testowe TEST - Nikon D5100 w starciu z Canonem EOS 600D - artykuł opublikowano w FK 7/2011![]() Nikon D5100 to silny konkurent Canona EOS 600D. Testując pierwszy z nich przyglądamy się obydwu modelom i wyciągamy stosowne wnioski, które mogą być przydatne przy wyborze lustrzanki na wakacje. Szczegółowe różnice między modelami D5000 i D5100 zostały omówione w FK 4/2011, i dlatego w tym numerze ograniczamy się jedynie do praktycznych aspektów porównania.
Zdjęcie wykonano podczas mini kocertu jazzowego. Muzyk
był tak zaangażowany w to, co robi, że głowę miał ciagle spuszczoną.
Dopiero odchylenie ekranu LCD i fotografowanie z poziomu podłogi
umożliwiło zarejestrowanie twarzy i instrumentu jednocześnie. Zdjęcie
zostało przerobione na czarno-białe i skadrowane w aparacie. Po drobnych
poprawkach w Photoshopie prezentowane jest obok. Podobne operacje
wykonano przy zdjęciu na sąsiedniej stronie.
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
Dzięki możliwości programowania przeznaczenia m.in. przycisku Fn/ samowyzwalacz można zmieniać czułość ISO bez odrywania oka od wizjera optycznego.
O tym wszystkim jednak pisaliśmy już w FK 4/2011, gdzie poddaliśmy dokładnej analizie obydwa korpusy. Naszym zdaniem ergonomia w testowanym modelu w stosunku do Nikona D5000 uległa znacznej poprawie. Przeprofilowany uchwyt aparatu lepiej teraz leży w ręku. Choć nadal dla bardzo dużych dłoni może być on nieco zbyt mały, ale ta grupa użytkowników będzie należała do niszowych odbiorców tego sprzętu. Wreszcie umieszczono w D5100 duży 3” ekran LCD na przegubie po lewej stronie korpusu, tak jak to było dotychczas w przypadku lustrzanek Canona i Olympusa.
Wreszcie w nowym Nikonie zastosowano umieszczony na przegubie obrotowy ekran LCD. W jego wnętrzu widoczna jest dość przyjazna wersja informacji na temat ekspozycji.
Kolejnym bardzo dobrym rozwiązaniem ułatwiającym obsługę aparatu jest umieszczenie przełącznika trybu Live View w górnej części korpusu. To rozwiązanie w praktyce sprawdza się znakomicie. Przeniesienie przycisków obsługi aparatu na prawą stronę sprawiło, że za pomocą palców jedynie prawej dłoni możemy obsłużyć większość istotnych funkcji aparatu. Co prawda brakuje możliwości szybkiego dostępu do zmiany czułości ISO, ale dzięki możliwości np. programowania przycisku „Fn/samowyzwalacz” łatwo możemy ten brak uzupełnić, przypisując mu aktywację zmiany wartości ISO. Po takim przypisaniu możliwa jest zmiana wartości ISO bez konieczności odrywania oka od wizjera optycznego.
W tej klasie produktów za ergonomię Nikonowi należy się 6 punktów. Intuicyjność obsługi aparatu to również bardzo wysoki poziom, analogiczny do Canona EOS 600D (test FK 4/2011), i dlatego przyznajemy za nią 5,5 punktu. Podobnie ma się sprawa estetyki wykonania. Oceniamy D5100 tak samo jak Canona EOS 600D na 5 punktów, i to nie dlatego, że coś jest złego w jednym lub drugim modelu, ale dlatego, że w tej klasie produktowej nieco gorsze materiały wykończeniowe są faktem. Dzięki słabszej ich jakości obniżona jest cena aparatu, a to w tej klasie produktowej jest niezwykle istotną cechą, dużo ważniejszą od najwyższej jakości estetyki wykonania.
Artukuł opublikowano w FK 7/2011 >>> Zobacz pełny test Canona EOS-a 600D >>> Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.plWniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 22 ; Liczba tabel i ilustracji: 4 ; Liczba znaków: 13115 Wybierz formę płatności
data dodania: 24-12-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 57405
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Sony FE 400-800 mm f/6,3-8 G OSS 26 lutego 2025 r. firma Sony zaprezentowąła pierwszy superteleobiektyw zmiennoogniskowy G™ z ogniskową 800 mm. Ten pełnoklatkowy zoom z mocowaniem typu E ma odznaczać się wysoką... ![]() Nanlite Forza 60 CR - lampy z mocowaniem Bowens Jest to najmniejsza lampa Forza z RGBLAC z CRMX! Została zaprojektowana, aby sprostać wymaganiom profesjonalistów, którzy chcą zintegrować światło... ![]() Canon RF 24 mm f/1,4L VCM Zaprezentowany 30 października 2024 r. Canon RF 24 mm f/1,4L VCM, wzbogacając ofertę hybrydowych urządzeń przeznaczonych dla twórców filmów i zdjęć, jest lżejszy o 20% od swojego poprzednika z serii EF (Canona EF 24 mm f/1,4L II USM) i ... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |