Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Pierwsze opisy/nowości

news bez fotki

Minolty serii XD - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1994

fotografia Trzon tej niewielkiej - choć o ogromnym dla rozwoju techniki produkcji aparatów fotograficznych znaczeniu rodziny, stanowi Minolta XD-7. Wchodząc na rynek w lutym 1978 roku była to pierwsza na świecie kamera posiadająca jednocześnie automatykę czasu i przysłony, a także możliwość pracy programowanej. Ponadto aparat dysponował pełnym manualem. Wyposażona w nowoczesny system komputerowy, lekka i cicha w działaniu, była czymś wyjątkowym na ówczesnym rynku. 
news bez fotki

Canon T90 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1994

fotografia Canon T90 nie ma odrębnego przycisku pamięci pomiaru, ale nie znaczy to, że takiej funkcji nie realizuje. Rozwiązanie jest proste i sensowne. Pomiar punktowy i centralny są sprzężone z pamięcią pomiaru i jak długo trzymamy spust wciśnięty, tak długo pomiar jest zablokowany i możemy przekomponować obraz w wizjerze. Sygnalizuje to czerwona gwiazdka.
news bez fotki

Canon T90 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 1/1994

fotografia Od początku lat 70tych, kiedy to Canon postanowił pokazać światu, że Nikon nie ma monopolu na lustrzanki profesjonalne i wyprodukował oryginalnego F-1, firma wypuściła 4 serie aparatów. Pierwsza, otaczająca właśnie F-1, to takie klasyczne rozwiązania, jak na przykład EF, FTQL czy FTb. Później, w drugiej połowie lat 70tych, przyszła seria A (AE-1, AE-1P, AV-1, AL-1, A-1). Na początku lat osiemdziesiątych Canon zastąpił stale obecnego F-1 przez F-1N, a następnie rozpoczął produkcję serii T (T50, T70, T80 i T90), po których nastąpiła eksplozja serii EOS. 
news bez fotki

Minolta 700si - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 12/1993

fotografia Dynaxy „si” były rodziną lustrzanek Minolty, która bardzo długo panowała na rynku. Ostatnie modele tej serii pokazały się w 1999 roku (404si i 303si). A wszystko zaczęło się tak pięknie sześć lat wczesniej w listopadzie. Zaprezentowana wówczes lustrzanka o symbolu 700si wzbudziła spore zainteresowanie. Zastanawiano się wówczas co nowego można pokazać w niezbyt długim czasie po całkiem udanej serii xi, ukoronowanej półtora roku temu modelem 9xi ? 
news bez fotki

Konica FT-1 Motor - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 12/1993

fotografia Aparat był jednym z pierwszych modeli zapoczątkowujących nową tendencję w rozwoju konstrukcji kamer fotograficznych. Tą nową tendencją było  uproszczenie obsługi aparatu umożliwiające osobie fotografującej większe skupienie się na fotografowanym motywie a nie na żmudnym i trudnym nastawianiu warunków ekspozycji. 
news bez fotki

Ricoh XR-X - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 11/1993

fotografia Ricoh XR-X to jednoobiektywowa lustrzanka małoobrazkowa z ręcznym nastawianiem ostrości i wbudowanym silnikiem do automatycznego przesuwu błony. Przeznaczony jest dla zaawansowanych fotoamatorów, którym nie jest potrzebny do pracy system autofocus. Zastosowanie rozpowszechnionego bagnetu typu K powoduje, że oferta obiektywów wymiennych jest ogromna. Do aparatu może być przyłączany z boku mały flesz o liczbie przewodniej 12, stanowiący jakby jego część. 
news bez fotki

Praktica BX20/BX20S - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/1993

fotografia Przez wiele lat aparaty Praktica produkowane w nieistniejącej już Niemieckiej Republice Demokratycznej uznawane były za najlepsze w krajach bloku wschodniego. Odstawały co prawda od wyrobów zachodnich jednak wobec produktów radzieckich były zdecydowanie konkurencyjne.  
news bez fotki

Pentax LX cz. 2 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/1993

fotografia Pentax LX dysponuje zaledwie dwoma, całkowicie wystarczającymi większości fotografujących trybami pracy: ręcznym i automatyką czasów. Światłomierz LX jest niezwykle czuły i w trybie automatyki czasów działa nadal w mroku, gdy prawie wszystkie światłomierze już dawno śpią. 
news bez fotki

Pentax LX cz. 1 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/1993

fotografia Jest to aparat tej samej generacji (i podobnego typu), co Canon F-1N i Nikon F3. Pentax próbował wtedy wprowadzając model LX sprostać konkurencji ze strony firm Nikon i Canon w zakresie profesjonalnych lustrzanek małoobrazkowych. Canon, a szczególnie Nikon, przodowały już wtedy na tym polu i Pentax starał się odzyskać utracone pole. 
news bez fotki

Contax RTS III - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 8/1993

fotografia W 1974 roku na targach Photokina'74 zaprezentowano po raz pierwszy aparat Contax RTS. Powstał on przy współpracy japońskiego koncernu Kyocera, który przygotowała korpus oraz firmy Zeiss z Oberkohen, która wyposażyła aparat w doskonałej jakości obiektywy. Zewnętrzny kształt nadał kamerze F.A.Porsche znany z projektów luksusowych samochodów. Nazwa RTS pochodzi od słów "Real Time System". Producenci chcieli w ten sposób podkreślić, że przekazywanie informacji między poszczególnymi zespołami aparatu odbywa się perfekcyjnie, bez żadnych opóźnień. 
news bez fotki

Zenza Bronica GS-1 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 7/1993

fotografia Aparat jest typowym reprezentantem gatunku średnioformatowych lustrzanek jednoobiektywowych próbującej pogodzić możliwości obrazowe formatu 6 x 7 cm z mobilnością kamer małoobrazkowych. Rozbudowany system oraz wyposażenie dodatkowe jeszcze te tendencje silniej uwypukla. Został wprowadzony do sprzedaży w 1982 roku. 


news bez fotki

Leica R7 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 6/1993

fotografia Leica R7 została zaprezentowana po raz pierwszy podczas targów Photokina'92 w Kolonii. Zastąpiła ona wprowadzony w 1987 roku model R5. Aparat jest wspaniałą, profesjonalną kamerą o szerokim, uniwersalnym zastosowaniu. 


news bez fotki

Vivitar 450/SLD - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 5/1993

fotografia Firma Vivitar została założona w Hollywood w 1938 roku przez niemieckich imigrantów Maxa Pondera i Johna Besta pod nazwą Ponder & Best, Inc. Początkowo zajmowała się dystrybucją produktów fotograficznych. Wraz z modyfikacją oferty zaszła konieczność zmiany nazwy firmy na Vivitar Corp. Pod tą marką pojawiły się własne aparaty, lampy błyskowe i obiektywy. 


news bez fotki

Rolleiflex 2,8 GX - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 5/1993

fotografia Reinhold Heidecke w 1929 roku przestawił rewolucyjną zasadę konstrukcji kamery na błonę zwojową - była to dwuobiektywowa lustrzanka na format zdjęć 6 x 6. Lustro jako element kamery był już wynalazkiem znanym jeszcze przed wynalazkiem Niepce’a, w niektórych kamerach na klisze szklane było również stosowane do obserwacji obrazu na matówce. Pierwszy aparat lustrzany pojawił się stosunkowo wcześnie, bo już w 1861 roku, jego konstruktorem był Anglik Thomas Sutton.  


news bez fotki

NARCYZ - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 4/1993

fotografia Prawdopodobnie nikt nie myśli o Rosjanach jako o wielkich innowatorach w projektowaniu aparatów fotograficznych. Niemniej jednak, w ciągu wielu lat swjej działalności w tej dziedzinie, stworzyli oni kilka rzeczy całkowicie oryginalnych. To właśnie Rosjanie przedstawili w 1935 roku pierwszą 35-milimetrową lustrzankę jednoobiektywową Sport (rok przed niemiecką Kine Exaktą, która powszechnie uważana jest za prekursorkę kamer tego typu). W 1958 dali nam jeden z najmniejszych i najschludniej wykonanych aparatów panoramicznych. Był to FT 2 na film 35 mm. Rok 1960 przyniósł inny radziecki produkt, pierwszą, i jak się wydaje, do dzisiaj ostatnią, lustrzankę jednoobiektywową na film 16 mm.
news bez fotki

Minolta Dynax 2xi - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 4/1993

fotografia Jest to najprostrzy i ostatni model drugiego pokolenia "inteligentnych" lustrzanek Minolty, nazwanego Dynax xi. Reklamowany jest jako najmniejsza lustrzanka autofocus na świecie; dzieli ona to miano z kamerą Minolta Dynax SPxi, której jest nieco uproszczoną odmianą. 
news bez fotki

Rolleiflex 6008 Professional - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3/1993

fotografia Firma Rollei Fototechnic z Niemiec jest znanym producentem sprzętu fotograficznego. Rozwój aparatów typu Rolleiflex został zapoczątkowany legendarnym dwuobiektywowym modelem SL66. Kolejno powstawały coraz bardziej nowoczesne i coraz bardziej skomplikowane konstrukcje (np.model SLX), aż w końcu w roku 1983 pojawił się na rynku model Rolleiflex 6006. Od chwili swojego powstania model ten uchodzi za najnowocześniejszy aparat formatu 6 x 6 cm. Wspaniale połączono w nim wszystkie dotychczasowe zalety aparatów średnioformatowych oraz nowe profesjonalne wyposażenie.
news bez fotki

Nikon F 3 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1993

fotografia Nikon - firma o bogatych tradycjach w produkcji lustrzanek jednoobiektywowych, słynie z niezawodności i solidności swoich konstrukcji. Panuje niepodzielnie na rynku fotografii prasowej, zaczynając swój tryumflany pochód w 1959 roku legendarnym dziś modelem F, umacniając swoją pozycję w latach sześćdziesiątych i eliminując praktycznie najgroźniejszych konkurentów niemieckich i japońskich w latach siedemdziesiątych modelem F 2 i jego doskonalonymi wersjami F 2a i F 2as. 


news bez fotki

Mamiya 645 PRO - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1993

fotografia We wczesnych latach siedemdziesiątych inżynierowie firmy MAMIYA postanowili stworzyć nowej klasy aparat mający komfort obsługi aparatu małoobrazkowego, ale dający większy format i lepszą jakość obsługi. W 1975 roku pojawił się na rynku aparat MAMIYA M645, pierwsza lustrzanka średniego formatu. Z biegiem lat powstawały coraz bardziej ulepszane modele, aż w końcu pojawił się model 645 PRO. 


news bez fotki

Canon EOS 5 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 1/1993

fotografia W listopadzie 1992 roku Canon wprowadził do sprzedaży lustrzankę klasy półprofesjonalnej – EOS 5. Nowością było sterowanie wyborem punktu automatycznego nastawiania ostrości poprzez ruch gałki ocznej (Eye Controlled Focus). W Japonii aparat był dostępny pod symbolem EOS 5 QD, natomiast w USA - EOS A2 oraz EOS A2E. Amerykańska wersja EOS A2 nie miała systemu Eye Control Focus, za to oferowała optyczną korekcję okularu. 






Zdjęcie tygodnia
14 tydzień 2025 roku.
Noway 2018
© fot. Dariusz Bruhnke
Akcesoria foto-wideo Test Epsona EcoTank L8180 -  fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku
Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w...
Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy m...
Lexar ARMOR Gold - wodoodporne i super wydajne karty w złotej odsłonie - cena i dostępność
Lexar ARMOR Gold - wodoodporne i super wydajne kart...
17 lutego 2025 r. firma Lexar poinformowała o rozszerzeniu serii Armor poprzez wprowadzenie karty Lexar Armor Gold SDXC UHS-II. Nową kartę zaproje...
Nanlite Forza 60 CR - lampy z mocowaniem Bowens
Nanlite Forza 60 CR - lampy z mocowaniem Bowens
Jest to najmniejsza lampa Forza z RGBLAC z CRMX! Została zaprojektowana, aby sprostać wymaganiom profesjonalistów, którzy ch...
Opublikowane Foto-Kurier 3/25 on-line, a od 12 marca w najlepszych salonach prasowych
Foto-Kurier 3/25 on-line, a od 12 marca w najlepszy...
Foto-Kurier 3/25 on-line - w naszym e-kiosku. Na okładce jest hipnotyzujący lis, sfotografowany pzez Dariusza Barana. W wydaniu znajdziecie orygi...
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 4/25 wkrótce on-line
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 4/25 wkrótce...
Foto-Kurier 4/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Okładkę wydania ozdobiło ty...
grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.210) / 0.189

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   

Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies