testowe Kieszonkowy minilab - drukarka DNP DS 40 - test opublikowany w Foto-Kurierze 10/2010![]() Dziesięć lat temu dobry zakład fotograficzny kojarzony był z w wielkim minilabem. Dziś czasy, a co za tym idzie fotografia, bardzo się zmieniły. Większość fotografujących przeszła na technologię cyfrową, pozwalającą prawie bezkarnie wykonywać tysiące zdjęć, które lądują na twardych dyskach komputerów i innych nośnikach pamięci.
![]()
Drukarka termosublimacyjna DNP DS 40 przeznaczona jest dla zawodowych fotografów i zakładów usługowych o niewielkim przerobie zdjęciowym.
![]() Nieduże wymiary oraz mocna obudowa umożliwia zabranie jej na plan zdjęciowy.
![]() Cztery lampki informują o wszelkich problemach drukarki.
DNP DS 40 to urządzenie o wymiarach 322 (szer.) × 366 (głęb.) × 170 (wys.) mm i wadze samej drukarki ok. 14 kg. Jego metalowa obudowa, lakierowana w kolorze matowej czerni ze srebrnym przednim panelem z tworzyw sztucznych, jest zarówno ascetyczna, jak i bardzo elegancka i praktyczna. Na przednim panelu znajduje się zawieszany odbiornik wydruków. Po wysunięciu panelu dostajemy się do jej wnętrza. Znajdziemy tu kasetę na papier z wymiennymi rolkami oraz kasetę na taśmę barwiącą.
![]() Korekcja barwna odbitek i kadrowanie w Print IT jast prawie identyczna jak w minilabie. Wysoka temperatura wytwarzana przez głowicę nagrzewa punktowo folię, wywołując przejście barwnika w stan gazowy i wniknięcie w powierzchnię specjalnego papieru. Sposób ten praktycznie nie daje efektu struktury rastrowej wydruku, i umożliwia precyzyjne kontrolowanie odcieni obrazu poprzez zmianę temperatury i czasu trwania transferu, pozwalając uzyskać 24-bitową głębię koloru. Wydruk wymaga czterokrotnego przejścia papieru przez głowicę drukującą. Za każdym razem jest nanoszona jedna warstwa: trzy podstawowe kolory C, M, Y (cyan, magenta, yellow) oraz dodatkowe pokrycie folią zabezpieczającą wydruk. Ilość barwnika znajdującego się na folii jest dostosowana do ilości dostarczanego z nią papieru.
![]()
W systemowym panelu sterowania zmian kolorystycznych dokonujemy w RGB.
Do DS 40 dostępne są trzy rodzaje zestawów eksploatacyjnych (papieru z folią barwiącą). Zestawy zawsze składają się z dwóch rolek papieru i folii:
data dodania: 28-01-2011
godzina dodania: 17:25
odsłon: 43464
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco Może do zastosowań w zakładzie fotograficznym i owszem, ale do domu nic nie przegoni atramentówki. Jakością nie ustępuje takim drukarkom. Można uzyskać jakość wyższą niż w fotolabie.
Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Sony FE 400-800 mm f/6,3-8 G OSS 26 lutego 2025 r. firma Sony zaprezentowąła pierwszy superteleobiektyw zmiennoogniskowy G™ z ogniskową 800 mm. Ten pełnoklatkowy zoom z mocowaniem typu E ma odznaczać się wysoką... ![]() Nanlite Forza 60 CR - lampy z mocowaniem Bowens Jest to najmniejsza lampa Forza z RGBLAC z CRMX! Została zaprojektowana, aby sprostać wymaganiom profesjonalistów, którzy chcą zintegrować światło... ![]() Canon RF 24 mm f/1,4L VCM Zaprezentowany 30 października 2024 r. Canon RF 24 mm f/1,4L VCM, wzbogacając ofertę hybrydowych urządzeń przeznaczonych dla twórców filmów i zdjęć, jest lżejszy o 20% od swojego poprzednika z serii EF (Canona EF 24 mm f/1,4L II USM) i ... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |