testowe ![]() Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku![]() Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Artykuł opublikowano również w Foto-Kurierze 1-2/25.
Estetyka, ergonomia i pierwsze wrażenie oraz intuicyjność obsługi
![]()
W pozycji spoczynkowej nie ma żadnych elementów wystających i może być podsunięta do samej ściany. Po rozłożeniu podajnika papieru z tyłu i tacy odbiorczej z przodu długość drukarki zwiększa się do ok. 63 cm, a wysokość do ok. 42 cm co nadal nie tworzy nam z drukarki urządzenia o gigantycznych wymiarach. W pozycji rozłożonej z wysuniętym podajnikiem tylnym (2) do góry z tyłu drukarka musi być odsunięta od ściany ok. 15 cm.
![]()
Trzeba jednak pamietać, że w przypadku wydruku na materiałach grubych do (1,3 mm) i panoram media będą podawane od tyłu, co wymaga odsunięcia drukarki od ściany i zmontowania „stołu podającego” nietypowe papiery i grubsze media (3), (3a).
![]() Proces przygotowania L8180 do druku lub do transportu odbywa się błyskawicznie i jest wystarczająco intuicyjny. Chcąc przenieść drukarkę wystarczy pamiętać o przekręceniu dźwigni blokady transportowej (4), a przed jej uruchomieniem o jej włączeniu (4a). Na uwagę zasługuje fakt, że w pozycji spoczynkowej tylny podajnik papieru jest zakryty estetyczną pokrywą co zapobiega dostawaniu się zanieczyszczeń do środka drukarki.
![]() Górną część urządzenia stanowi otwierana do góry (zawiasy w tylnej części) pokrywa (5) ochronna skanera z estetyczną powierzchnią zabezpieczającą przed ześlizgiwaniem się elementów na niej położonych np. papieru lub aparatu fotograficznego w momencie, w którym nie korzystamy z drukarki.
![]() W urządzeniu mamy dwa obszary komunikacyjne. W jednym z nich, po lewej stronie drukarki jest przycisk (6) ją włączający, a z drugiej
![]() odchylany do góry dotykowy ekran LCD (7), który jest bardzo intuicyjny w obsłudze, a komunikacja poprzez niego może odbywać sie również w jezyku polskim.
![]() Wygląda to spójnie i estetycznie i jest bardzo intuicyjne w obsłudze, w porównaniu do pierwszych modeli EcoTanków bez paneli LCD.
![]() W zestawie testowym nie mieliśmy sterownika do drukarki, tak więc na początku posługiwaliśmy się jedynie tym, który został wykryty i podpięty automatycznie przez 64-bitowy system Windows 10 (8). Można bez problemu drukować z poziomu systemu bez instalacji sterownika, ale nie polecamy tego rozwiązania – zbyt mała jest kontrola nad wydrukiem, ale awaryjnie działa to bardzo dobrze. Dlatego finalnie zainstalowaliśmy ze strony wsparcia Epsona driver (v3.02.00) i sterownik skanera Epson Scan 2 (v6.7.70.0).
data dodania: 11-03-2025
godzina dodania: 12:01
odsłon: 2765
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Szczęśliwa siódemka w EISA MAESTRO 2025 "Życie ulicy". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. 15 maja zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2025 pt. "Życie ulicy". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykłe oblicza ulic na cąłym świecie. Wstępnie wybraliśmy szczęśliwą siodemke. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2025, który weźmie udział w międzynarodowym finale. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 10 czerwca 2025 r. o godzinie 23.59. ![]() Grand Press Photo 2025 i tytuł zdjęcia roku dla pracy Katarzyny Ewy Żak Katarzyna Ewa Żak jest autorką Zdjęcia Roku w XXI edycji konkursu Grand Press Photo, organizowanego przez Fundację Grand Press. Gala wręczenia nagród laureatom odbyła się 29 maja 2025 r. w godzinach wieczornych w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |