testowe ![]() TEST Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - kultowe zbliżenie![]() 26 września 2024 r. zadebiutował nowy Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw makro przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Obiektyw ma charakteryzować się wysoką jakością obrazu i ma skalę odwzorowania 1:1, a zatem powinien idealnie sprawdzić się w fotografii zbliżeniowej i portretowej. Pod koniec listopada zawitał do naszej redakcji, dzięki czemu mogliśmy przyjrzeć mu się nieco bliżej. Do testu wykorzystaliśmy aparaty Sony A7 III oraz Sony A7C R.
W 1979 roku Tamron wprowadził na rynek swój pierwszy obiektyw makro 90 mm - Tamron SP 90 mm f/2,5, który zrewolucjonizował makrofotografię dzięki doskonałej jakości obrazu i ładnemu bokeh. Nazywana przez fotografów „Tamukyu”, seria 90 mm makro ewoluowała od tego czasu. W 2016 roku pojawił się bardzo ceniony przez fotografujących Tamron SP 90 mm f/2,8 Di Macro 1:1 VC USD. Teraz, 45 lat później, Tamron wprowadza na rynek najnowszą wersję tego obiektywu z przeznaczeniem do bezlusterkowców, która łączy klasyczną wydajność z najnowocześniejszą technologią.
![]() Testowany Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD, zaprojektowany został w Japonii (o czym informuje dość widoczny napis na obiektywie (1)), a wyprodukowany w Chinach. Przystosowany jest do pracy z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami Sony i Nikona. Po podłączeniu go do modeli z matrycą APS-C kąt widzenia obiektywu będzie odpowiadał ogniskowej 135 mm, nie będzie jednak wtedy pracował całym polem obrazowym. Tamron 90 mm waży 630 g w wersji dla Sony, i ma wymiary 126,5 × 72,9 mm. Testowaliśmy wersje z mocowaniem Sony E dlatego dalsze rozważania odnosimy głównie do obiektywu z tym mocowaniem.
![]()
Obiektyw ma metalowy bagnet otaczający 10 styków komunikacyjnych (2). Wokół niego znajduje się gumowany pierścień uszczelniający połączenie z korpusem. Tuż za bagnetem jest mała, biała kreska ułatwiająca odpowiednie zamocowanie obiektywu do aparatu.
![]()
Dalej jest uszczelnione gniazdo USB-C (3) wykorzystywane do połączenia z aplikacją Tamron Utility (patrz dalej). ![]()
Około 3 cm powyżej gniazda USB-C znajdziemy otoczony uwypukleniem korpusu okrągły przycisk funkcyjny (4), który można zaprogramować za pomocą wspomnianej wcześniej aplikacji (5) ![]()
Jest też 3-pozycyjny przełącznik zmiany zakresu ostrości (6).
![]() Kolejnym ruchomym elementem jest pokryty karbowaną gumowaną okładziną pierścień ustawiania ostrości w trybie ręcznym (7). Czym wolniej będziemy go obracać, tym precyzyjniej ustawimy ostrość.
![]()
data dodania: 14-04-2025
godzina dodania: 00:01
odsłon: 633
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Panasonic Lumix S 18, 24, 35, 50, 85 mm f/1,8 i 100 mm f/2,8 - bezkompromisowa szóstka z Osaki W ofercie firmy Panasonic od listopada 2020 roku do dzisiaj pojawiło się, w rożnych momentach czasu, aż 6 pełnoklatkowych obiektywów stałoogniskowych o dużej jasności, które przeznaczone są do aparatów LUMIX i które zamknięto w korpusach o tej samej wielkości 73,6×82 mm. Przyglądamy się tej grupie produktów i sprawdzamy co je łączy, a co dzieli. ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |