testowe Portret formalny czyli jak odczarować wizerunek firmy![]() Obrazy, a wśród nich fotografie, stały się głównym środkiem identyfikacji firm i marek, dla których dbanie o wizerunek to kwestia kluczowa w promocji oraz budowaniu przewagi konkurencyjnej. To dlatego fotografia korporacyjna jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi branży fotograficznej. Portret formalny przez lata kojarzył się ze zdjęciem rodem z paszportu, długim pozowaniem, sztywną atmosferą i nierzadko aranżacją odbiegającą od realiów.
Dzisiaj wygląda to jednak zupełnie inaczej. Duże firmy zdają sobie sprawę z tego, że pracownicy są twarzą swojej firmy, dlatego też celem współczesnych twórców, pracujących pod presją czasu i w trudnych warunkach, jest sportretowanie osób ze świata biznesu tak, by przedstawić je jako profesjonalistów, a jednocześnie osoby przyjazne i otwarte.
Szare tło jest neutralne, uniwersalne i eleganckie. Zdjęcie wykonane z nim w tle może być wykorzystywane na wiele sposobów. Dzięki zastosowaniu neutralnej szarości najjaśniejszym punktem zdjęcia jest twarz fotografowanej osoby, dzięki czemu na niej skupia się nasza uwaga. Portret mężczyzny [1] oświetlono światłem padającym ze świetlika. Kobietę [2] lampą studyjną. Zdjęcia: Łukasz Sokół
Zanim jednak przejdziemy do działania, musimy pamiętać o kilku podstawowych informacjach, bez których żadna sesja korporacyjna nie ma prawa się udać. Po pierwsze powinniśmy ustalić szczegółowy plan działania z osobą odpowiedzialną za koordynację projektu po stronie klienta. Ile osób ma być sportretowanych? W jaki sposób? Czy potrzebują prostego portretu, czy kilku różnych motywów? Opracowujemy szczegółowy harmonogram sesji i musimy się go trzymać. Na zdjęcia zawsze jest za mało czasu, tym bardziej, że w trakcie sesji osoba ma jeszcze wykonywany makijaż.
data dodania: 20-12-2016
godzina dodania: 10:37
odsłon: 5872
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy bez tajemnic - w salonach EMPIK i on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy - jest w najlepszych salonach prasowych oraz w naszym e-kiosku. Czy wiecie jaka jest średnia wartość obiektywu zamieszczonego w tej publikacji mieszczącej m.in. opisy ponad 110 obiektywów? Czym się różnią obiektywy do bezlusterkowców od tych do lustrzanek? Co to jest skala odwzorowania? Jaki kąt widzenia ma dany obiektyw? Co to jest bokeh i jak go kreować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie w nim odpowiedź. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |