testowe TEST Canon EOS 6D Mark II, czyli budżetowa „pełna klatka” nie tylko dla podróżujących - test z FK 4/18![]() ![]() 29 czerwca 2017 r. Canon zaprezentował wyczekiwaną pełnoklatkową lustrzankę cyfrową EOS 6D Mark II będącą odpowiedzią na Nikona D610. Dzięki najnowszym technologiom z zakresu obrazowania miała ona spełniać oczekiwania zarówno pasjonatów fotografii, jak i profesjonalnych użytkowników.
![]() Jeden z kościołów na Eginie skąpany w promieniach zachodzącego słońca. Fotojachting 2017. Canon EOS 6D Mark II + EF 16-35 mm f/2,8L III USM; par. eksp.: 1/100 s; ISO 100; f/10; f=16 mm; fot K. Patrycy
Canon EOS 6D Mark II ten, po prawie 5 latach, zastąpił wysłużonego Canona EOS 6D (premiera 17 września 2012), a nam towarzyszył w kilku podróżach, z których część zdjęć wykorzystujemy w tym teście. W artykule, tam gdzie to było możliwe, porównujemy 6D Mark II do prekursora.
Pierwsze wrażenia, ergonomia, estetyka
![]()
W zestawieniu z nowymi bezlusterkowymi nowościami z ciekawością wykonaliśmy test jednej z nowszych lustrzanek Canona. Canon EOS 6D Mark II, bo o nim jest mowa, jest pyło- i bryzgoszczelny, więc doskonale się wpisuje w ostatnie rynkowe trendy, aczkolwiek w przeciwieństwie do kilku modeli bezlusterkowych producent nie zaleca fotografowania aparatem przy –10°C, a żeby być precyzyjnym to nie gwarantuje prawidłowego działania w tak niskiej temperaturze. Niemniej fotografowanie Canonem EOS 6D Mark II w trudnych warunkach pogodowych jest możliwe. Canon EOS 6D Mark II jest nieco węższy i niższy od 6D, ale jest też nieco grubszy (74,8 mm vs 71 mm). Różnica w grubości nie jest duża, ale te kilka milimetrów, w połączeniu z nieznaczną zmianą wyprofilowania uchwytu [1] sprawiają, że dłoń, nawet dość duża, lepiej teraz leży na uchwycie, a opuszki palców nie wpijają się w korpus aparatu.
![]()
Docenimy to w szczególności, gdy przypniemy do aparatu obiektyw o większej ogniskowej. W przednią część korpusu przeniesiono z jego lewej części gniazdo akcesoriów (wężyka spustowego), a tym samym rozdzielono złącza komunikacyjne aparatu będące dotychczas po lewej stronie EOS-a 6D. tj. wejście na mikrofon i wspomniane gniazdo akcesoriów [2].
![]()
![]()
![]()
Pod jedną gumową osłoną znajdują się nadal port USB 2.0 i HDMI typu C [3]. Drobne zmiany dotknęły też górnej części korpusu. Zmieniano nieznacznie kształt i wyżłobienia wokół przycisków funkcyjnych rozmieszczonych obok wyświetlacza aparatu oraz dodano przycisk zmiany wyboru stref pracy systemu AF [4] (takiej możliwości w 6D nie było, patrz dalej system AF).
![]()
data dodania: 15-03-2021
godzina dodania: 14:44
odsłon: 20136
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Soligor Zoom-Diaduplikator - kopiowanie slajdów za pomocą aparatu W ofercie Soligora znajduje się m.in. przystawka do kopiowania slajdów (także negatywów) z płynnie regulowaną skalą odwzorowania od 1:1 (cała klatka) do 2:1 (centrum klatki). Przy pomocy adaptera T2 urządzenie montuje się niemal do każdego... ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera EXTRA Digitalizacja Warsztatowe ABC 1/25 - wkrótce on-line W ciągu 35 lat funkcjonowania w branży fotograficznej Foto-Kurier był świadkiem zmian technologicznych w niej zachodzących. Widzieliśmy jak systematycznie, konsekwentnie i coraz szybciej fotografia odchodzi, w znacznej części, od świata fotografii analogowej do świata cyfrowej rejestracji obrazu. Choć ostatno wydaje się powracać do dóbr analogowej rejestracji. Po prawie 10 latach, od momentu powstania ostatniej Digitalizacji - Warsztatowego ABC, na rynku, w tym on-line, pojawi się trzecie wydanie Digitalizacji Warsztatowego ABC. ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |