą rodzinę „pięćsetek”.
Nikon F100 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999
Pojawienie się Nikona F100 wytłumaczyć można bardzo prosto, jeśli weźmie się pod uwagę kilka faktów. Po pierwsze na Photokinie’98 zaprezentowane zostały dwa nowoczesne modele konkurencji. Były to Canon EOS 3 i Minolta Dynax 9. Oba aparaty znalazły się w podobnej kategorii cenowej i adresowane były zarówno do fotografów zawodowych, jak i do zaawansowanych amatorów.
Kodak DCS 315 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999
Kodak DCS 315 powstał na bazie modelu Pronea 6i. Aparat ten został zbudowany wspólnie z Nikonem i w czasie premiery był bardzo atrakcyjny cenowo (prawie 6000 USD). Model 315 to kombinacja zawansowanej technologii cyfrowej Kodaka z precyzją i doświadczeniem Nikona w dziedzinie lustrzanek małoobrazkowych.
Fujifilm GX680 III Professional - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999
Kamery średnio i wielkoformatowe były ważną ofertą koncernu Fujifilm skierowaną do fotografów zawodowych. Warto tu wymienić takie modele jak GW670II Professional, GSW690III Professional, Panorama G617 Professional, GX645AF, GF670. Dzisiaj zaprezentujemy aparat Fujifilm GX680 III Professional.
Kodak DCS 560 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1999
9 lutego Eastman Kodak Company ogłosił, że zamierza całkowicie wycofać się z rynku dedykowanych urządzeń fotograficznych tj. aparatów cyfrowych, kieszonkowych kamer wideo itd. A przecież ponad dziesięć lat temu oczekiwano, że firma stanie się głównym dostawcą cyfrowegogo sprzętu dla fotoreporterów, osób zajmujących się fotografią studyjną, reklamową, itd.
Hasselblad 555 ELD - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1999
Na Photokinie 98 Hasselblad pokazał dwuformatowy aparat XPan wykorzystujący film 35 mm, serię obiektywów CFi/CFE, wziernik z lupą powiększającą oraz aparat oznaczony symbolem 555 ELD. Już na pierwszy rzut oka było widać, że ten ostatni jest unowocześnioną wersją dobrze znanego modelu 553 ELX.
Nikon F60 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1999
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Nikon F60 zajmował miejsce pomiędzy konstrukcjami F50 i F70. Wykonano go zgodnie z tradycją marki, to znaczy solidnie. Jednak do podstawowych mankamentów aparatu zaliczyć trzeba m.in. brak krzyżowego lub poszerzonego czujnika autofokusa i brak podglądu głębi ostrości.
Canon EOS 3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11 i 12/1998
W listopadzie 1998 roku na rynku pojawił się pół-profesjonalny EOS 3, który za jednym zamachem wprowadził szereg rewolucyjnych nowinek. Po pierwsze dzięki zastosowaniu nowych czujników CMOS zamiast CCD firmie udało się zmieścić w obrębie centralnej elipsy aż 45 punktów nastawiania ostrości, z czego jest 7 krzyżowych a środkowy działa z obiektywami o jasności f/4 dla linii pionowych i f/8 dla linii poziomych. Poprzez funkcję indywidualnych ustawień użytkownika można ograniczyć liczbę punktów do 11.
Pentax 67II - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1998
Pentax 67II jest wcieleniem modelu 67. Już na pierwszy rzut oka potwierdza swoją przynależność do klasy sprzętu profesjonalnego: pozostawiono kanciaste kształty, tradycyjny rozkład elementów sterowania i charakterystyczny, szpiczasty kształt pryzmatu. Pozostał także znak szczególny sprzedawanego od 1969 roku Pentaxa 67 - układ lustrzanki małoobrazkowej.
Mamiya 645 PRO TL - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1998
Format zdjęć 6 x 4,5 cm był popularny wśród amatorów w latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia. W następnej dekadzie jedak tracił znaczenie – było to spowodowane zaniechanie produkcji błony zwojowej typu 127 oraz szybkim rozwojem techniki małoobrazkowej.
Hasselblad XPan - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1998
Po 50 latach produkowania aparatów średnioformatowych Hasselblad zaskoczył fotografów zupełnie nowym rozwiązaniem. Na wrześniowej konferencji prasowej odbywającej się we Frankfurcie Szwedzi po raz pierwszy w swojej ofercie zaproponowali aparat małoobrazkowy - Hasselblad XPan.
Hasselblad ArcBody - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1998
Hasselblad zawsze był kojarzony z najwyższej klasy kamerami średnioformatowymi. Pod koniec ubiegłego wieku koncentrował swoją działalność na czterech obszarach: aparaty konwencjonalne i cyfrowe, osprzęt oraz transmisja obrazu. Klasyczna, mechaniczna seria 500 w tym czasie nadal stanowiła wysoki procent sprzedaży założonej w 1841 roku firmy.
Minolta Dynax 505si - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1998
Minolta 505si wpisywała się w intensywną rywalizację o najniższe cenowo segmenty rynku. Opracowując ten model inżynierowie Minolty wykorzystali techniki projektowania trójwymiarowego, dzięki czemu udało im się w tak małym korpusie zmieścić wyjątkowo wiele mechanizmów i wysokiej jakości parametrów.
Mamiya 7 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5,6/1998
W połowie lat dziewięćdziesiątych Mamiya 7 była aparatem długo oczekiwanym i przez wielu zawodowych fotografów powitanym z entuzjazmem. Wyjątkowość tej konstrukcji polegała na niespotykanym wcześniej połączeniu dalmierzowej konstrukcji celownikowej z wymiennymi obiektywami oraz formatem 6 x 7 cm.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024
Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodÄÂĂÂÄÂĂÂĂÂĂÂÄÂĂÂ na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglÄÂĂÂÄÂĂÂĂÂĂÂÄÂĂÂ darki. WiÄÂĂÂÄÂĂÂĂÂĂÂÄÂĂÂcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies