Wydania FK: 178,
publikacje: 9429,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2138,
galerie zdjęć: 304424,
użytkownicy: 9967
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Pierwsze opisy/nowości
Olympus XA – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1995
Sztywne trzymanie się konwencji nie było nigdy cechą charakterystyczną firmy Olympus, która co pewien czas zaskakuje nas czymś nowym i odlotowym. W 1979 roku było tak w przypadku kompaktu Olympus XA. Słowo "compact" oznacza po angielsku między innymi "niewielki" i w tamtych czasach Olympus XA był jednym z trzech aparatów, które na tą nazwę naprawdę zasługiwały, obok modeli Minox 35GL i Ricoh FF1.
Contax S2 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1995
Contax S2 w zakresie możliwości przypomina jedną z najlepszych mechanicznych lustrzanek małoobrazkowych czyli Nikona FM-2. Ten sam zakres czasów otwarcia migawki i rekordowo krótki czas synchronizacji błysku plus możliwość wielokrotnego naświetlenia tej samej klatki. Do pewnej grupy użytkowników przemawia w obydwu przypadkach to, że z wyjątkiem światłomierza wszystko działa bez baterii.
Sigma SA-300N – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1995
Wiosną 1993 roku znana tokijska firma Sigma zaprezentowała swój nowy produkt. Ku zdumieniu wszystkich nie był to obiektyw, a lustrzanka wyposażona w system automatycznego ustawiania ostrości. Zaskoczenie było tym większe, że powszechnie zdawano sobie sprawę z tego, jak trudno utrzymać się na rynku lustrzanek AF nawet firmom z wieloletnią tradycją.
Minolta CLE – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1995
Contax G1 może zachwycać, ale faktem pozostaje to, że niektóre z jego zalet wyprzedziła o ponad piętnaście lat Minolta CLE. Kiedy aparat pojawił się na rynku był jedynym modelem dalmierzowym z wymiennymi obiektywami dającym zarówno ręczne jak i automatyczne sterowanie pracą migawki z pomiarem światła przez obiektyw. W maleńkim aparacie konstruktorom Minolty udało się zmieścić bardzo wiele.
Olympus OM-3Ti – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 12/1994
Olympus OM-3Ti łączy to, co najlepsze w OM-3 i OM-4Ti: ręczny tryb ekspozycji i mechanicze sterowanie wszystkimi czasami otwarcia migawki z pomiarem wielopunktowym i pomiarem błysku lampy przez obiektyw (typu OTF - odbitego od powierzchni filmu).
Canon EOS 500 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1994
Nowa wersja EOS-a 1000FN - tak jesienią 1993 r. fachowcy skomentowali pojawienie się nowego modelu Canona, ale szybko okazało się, że pokrewieństwo tych aparatów wcale nie jest tak bliskie. Stała tendencja zmniejszania masy Canonów w tym modelu uwidoczniła się najsilniej. Canon EOS 500 ma śmiesznie małą, jak na lustrzankę masę - korpus waży zaledwie 350 g. Złożyło się na to wiele czynników m.in. istotne zmniejszenie wymiarów korpusu, zastąpienie (tam gdzie to tylko było możliwe) metali tworzywami sztucznymi, uproszczenie systemu przewijania filmu.
Minolta Dynax 500si - artykuł opublikowny w Foto-Kurierze 11/1994
Minolta Dynax 500si została zaprezentowana na początku 1994 roku i jest to pierwszy model na poziomie „5” w serii „si” który został zaprojektowany znacznie poniżej standardu obowiązującego w podstawowym Dynaksie 700si. Aparat ma dosyć obłe kształty i nietypowy, ale wygodny obły uchwyt. W rozwiązaniach sterowania widać niezdecydowanie: lewa strona przypomina nieco Dynaxa 7000i, a prawa jest zupełnie nowatorska i dopasowuje się do obecności wśród automatyk aparatu programów tematycznych. Dynax 500si jest bowiem pierwszą lustrzanką Minolty, w którą programy takie wbudowano.
Canon EOS 1N – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1994
EOS 1 + EOS 5 + COŚ EKSTRA = EOS 1N. Czołowych producentów sprzętu fotograficznego nie stać ani na wypuszczanie zupełnie nowego drogiego, profesjonalnego modelu co parę lat (problemem są koszty nowego projektu i przestawienia produkcji jak i niechęć zawodowców do zmiany przyzyczajeń), ani na pozostawienie starego modelu w produkcji w niezmienionej formie dłużej niż te parę lat (szybkie starzenie się moralne sprzętu). Wymyślono więc wyjście kompromisowe: rasowe modele profesjonalne są "uaktualniane".
Zorki 6 – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994
Japończycy po totalnej klęsce w II wojnie światowej, zabrali się do odbudowy swej gospodarki - między innymi - poprzez kopiowanie wszystkiego i wszystkich. Repliki produktów renomowanych firm światowych były szybko udoskonalane i modyfikowane, następnie sprzedawano je za śmieszne pieniądze i w dużych ilościach.
Stereo Realist – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994
Jeszcze w erze dagerrotypów pojawiły się pierwsze aparaty stereoskopowe a i dziś można na rynku spotkać okazy tego gatunku. Stereo Realist, którego produkcję rozpoczęła firma Davida White w Milwaukee w roku 1947 to chyba najsławniejszy stereoskopowy aparat stosujący metodę jednoczesnego wykonywania dwóch zdjęć dwoma obiektywami, których wzajemna odległość równa jest przeciętnemu odstępowi ocznemu.
Nikon F90x – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994
Na początku września 1994 roku odbyła się światowa premiera modelu F90x (N90s w USA), który stanowi logiczny krok w polityce Nikona. Stało się trochę podobnie jak kiedyś z F801 "podrasowanym" na F801s. W czasie który upłynął od debiutu Nikona F90 na Photokinie’92 nie nastąpiła żadna rewolucja w konstrukcjach lustrzanek, ale konkurencja wypuściła na rynek parę zaawansowanych modeli: Minolta serię si, a Canon aparat EOS 5, który na pewno wywołał sporo szumu sterowanym ruchem gałki ocznej automatycznym ustawianiem ostrości.
VIVITAR V3000S - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1994
Vivitar V3000s to tania i prostą lustrzankę małoobrazkową dla początkujących. Dysponuje pomiarem światła przez obiektyw, trzydiodowym wskaźnikiem służącym do ustalania prawidłowej ekspozycji w wizjerze i popularnym mocowaniem obiektywów typu Pentax "K". Sprzedawana jest w komplecie ze standardowym obiektywem 50mm f/1,7, dwuczęściowym futerałem i paskiem.
Canon A-1 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/1994
Określany mianem "najinteligentniejszej" kamery przełomu lat 70-tych i 80-tych, Canon A-1 był pierwszym aparatem zawierającym jednocześnie trzy podstawowe tryby automatyki nastawiania parametrów ekspozycji - tj. preselekcję czasu, preselekcję przysłony i standardowy program - oraz pamięć dokonanego pomiaru warunków naświetlenia.
Nikon F3AF - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 7/1994
Seria F3 (zaprojektowana przez słynnego włoskiego stylistę Giorgetto Giugiaro) weszła na rynek w roku 1980. Trzy lata później pojawił się model F3AF ze zmodyfikowanym pryzmatem (DX-1) i dodanymi stykami do systemu AF. Była to pierwsza dobrze pracująca lustrzanka z automatycznym nastawianiem ostrości.
Nikon F50 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 4/1994
Modelem tym Nikon stworzył nową kategorię lustrzanek małoobrazkowych przeznaczonych dla amatorów fotografii. Początkujący fotograf będzie używał go podobnie jak aparatu typu kompakt stosując jedynie cztery podstawowe programy automatyki ekspozycji, a z czasem, poznając tajniki sztuki fotografowania może wykorzystywać szerokie jego możliwości i zagłębiać się w zawiłości fotografii kreatywnej.
Seagull DF-300 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 6/1994
Kilka lat po zakończeniu przez koncern Minolta produkcji aparatu Minolta X-300 firma ta sprzedała licencję na jego produkcję chińskiej firmie Shanghai General Camera Factory. W Chinach pojawiła się kopia tej znakomitej kamery pod nazwą Seagull DF-300. Aparat jest więc jednoobiektywową lustrzanką małoobrazkową z ręcznym nastawianiem ostrości i automatyką ekspozycji (preselekcja przysłony).
ROLLEIFLEX 6008 professional SRC 1000 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3,4/1994
W numerze 3/1993 Foto Kuriera opisano model ROLLEIFLEX 6008 professional. Jego konstrukcja bazuje na koncepcji modelu 6006 i opracowana została w ścisłej współpracy z profesjonalnymi fotografami. Zachował on wszystkie cechy, które przyniosły światowe uznanie jego poprzednikowi a równocześnie wzbogacono go o liczne nowe elementy, dzięki którym może sprostać szybko rosnącym wymaganiom profesjonalnych fotografów.
Canon T-70 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3/1994
Jego pojawieniu się na rynku towarzyszyły komentarze typu "....model wysokiej klasy...wyposażony we wszelkie rodzaje automatyki...". Profesjonalny status Canona T-70 potwierdziła Europejskie Stowarzyszenie Technik Audio-Wizualnych (EISA), przyznając mu tytuł najlepszej lustrzanki roku 1984.
Nikonos RS - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1994
Narodziny Nikonosa RS nie były tak głośne jak F-90 bo przecież zainteresowanie na rynku tego typu sprzętem jest znacznie mniejsze. Warto więc chyba przyjrzeć się z bliska tej pionierskiej, bardzo jednak ciekawej konstrukcji. Pierwszy rzut oka na Nikonosa jest pewnego rodzaju zaskoczeniem: w porównaniu z poprzednim, filigranowo wyglądającym Nikonasem V, RS robi naprawdę duże wrażenie.
Praktina - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1994
Niemiecka firma Kamera Werkstattan AG Niedersedlitz Dresden (po polsku Wytwórnia Aparatów Fotograficznych w Dreźnie) znana jest głównie z wyprodukowania drugiej lub trzeciej w świecie lustrzanki małoobrazkowej o nazwie Praktiflex. Po wojnie wznowiono produkcję Praktiflexa zwanego później Praktica.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024
Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodĂÂĂÂÄÂĂÂĂÂĂÂÄÂĂÂÄÂĂÂÄÂĂÂĂÂĂÂÄÂĂÂ na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglĂÂĂÂÄÂĂÂĂÂĂÂÄÂĂÂÄÂĂÂÄÂĂÂĂÂĂÂÄÂĂÂ darki. WiĂÂĂÂÄÂĂÂĂÂĂÂÄÂĂÂÄÂĂÂÄÂĂÂĂÂĂÂÄÂĂÂcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies