testowe Okiem Leonarda - artykuł poradnikowy z FK 12/12![]() ciąg dalszy...
![]()
![]()
Leonard Karpiłowski: Pani
Katarzyna Grzywarczyk w swoim obrazie przedstawiła nam bajkowy obraz,
jakby przeniesiony z bajki o małych ludzikach leśnych. Intrygująca jest
kompozycja tego obrazu: niemal cała treść skupiona jest z prawej strony.
Ale tu są tylko elementy treściowe: dwa ostre grzyby [A] w 1/3 kadru, z powtórzeniem ich formy w dużym rozmyciu [B],
tuż obok prawej ramki kadru. Druga połówka obrazu to wielobarwne, duże
plamy barwne tła, z których najważniejsza jest żółta plama w środku
obrazu [C]. Pas nieostrej zieleni [D]
tworzy podstawę obrazu, błękity lewej strony [E] zamykają kompozycję.
Gama obrazu jest chłodna i przyciszona, ale jej wszystkie barwy brzmią
dobrze. Całość sprawia wrażenie poetyckiej metafory.
![]()
![]()
Leonard Karpiłowski: Pan
Paweł Uchorczak w swoim pięknym widoku przedstawił nam bezkres wodnej
przestrzeni. Obraz jest bogaty kolorystycznie i fakturowo. Odpowiednio
dobrany czas naświetlania sprawia, że dobrze są widoczne grzbiety fal,
ale także rozmycie wody na piasku. W tym obrazie znaczącą rolę pełni
falista linia słupów falochronu [A].
Jak można różnie interpretować rzeczywistość, przekonajmy się kadrując
trochę inaczej. Przeprowadźmy lewą ramkę kadru mniej więcej w 1/4
długości obrazu, zaczynając od góry i prowadząc linię cięcia przed
między dwoma obłoczkami nad horyzontem [B] i tuż przed grzbietami fal [C]
przed falochronem. W ten sposób uzyskujemy niemal kwadratowy format
obrazu. W ten sposób bardziej jednoznacznie wydzielamy znaczące strefy
obrazu: dolną strefą piasku z dwoma pniami [D], strefą spienionej wody [E], ciemną strefę wody z białymi grzywaczami [F] i strefę nieba [G] .
Pozornie po takim zabiegu tracimy złotawą część obrazu z lewej strony,
to tak naprawdę zyskujemy na kolorystyce obrazu: pomarańczowy blask na
piątym słupku nie jest przytłumiony żółtą plamą światła w lewym dolnym
rogu obrazu [H] i niemal taką samą barwą nieba na horyzoncie [I].
data dodania: 28-04-2020
godzina dodania: 11:08
odsłon: 4401
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |