Wydania FK: 178,
publikacje: 9420,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2138,
galerie zdjęć: 304072,
użytkownicy: 9963
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Pierwsze opisy/nowości
Minolty serii XD - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1994
Trzon tej niewielkiej - choć o ogromnym dla rozwoju techniki produkcji aparatów fotograficznych znaczeniu rodziny, stanowi Minolta XD-7. Wchodząc na rynek w lutym 1978 roku była to pierwsza na świecie kamera posiadająca jednocześnie automatykę czasu i przysłony, a także możliwość pracy programowanej. Ponadto aparat dysponował pełnym manualem. Wyposażona w nowoczesny system komputerowy, lekka i cicha w działaniu, była czymś wyjątkowym na ówczesnym rynku.
Canon T90 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1994
Canon T90 nie ma odrębnego przycisku pamięci pomiaru, ale nie znaczy to, że takiej funkcji nie realizuje. Rozwiązanie jest proste i sensowne. Pomiar punktowy i centralny są sprzężone z pamięcią pomiaru i jak długo trzymamy spust wciśnięty, tak długo pomiar jest zablokowany i możemy przekomponować obraz w wizjerze. Sygnalizuje to czerwona gwiazdka.
Canon T90 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 1/1994
Od początku lat 70tych, kiedy to Canon postanowił pokazać światu, że Nikon nie ma monopolu na lustrzanki profesjonalne i wyprodukował oryginalnego F-1, firma wypuściła 4 serie aparatów. Pierwsza, otaczająca właśnie F-1, to takie klasyczne rozwiązania, jak na przykład EF, FTQL czy FTb. Później, w drugiej połowie lat 70tych, przyszła seria A (AE-1, AE-1P, AV-1, AL-1, A-1). Na początku lat osiemdziesiątych Canon zastąpił stale obecnego F-1 przez F-1N, a następnie rozpoczął produkcję serii T (T50, T70, T80 i T90), po których nastąpiła eksplozja serii EOS.
Minolta 700si - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 12/1993
Dynaxy „si” były rodziną lustrzanek Minolty, która bardzo długo panowała na rynku. Ostatnie modele tej serii pokazały się w 1999 roku (404si i 303si). A wszystko zaczęło się tak pięknie sześć lat wczesniej w listopadzie. Zaprezentowana wówczes lustrzanka o symbolu 700si wzbudziła spore zainteresowanie. Zastanawiano się wówczas co nowego można pokazać w niezbyt długim czasie po całkiem udanej serii xi, ukoronowanej półtora roku temu modelem 9xi ?
Konica FT-1 Motor - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 12/1993
Aparat był jednym z pierwszych modeli zapoczątkowujących nową tendencję w rozwoju konstrukcji kamer fotograficznych. Tą nową tendencją było uproszczenie obsługi aparatu umożliwiające osobie fotografującej większe skupienie się na fotografowanym motywie a nie na żmudnym i trudnym nastawianiu warunków ekspozycji.
Ricoh XR-X - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 11/1993
Ricoh XR-X to jednoobiektywowa lustrzanka małoobrazkowa z ręcznym nastawianiem ostrości i wbudowanym silnikiem do automatycznego przesuwu błony. Przeznaczony jest dla zaawansowanych fotoamatorów, którym nie jest potrzebny do pracy system autofocus. Zastosowanie rozpowszechnionego bagnetu typu K powoduje, że oferta obiektywów wymiennych jest ogromna. Do aparatu może być przyłączany z boku mały flesz o liczbie przewodniej 12, stanowiący jakby jego część.
Praktica BX20/BX20S - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/1993
Przez wiele lat aparaty Praktica produkowane w nieistniejącej już Niemieckiej Republice Demokratycznej uznawane były za najlepsze w krajach bloku wschodniego. Odstawały co prawda od wyrobów zachodnich jednak wobec produktów radzieckich były zdecydowanie konkurencyjne.
Pentax LX cz. 2 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/1993
Pentax LX dysponuje zaledwie dwoma, całkowicie wystarczającymi większości fotografujących trybami pracy: ręcznym i automatyką czasów. Światłomierz LX jest niezwykle czuły i w trybie automatyki czasów działa nadal w mroku, gdy prawie wszystkie światłomierze już dawno śpią.
Pentax LX cz. 1 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/1993
Jest to aparat tej samej generacji (i podobnego typu), co Canon F-1N i Nikon F3. Pentax próbował wtedy wprowadzając model LX sprostać konkurencji ze strony firm Nikon i Canon w zakresie profesjonalnych lustrzanek małoobrazkowych. Canon, a szczególnie Nikon, przodowały już wtedy na tym polu i Pentax starał się odzyskać utracone pole.
Contax RTS III - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 8/1993
W 1974 roku na targach Photokina'74 zaprezentowano po raz pierwszy aparat Contax RTS. Powstał on przy współpracy japońskiego koncernu Kyocera, który przygotowała korpus oraz firmy Zeiss z Oberkohen, która wyposażyła aparat w doskonałej jakości obiektywy. Zewnętrzny kształt nadał kamerze F.A.Porsche znany z projektów luksusowych samochodów. Nazwa RTS pochodzi od słów "Real Time System". Producenci chcieli w ten sposób podkreślić, że przekazywanie informacji między poszczególnymi zespołami aparatu odbywa się perfekcyjnie, bez żadnych opóźnień.
Zenza Bronica GS-1 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 7/1993
Aparat jest typowym reprezentantem gatunku średnioformatowych lustrzanek jednoobiektywowych próbującej pogodzić możliwości obrazowe formatu 6 x 7 cm z mobilnością kamer małoobrazkowych. Rozbudowany system oraz wyposażenie dodatkowe jeszcze te tendencje silniej uwypukla. Został wprowadzony do sprzedaży w 1982 roku.
Leica R7 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 6/1993
Leica R7 została zaprezentowana po raz pierwszy podczas targów Photokina'92 w Kolonii. Zastąpiła ona wprowadzony w 1987 roku model R5. Aparat jest wspaniałą, profesjonalną kamerą o szerokim, uniwersalnym zastosowaniu.
Vivitar 450/SLD - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 5/1993
Firma Vivitar została założona w Hollywood w 1938 roku przez niemieckich imigrantów Maxa Pondera i Johna Besta pod nazwą Ponder & Best, Inc. Początkowo zajmowała się dystrybucją produktów fotograficznych. Wraz z modyfikacją oferty zaszła konieczność zmiany nazwy firmy na Vivitar Corp. Pod tą marką pojawiły się własne aparaty, lampy błyskowe i obiektywy.
Rolleiflex 2,8 GX - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 5/1993
Reinhold Heidecke w 1929 roku przestawił rewolucyjną zasadę konstrukcji kamery na błonę zwojową - była to dwuobiektywowa lustrzanka na format zdjęć 6 x 6. Lustro jako element kamery był już wynalazkiem znanym jeszcze przed wynalazkiem Niepce’a, w niektórych kamerach na klisze szklane było również stosowane do obserwacji obrazu na matówce. Pierwszy aparat lustrzany pojawił się stosunkowo wcześnie, bo już w 1861 roku, jego konstruktorem był Anglik Thomas Sutton.
NARCYZ - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 4/1993
Prawdopodobnie nikt nie myśli o Rosjanach jako o wielkich innowatorach w projektowaniu aparatów fotograficznych. Niemniej jednak, w ciągu wielu lat swjej działalności w tej dziedzinie, stworzyli oni kilka rzeczy całkowicie oryginalnych. To właśnie Rosjanie przedstawili w 1935 roku pierwszą 35-milimetrową lustrzankę jednoobiektywową Sport (rok przed niemiecką Kine Exaktą, która powszechnie uważana jest za prekursorkę kamer tego typu). W 1958 dali nam jeden z najmniejszych i najschludniej wykonanych aparatów panoramicznych. Był to FT 2 na film 35 mm. Rok 1960 przyniósł inny radziecki produkt, pierwszą, i jak się wydaje, do dzisiaj ostatnią, lustrzankę jednoobiektywową na film 16 mm.
Minolta Dynax 2xi - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 4/1993
Jest to najprostrzy i ostatni model drugiego pokolenia "inteligentnych" lustrzanek Minolty, nazwanego Dynax xi. Reklamowany jest jako najmniejsza lustrzanka autofocus na świecie; dzieli ona to miano z kamerą Minolta Dynax SPxi, której jest nieco uproszczoną odmianą.
Rolleiflex 6008 Professional - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3/1993
Firma Rollei Fototechnic z Niemiec jest znanym producentem sprzętu fotograficznego. Rozwój aparatów typu Rolleiflex został zapoczątkowany legendarnym dwuobiektywowym modelem SL66. Kolejno powstawały coraz bardziej nowoczesne i coraz bardziej skomplikowane konstrukcje (np.model SLX), aż w końcu w roku 1983 pojawił się na rynku model Rolleiflex 6006. Od chwili swojego powstania model ten uchodzi za najnowocześniejszy aparat formatu 6 x 6 cm. Wspaniale połączono w nim wszystkie dotychczasowe zalety aparatów średnioformatowych oraz nowe profesjonalne wyposażenie.
Nikon F 3 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1993
Nikon - firma o bogatych tradycjach w produkcji lustrzanek jednoobiektywowych, słynie z niezawodności i solidności swoich konstrukcji. Panuje niepodzielnie na rynku fotografii prasowej, zaczynając swój tryumflany pochód w 1959 roku legendarnym dziś modelem F, umacniając swoją pozycję w latach sześćdziesiątych i eliminując praktycznie najgroźniejszych konkurentów niemieckich i japońskich w latach siedemdziesiątych modelem F 2 i jego doskonalonymi wersjami F 2a i F 2as.
Mamiya 645 PRO - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1993
We wczesnych latach siedemdziesiątych inżynierowie firmy MAMIYA postanowili stworzyć nowej klasy aparat mający komfort obsługi aparatu małoobrazkowego, ale dający większy format i lepszą jakość obsługi. W 1975 roku pojawił się na rynku aparat MAMIYA M645, pierwsza lustrzanka średniego formatu. Z biegiem lat powstawały coraz bardziej ulepszane modele, aż w końcu pojawił się model 645 PRO.
Canon EOS 5 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 1/1993
W listopadzie 1992 roku Canon wprowadził do sprzedaży lustrzankę klasy półprofesjonalnej – EOS 5. Nowością było sterowanie wyborem punktu automatycznego nastawiania ostrości poprzez ruch gałki ocznej (Eye Controlled Focus). W Japonii aparat był dostępny pod symbolem EOS 5 QD, natomiast w USA - EOS A2 oraz EOS A2E. Amerykańska wersja EOS A2 nie miała systemu Eye Control Focus, za to oferowała optyczną korekcję okularu.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024
Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodĂÂ na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglĂÂ darki. WiĂÂcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies