testowe Warsztaty Photoshopa: Maski w Photoshopie cz. IICo to jest maska, jak ją założyć i edytować opisywaliśmy w poprzednich Warsztatach Fotoszopa. W tej części, zgodnie z zapowiedzią z poprzedniego odcinka, wykonamy montaż kilku zdjęć i poprawimy kolorystykę naszej fotografii; oczywiście pomagać nam będą w tym maski. Tekst ukazał się w nr 5 Foto-Kuriera w 2009 roku.
Krok 1
Podczas pokazów motocyklowych zrobiliśmy kilka zdjęć „latających” motocyklistów wraz z ich „maszynami”. Oglądając te zdjęcia w serii (jak to jest pokazane w tytule), widzimy, że tylko w części oddają to, jak „szybował” jeden z nich. Jednak gdyby było to wszystko na jednym zdjęciu, efekt chyba byłby o wiele lepszy. Spróbujmy to zrobić.
Krok 2 Gdy mamy wszystkie zdjęcia na warstwach, wyłączamy je, pozostawiając aktywne tylko dwie warstwy znajdujące się najniżej [1].
Aktywujemy warstwę 2, przesuwamy ją tak, żeby była widoczna warstwa 1, i szukamy miejsc wspólnych na obu zdjęciach. W naszym przypadku są to chmury [2].
Nadajemy przezroczystość warstwie drugiej (w palecie Layers parametr Opacity, patrz strzałka [3], ok. 70%, i przesuwamy ją tak, żeby pokryły się te chmury, które widnieją na obu zdjęciach. W miarę potrzeb obracamy warstwę [3].
Kiedy nałożymy już punkty wspólne idealnie na siebie, powracamy do krycia warstwy w 100%. Widzimy, że część motocyklisty zasłoniła warstwa 2. Zakładamy więc na nią maskę (Layer/Layer Mask/Reveal All) i malujemy po niej narzędziem Brush o twardości 0 i wielkości odpowiednio dobranej do rozmiaru obrazka (w naszym przypadku jest to 400 pikseli) w miejscu, gdzie jest „skoczek” i na krawędziach nachodzących na warstwę 1 [4].
Gdy już skończymy powtarzamy całą procedurę z kroku 2, aktywując kolejno warstwy 3, 4 itd. aż do 6.
data dodania: 10-04-2017
godzina dodania: 11:46
odsłon: 4923
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |