Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Nikon F90x – artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1994
ciąg dalszy...
Osoby przyzwyczajone do modelu F90 bez najmniejszych problemów "przesiądą" się na F90x, gdyż dokonane ulepszenia nie zmieniają filozofii pracy aparatem. Jednakże jest kilka drobiazgów, których nie poprawiono w F90x. "Drabinka" w wizjerze aparatu służąca do sygnalizowania wartości wprowadzonej korekty naświetlenia i ustalania ekspozycji w trybie ręcznym nadal (tak, jak w F90) pokazuje odchylenie tylko o +/- 1 działkę. To trochę za mało (F801 miał dwa razy dłuższą drabinkę a już w F90 ją skrócono dla zmieszczenia w wizjerze innych informacji - licznika klatek). Nie zmieniono zestawu programów tematycznych, gdy tymczasem można było zrezygnować z podziału na program portretowy i portretowy z redukcję efektu czerwonych oczu (gdyż redukcję można wprowadzić z aparatu) tak, jak to zrobiono w amatorskim modelu w F70, któremu ponadto dodano dwa inne użyteczne programy: nocny (Night Scene Program) i efektu ruchu (Motion Effect Program). Ponadto F70 wyświetla w wizjerze informację, która na pewno przydałaby się zawodowcom i zaawansowanym amatorom, dla których przeznaczony jest F90x: sposób pomiaru światła. Do chwili pojawienia się F70 taką informację podawał w wizjerze tylko profesjonalny F4.
W przypadku modeli takich jak Nikon F90x czepianie się szczegółów wynika stąd, że są tak bliskie doskonałości w swojej klasie, iż zaczynamy widzieć czego im brakuje by ją osiągnąć. Jest to najszybszy Nikon na rynku i tworzy harmonijną całość z obiektywami serii D i lampą SB-26. Nie jest to aparat tani ale ze względu na znakomite walory użytkowe, wytrzymałość konstrukcji i politykę Nikona zapewniania kompatybilności aparatów i osprzętu stanowi znakomitą inwestycję na długie lata.
Jarosław Brzeziński
data dodania: 10-11-2010
godzina dodania: 00:10
odsłon: 27971
powrót na stronę główną »
Komentarze
Aby móc dodać komentarz musisz być zalogowany
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz
właśnie teraz.
powrót na stronę główną »
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50 V – nowe aparaty oraz 2 nowe obiektywy - cena i dostępność
FUJIFILM GFX100RF – średnioformatowy kompakt ze 102-milionową matrycą - dostępność i cena
Sigma 300-600 mm f/4 DG OS | Sports – pierwszy na świecie zoom ze światłem f/4 i ogniskowej 600 mm
Panasonic LUMIX S1RII - pełnoklatkowe 8K, nowa matryca, cena i dostępność
Sigma BF - pełnoklatkowa prostota i elegancja
Pierwsze kamery filmowe RED z serii Z cinema: RED V-RAPTOR [X] Z Mount oraz RED KOMODO-X Z Mount
Canon imagePROGRAF PRO-310 - nowa drukarka formatu A3+ - dostępność i cena
Canon RF 70-200 mm f/2,8L IS USM Z – kolejne obiektywy do sytemu R - cena i dostępność
Fujinon XF 500 mm f/5,6 R LM OIS WR - nowy obiektyw do matryc APS-C - cena i dostępność
Nowa flagowa drukarka Canon imagePROGRAF PRO-1100 – cena i dostępność
Fujifilm instax WIDE 400 – do natychmiastowych zdjęć grupowych – cena i dostępność
Canon SELPHY QX20 - udoskonalona przenośna drukarka fotograficzna
Kultowy obiektyw makro Tamron 90 mm powraca - do Sony i Nikona - cena i dostępność
Nikon wprowadza nowe tabele LUT dla formatu N-LOG - efekty współpracy z firmą RED
Samyang Remaster Slim - pierwszy na świecie modułowy obiektyw AF z mocowaniem Sony E
Sigma 28-105 mm f/2,8 DG DN | Art – uniwersalny zoom, ze stałą jasnością - dostępność i cena
Tamron 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - nowy ultra-teleobiektyw z mocowaniem Nikon Z - cena i dostępność
Projektor BenQ GP100 - przenośny bezprzewodowy, przekątna obrazu do 120" - cena i dostępność
Canon EOS C400 pierwsza kamera z mocowaniem RF i obiektywem CN7x17 KAS T - cena i dostępność
Sigma 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary - pierwszy zoom z mocowaniem Canon RF - cena i dostępność