testowe Wakacyjne statywy cz. II czyli bez zbędnych kilogramów - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 6/2008ciąg dalszy...
804RC2
Głowica Manfrotto 804RC2
Dość lekką głowicę możemy znaleźć wśród modeli kulowych. Głowice takie są mniej precyzyjne, ale za to dużo szybsze w pracy, i dzięki temu wiele osób wybiera właśnie takie rozwiązanie.
486RC2
Głowica Manfrotto 486RC2
488RC2
Głowica Manfrotto 488RC2
Ponadto metodę blokowania aparatu rozwiązano w niej w taki sposób, że do obracania nim służy jedno pokrętło, a do zmiany położenia w innych płaszczyznach – drugie. Docenią to zwłaszcza miłośnicy zdjęć panoramicznych.
Jak kupować?
Przed zakupem statywu zawsze należy sobie zadać pytanie, jakie robimy zdjęcia, w jakich warunkach będziemy eksploatować statyw, i jak często. Nad wyborem sporo droższego statywu z włókien węglowych powinni się zastanowić użytkownicy, którzy większą część zdjęć wykonują w plenerze, a sprzęt transportują w wybrane miejsca za pomocą własnych mięśni. W takiej sytuacji dość szybko odczują nawet nieznaczną różnicę wagową. Statywy z włókien są sztywniejsze, mniej podatne na drgania (np. podczas wiatru). Jeżeli wybieramy markowy statyw, to prawdopodobnie wiążemy się z modelem danej marki na wiele lat. W tej dziedzinie technologie, w odróżnieniu od aparatów fotograficznych, ewoluują powoli. Dobre firmy oferują nam serwis i dostęp do części zamiennych. Ponadto zyskujemy możliwość korzystania z bardzo bogatej oferty akcesoriów dodatkowych. Nie powinniśmy oszczędzać na statywie, ponieważ od stabilności aparatu zależy techniczna jakość naszych zdjęć.
Dlaczego zatem większość oferty Manfrotto to jednak statywy aluminiowe?
Otóż do miejsca pracy dojeżdżamy najczęśniej samochodem. Statyw nosimy tylko na niewielkich odległościach. Zdjęcia plenerowe nie stanowią aż tak dużego procentu naszych prac. Często pracujemy we wnętrzach, studiach, pomieszczeniach zaadaptowanych na potrzeby fotografowania. Tutaj 50 czy 150 g nie zrobi nam tak wielkiej różnicy. Wybieramy wtedy tańszy statyw ze stopu aluminium, który, o czym nie wspomnieliśmy, jest mniej podatny na uszkodzenia mechaniczne.
Adrian Czechowski
fot.: mat. pras. Manfrotto
Przejdź do pierwszej części artykułu [kliknij tutaj]
Artykuł opublikowano w FK 6/2008 [kliknij tutaj]
data dodania: 22-12-2009
godzina dodania: 15:40
odsłon: 10654
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |