testowe Minolta Dynax 600si Classic - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1995![]() ciąg dalszy...Dowolny z wyżej wymienionych sposobów pomiaru ekspozycji można wykorzystać w każdym z trybów automatyki naświetlania. Jest ich cztery: trzy automatyki (typu program P, automatyka czasu A, automatyka przysłony S) i tryb ręczny M. W automatyce programowanej para czas naświetlania/przysłona zależy od warunków oświetlenia, ogniskowej obiektywu, odległości i parametrów ruchu obiektu zdjęcia, a także od rozmieszczenia obiektów na planie. Nie jest możliwe użycie funkcji SHIFT zmieniającej parę czas/przysłona ustawionych przez program. Możliwe jest natomiast zastosowanie korekcji ekspozycji w zakresie +/- 3 EV i trzyklatkowego bracketingu -0.5/0/+0.5 EV. Zestaw możliwości uzupełnia pamięć pomiaru ekspozycji, która z resztą włącza się zawsze gdy obiekt zdjęcia jest nieruchomy. Minolta 600si we wszystkich trybach automatyki może współpracować z wbudowaną bądź zewnętrzną lampą błyskową. W trybie program czas naświetlania zmienia się automatycznie od 1/200 s do 1/60 s w zależności od ogniskowej obiektywu i oświetlenia światłem zastanym. Przysłona zmienia się także automatycznie od wartości 2.8. Aparat sam decyduje, czy błysk jest potrzebny czy nie. W trybie automatyki czasu przysłona ustawiana jest ręcznie, a czas zmienia się jak w trybie program. W automatyce przysłony czas naświetlania dobiera się ręcznie w zakresie od 1/200 s do 30 s, a przysłona dobierana jest automatycznie. W trybie ręcznym, fotografujący ustawia zarówno przysłonę jak i czas naświetlania, który musi być jednak dłuższy od 1/200 s. W automatykach czasu, przysłony i w trybie ręcznym fotografujący sam decyduje o konieczności użycia flesza. Ograniczenie krótkich czasów naświetlania z błyskiem do 1/200 s istnieje tylko w przypadku stosowania błysku pojedynczego. Używając lampy błyskowej 5400 HS można stosować błysk ciągły i pełen zakres czasów otwarcia migawki. Przyciskiem AEL/SLOW SYNC możemy spowodować, że czas naświetlania lub przysłona zostaną dobrane tak, by błysk zbalansował jedynie światło zastane, a nie stanowił głównego źródła światła. W trybie automatyki programowanej, w sytuacji gdy aparat uzna, że błysk nie jest potrzebny, istnieje możliwość wymuszenia błysku np. w celu rozjaśnienia cieni przy zdjęciach pod światło. Dużo zmian wprowadzono w celowniku aparatu. Jest to celownik o odległości obserwacji 18.4 mm wyposażony w korekcję dioptryczną. Producent twierdzi,że jest to celownik typu high eye-point, ale to chyba trochę na wyrost; nie znam bowiem tak określanego celownika o odległości mniejszej od 20 mm. Zrezygnowano z umieszczenia w celowniku, na tle matówki wyświetlacza ciekłokrystalicznego. Wszystkie informacje wyświetlane są poniżej pola obrazowego. Na podłużnym wyświetlaczu zawarte są informacje o czasie naświetlania, przysłonie, włączonej pamięci pomiaru, trybie pracy lampy błyskowej i ustawieniu ostrości. Udało się tam nawet wcisnąć indeks kreskowy, ale nie starczyło już miejsca na informacje o sposobie pomiaru światła i trybie automatyki naświetlania. Matówki, obrabiane według technologii dającej równomierniejszą strukturę powierzchni są wymienne w warunkach serwisowych. Standardowa ma wytrawione pozycje trzech czujników AF i pole pomiaru punktowego. Opcjonalnie można zamontować matówkę z wytrawioną kratą, krzyżem celowniczym z podziałkami, bądź poziomymi liniami ograniczającymi format zdjęcia przy zastosowaniu wkładki Panorama. Silnik przesuwu filmu wbudowany w aparat umożliwia ciche ( podobnie jak w Minolcie 700si ) przewijanie filmu zarówno do przodu ( pojedyncze klatki albo 2 kl/s ) jak i do tyłu. Zwijanie powrotne rozpoczynane jest automatycznie po naświetleniu ostatniej klatki, może zostać też wymuszone przed skończeniem filmu. Minolta 600si umożliwia wielokrotne naświetlenie jednej klatki oraz przymknięcie przysłony dla sprawdzenia głębi ostrości. Do Minolty 600si można stosować wszystkie dotychczas produkowane obiektywy Minolty z bagnetem typu A, włącznie z obiektywami serii xi - oczywiście bez możliwości automatycznego kadrowania. O ile inne modele Minolty były prezentowane razem z standardowymi zoomami (np. 7xi + 28-105xi, 700si + 24-85), to modelu 600si nie pokazano nic takiego - i chyba słusznie. W ostatnim bowiem czasie zaprezentowano sporo nowych konstrukcji oraz przeróbek udanych obiektywów serii xi na wersje z ręcznym sterowaniem ogniskową np. 4-5.6/28-80 mm, 3.5-4.5/28-105 mm. Ciekawostkami są: nowy obiektyw 3.5/50 Macro o max. skali odwzorowania 1:2 i obiektyw ,,portretowy'' 2.8/100 z regulowanym stopniem zmiękczenia obrazu. dalszy ciąg na następnej stronie
data dodania: 04-06-2011
godzina dodania: 23:50
odsłon: 31542
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Tamron 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - nowy ultra-teleobiektyw z mocowaniem Nikon Z - cena i dostępność
![]() Sigma BF - pełnoklatkowa prostota i elegancja 24 lutego 2025 r. Sigma zaprezentowała pełnoklatkowy bezlusterkowiec Sigma BF. Jest to pierwszy aparat Sigmy mający jednolitą obudowę uformowaną poprzez precyzyjne wycięcie z jednego, litego bloku stopu aluminium. Aparat ma nowy interfejs użytkownika, oparty na dotykowych przyciskach i pokrętłach reagujących na nacisk, który... ![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |