testowe ![]() Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22![]() Tamron 28-75 mm f/2,8 Di III VXD G2 to jasny standardowy zoom, który ma szerokie zastosowanie. Sprawdzi się w wielu sytuacjach, zarówno przy wykonywaniu krajobrazów, kreowaniu street photo jak również podczas tworzenia portretów z małą głębią ostrości.
![]()
Tamron 28-75 mm f/2,8 Di III VXD G2 został zaprezentowany 30 września 2021 roku i jest to druga generacja obiektywu Tamrona o takich parametrach z mocowaniem Sony E. Firma ma jeszcze jedną konstrukcję o takim samym zakresie ogniskowych i jasności, ale przeznaczona jest ona do lustrzanek. Kilka analogicznych obiektywów przedstawiamy w tabeli w dalszej części artykułu.
![]() Mechanika i ergonomia Tamron 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 został zarówno zaprojektowany jak i wyprodukowany w Japonii. Ma uszczelniony tubus (1), co umożliwia używanie obiektywu w trudnych warunkach atmosferycznych minimalizując dostawanie się do środka wilgoci i zanieczyszczeń. Model ten waży 540 g i ma wymiary 75,8 × 117,6 mm przy ogniskowej 28 mm. Przy 75 mm tubus wydłuża się o ok. 18 mm.
Testowany obiektyw ma bagnet mocujący wykonany ze stopu metalu otaczający 10 styków komunikacyjnych (2). Tuż za bagnetem jest mała, biała kreska ułatwiająca odpowiednie zamocowanie obiektywu do aparatu. Następnie znajduje złącze USB typu C (3) . Dzięki niemu można, za pomocą programu TAMRON Lens Utility, z którym ten model jest kompatybilny, indywidualnie konfigurować różne funkcje, a także aktualizować oprogramowanie sprzętowe obiektywu. Kolejny element to ok. 17-milimetrowy pierścień ustawiania ostrości w trybie ręcznym pokryty gumowaną (4), radełkowaną okładziną. Podczas ostrzenia nie stawia on żadnego oporu po osiągnięciu minimalnej i maksymalnej odległości ustawienia ostrości. W wizjerze aparatu i na jego ekranie LCD jest wyświetlany pasek wskazujący gdzie w danej chwili ostrość jest ustawiona. Kąt obrotu pierścienia uzależniony jest od szybkości jego obracania. Czym wolniej będziemy go obracać tym ostrość będziemy mogli precyzyjniej dopasować. Kolejny element tubusu to szeroki, ok. 36-milimetrowy pierścień zmiany ogniskowej (5), z czego 29 milimetrów pokryte są gumowaną, radełkowaną okładziną. Pierścień ten zatrzymuje się po osiągnięciu skrajnych wartości ogniskowych.
![]()
Testowany Tamron kończy się elementem, na którym można zamontować filtry o średnicy 67 mm i osłonę przeciwsłoneczną (6).
![]() Przednia soczewka nie rotuje, co ułatwia stosowanie filtrów połówkowych czy polaryzacyjnych. Na tubusie nie ma żadnych przełączników, takich jak np. AF/MF czy blokady przed samoistnym wysunięciem się – choć podczas testowania nie zdarzyło się, żeby tubus sam się wysunął. Może po prostu ten drugi nie jest potrzebny, ale to się okaże po dłuższym użytkowaniu. Znajdziemy jedynie przycisk (8), do którego można przypisywać różne funkcje za pomocą programu TAMRON Lens Utility lub z aparatu, jeśli ma taką możliwość (np. w A7 III poprzez opcję w menu „Przyciski własne”). Testowany model to konstrukcja solidnie wykonana, nie widać aby, któraś z okładzin odchodziła czy wycierała się. W komplecie z obiektywem otrzymujemy dekielki zakrywające i osłonę przeciwsłoneczną. Przewód do podłączenia obiektywu do komputera dostępny jest opcjonalnie. Za mechanikę i ergonomię przyznajemy 5,25 pkt.
![]()
![]() Optyka Budowa optyczna Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 składa się z 17 elementów rozmieszczonych w 15 grupach (9). Wśród nich są soczewki LD (Low Dispersion) i GM (Glass Molded Aspherical). Wewnątrz tubusu znajduje się 9-listkowa przysłona (10), którą możemy przymknąć do f/22.
![]()
data dodania: 01-06-2022
godzina dodania: 18:01
odsłon: 7374
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Soligor Zoom-Diaduplikator - kopiowanie slajdów za pomocą aparatu W ofercie Soligora znajduje się m.in. przystawka do kopiowania slajdów (także negatywów) z płynnie regulowaną skalą odwzorowania od 1:1 (cała klatka) do 2:1 (centrum klatki). Przy pomocy adaptera T2 urządzenie montuje się niemal do każdego... ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera EXTRA Digitalizacja Warsztatowe ABC 1/25 - wkrótce on-line W ciągu 35 lat funkcjonowania w branży fotograficznej Foto-Kurier był świadkiem zmian technologicznych w niej zachodzących. Widzieliśmy jak systematycznie, konsekwentnie i coraz szybciej fotografia odchodzi, w znacznej części, od świata fotografii analogowej do świata cyfrowej rejestracji obrazu. Choć ostatno wydaje się powracać do dóbr analogowej rejestracji. Po prawie 10 latach, od momentu powstania ostatniej Digitalizacji - Warsztatowego ABC, na rynku, w tym on-line, pojawi się trzecie wydanie Digitalizacji Warsztatowego ABC. ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |