Wydania FK: 178,
publikacje: 9420,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2138,
galerie zdjęć: 304077,
użytkownicy: 9963
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Pierwsze opisy/nowości
Mamiya 6 MF - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 1/1993
Firma została założona w maju 1940 roku przez Seichi Mamiya, konstruktora i Tsunejiro Sugarawa, finansistę. Przez lata nazwa Mamiya była synonimem doskonałych i nowoczesnych kamer zawodowych i obiektywów. Produkty opatrzone tą nazwą przeznaczone są dla profesjonalistów i zaawansowanych amatorów.
Acmel MD - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 12/1992
Jedną z wielu ciekawostek zaprezentowanych na targach Photokina '92 był japoński ultra-compact Acmel MD wyprodukowany przez firmę Asanuma Camera and Mechanical Laboratory (Acmel). Na jego przykładzie można ocenić jak daleko posunęła się miniaturyzacja kamer fotograficznych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich parametrów technicznych aparatu, a co się z tym wiąże, wysokiej jakości wykonywanych na nim zdjęć.
Canon F-1N - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 12/1992
Jest to kamera zaliczająca się do tych modeli aparatów fotograficznych, o których każdy, kto trochę poważniej traktuje fotografię wiedzieć powinien. Tym bardziej zasługuje ona na uwagę, że przez lata korpus Canona F 1 był podstawowym body w wyposażeniu reporterów polskich agencji fotograficznych.
Pentax P 30T - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/1992
Wiele czołowych firm produkujących sprzęt fotograficzny odnotowało pod koniec lat osiemdziesiątych spadek popytu na lustrzanki małoobrazkowe z automatycznym nastawianiem ostrości. Powodów takiego stanu rzeczy było kilka: wysoka cena, brak kompatybilność obiektywów bez wyżej wymienionego systemu, które do tej pory były na wyposażeniu fotografujących z nowymi kamerami, aż wreszcie brak konieczności u sporej grupy zajmującej się fotografią posiadania tak skomplikowanego sprzętu.
Nikon F90 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/1992
Premiera Nikona F90 na targach Photokina w Kolonii była bardzo głośna, mówiono wtedy nie tylko o nowym korpusie, ale także o całym nowym systemie. Wraz z aparatem propagowano hasło „Zbudowany by inspirować”, co niewątpliwie podnosiło jeszcze rangę premiery. Nikon F90 przeznaczony jest dla zaawansowanych amatorów i zawodowców jako uzupełnienie zestawu z F4.
Olympus OM 4 Ti - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/1992
Kiedy na początku lat siedemdziesiątych, po pięcioletnich badaniach i testach, genialny inżynier japoński Maitani stworzył Olympusa OM 1, nikt nie przypuszczał, że dwadzieścia lat później powstanie OM 4 Ti w tym samym niemalże kształcie i wyglądzie. I tak jak OM 1 zadziwił świat, stało się to też udziałem OM 4 Ti. Od 1966 r (początek prac nad OM 1) do 1986 r, kiedy ukazał się OM 4 Ti firma Olympus stworzyła dla profesjonalistów kolejno: OM 1, OM 2, OM 2/Spot, OM 3, OM 4, OM 4 Ti.
Yashica FX-D Quartz - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/1992
Yashica FX-D Quartz to znakomity aparat dla ambitnego amatora. Rozmieszczenie przycisków i dźwigni jest wygodne i dobrze oznaczone. Niewygórowana cena i łatwa dostępność dodatkowych obiektywów powoduje, że może służyć do wielu różnorodnych zadań fotograficznych. Nie bez znaczenia są jego małe wymiary i masa.
Nikon F-301 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 8/1992
Nikon, jeden z największych na świecie producentów sprzętu fotograficznego wypuścił w drugiej połowie lat osiemdziesiątych nowy produkt w kategorii lustrzanek małoobrazkowych - Nikon F-301. Model ten jest konstrukcją bardzo przełomową dla firmy, chwalono jego jasną matówkę, dobry wbudowany silnik i logiczną, prostą obsługę.
Minolta X-700 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 8/1992
W 1982 roku firma Minolta wprowadziła na rynek nowy model lustrzanki małoobrazkowej; X-700. Była to tak udana konstrukcja, że wkrótce zdobyła nagrodę "kamery roku" w kategorii lustrzanek małoobrazkowych, przyznawaną co roku przez dziesięć prestiżowych, zachodnich pism fotograficznych.
Yashica 108 MP - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 7/1992
Yashica 108 Multi Program jest produktem japońskiego koncernu Kyocera Yashica. Pojawiła się ona na rynku w 1989 roku. W Polsce była jednym z pierwszych przedstawicieli japońskich aparatów dostępnych w sklepach firmy „Fotooptyka”.
Minolta 9xi - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 7/1992
W maju 1992 roku miała miejsce światowa premiera profesjonalnej lustrzanki AF - Minolty Dynax 9xi. Wydarzenie to było długo oczekiwane, jako że poprzedniczka ww. modelu - przeznaczona dla zawodowców, wypuszczona w 1985 r. na poczatku dekady nie dorównywała swym konkurentom - Canonowi EOS 1 i Nikonowi F4. Model 9xi realizował filozofię funkcjonowania całej rodziny Dynaxów i pod tym względem można zakwalifikować go jako profesjonalną wersję Minolty 7xi (opisanej dokładnie w FOTO-KURIERZE nr 2/91).
Canon T70 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 6/1992
W roku 1984 Canon stworzył udaną lustrzankę dla zaawansowanego amatora – model T70, w którym pokrętła zastąpiono przyciskami. W tym samym roku aparat trafił na rynek europejski i uzyskał tytuł „Europejskiej Kamery Roku" w rankingu 6-ciu najpopularniejszych czasopism fotograficznych Europy Zachodniej.
Pentacon SIX TL - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 6/1992
Pentacon six TL jest aparatem średnioformatowym o formacie negatywu 6x6 cm, opartym na konstrukcji lustrzanki małoobrazkowej. Powstał w „VEB Pentacon Dresden”. Jego poprzednicy to: Praktisix, Praktisix II, Pentacon six.
Ricoh XR-10 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 6/1992
Ricoh XR-10 jest aparatem z połowy lat osiemdziesiątych i należy do większego systemu do którego zaliczamy m.in. KR-5 Super, KR-10 Super, XR-7, XR-20 SP, oraz XR-P. Dzięki tej przynależności użytkownik dysponuje szerokim zakresem dodatkowego osprzętu (teleobiektywów, telekonwertewów, lamp błyskowych, filtrów itd.).
Olympus OM-1 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 5/1992
Firma "Olympus Optical Company" była jednym z pierwszych w Japonii producentem aparatów fotograficznych (mieszkowy Semiolympus z 1936 roku). Po II wojnie światowej koncern ten rozwinął produkcję specjalistycznego sprzętu optycznego, przeznaczonego głównie dla placówek naukowo-badawczych i medycznych.
Nikon F-601 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3/1992
Na jesieni 1990r. Nikon wypuścił na rynek nowy typ lustrzanki małoobrazkowej - Nikon F-601. Aparat ten wypełnił lukę w dotychczasowej ofercie tej firmy - pomiędzy dosyć prostym F-401s, a półprofesjonalnym F-801s. Parametry jak i cena predestynują go dla zaawansowanych fotoamatorów.
Olympus OM-30 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3/1992
Olympus OM-30 to model lustrzanki małoobrazkowej, dość rzadko spotykany na naszym rynku w porównaniu z pozostałymi produktami serii OM 2,4. Jest jednak sporo tańszy, gdyż nie ma punktowego pomiaru światła tylko integralny. W porównaniu z klasycznym "foto-idioto" OM-30 to jednak cudowna zabawka - ma trochę pokręteł do zabawy.
Nikon FE, FE 2 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1992
Koniec lat siedemdziesiątych wymuszał na producentach konstrukcje o bardziej zwartej budowie. Kiedy w 1977 Nikormata FT 3 zamienił Nikon FM wiadomo było, że kwestią czasu jest zastąpienie EL 2 siostrzanym modelem dla Nikona FM. Tak też się stało i w następnym roku pojawił się Nikon FE.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024
Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodÄ na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglÄ darki. WiÄcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies