testowe TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21![]() ![]() 25 maja 2021 roku, w ponad 4 lata po premierze rynkowej Panasonica LUMIX GH5 (4.01.2017 r.), Panasonic zaprezentował bezlusterkowca Panasonic LUMIX GH5 II z możliwością 10-bitowego nagrywania materiału wideo 4K 60p 4:2:0 i umożliwiającego bezprzewodowe przesyłanie strumieniowe. Powstał on na bazie cieszącego się sporym uznaniem modelu Panasonic Lumix GH5, który otrzymał tytuł Najlepszego Aparatu Foto-Wideo EISA sezonu 2017–2018. W teście Panasonica GH5 II, tam gdzie to możliwe i gdzie to ma sens odnosimy się do modelu GH5.
![]()
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
![]()
Rozmieszczenie przycisków w Panasonicu LUMIX GH5 II jest jest takie samo jak w GH5, zmieniono jedynie niektóre oznaczenia na kole wyboru funkcji [1], wygląd przycisku nagrywania oraz przycisk funkcyjny zastąpiono, również programowalnym, przyciskiem funkcji wyboru stylów zdjęciowych. Najlepiej ilustrują to zamieszczone poniżej zdjęcia obu modeli. Wprawne oko zauważy jeszcze, że w GH5 II pojawił się z lewej strony aparatu (patrząc od góry) czerwony pierścień pod kołem wyboru „częstotliwości” pracy [2].
![]()
Testowany Panasonic Lumix GH5 II to systemowy bezlusterkowiec, którego budowa opiera się na standardzie Mikro Cztery Trzecie i z tego faktu wynika jego wielkość i poręczność. Testowany korpus GH5 II wykonano ze stopu magnezu, a szkielet przedni i tylny są odlewami ciśnieniowymi. Sam aparat, tak jak poprzednik, jest odporny nie tylko na bryzgającą wodę i kurz, ale również na niskie temperatury, aż do –10°C. Wszystkie złącza i przyciski w testowanym aparacie LUMIX GH5 II są uszczelnione, co ułatwia bezpieczne użytkowanie na zewnątrz. Jego niewielka waga wraz z lekkimi obiektywami do niego to bardzo duża zaleta w przypadku podróży oraz gdy chcemy wykorzystać aparat do filmowania z powietrza.
![]()
![]()
Cała powłoka GH5 II pokryta jest albo imitującą skórę gumowaną okładziną poprawiającą uchwyt w dłoni, albo też ciepłym w dotyku, czarnym, delikatnie zmatowionym lakierem proszkowym. Całość łącznie z zaślepkami sprawia solidne wrażenie, którego nie zmąciło nawet, podobnie jak w GH5, zakręcane gniazdo synchronizacji z zewnętrzną lampą błyskową, którego zaślepka może się zgubić [3]. Na górną część korpusu, tak jak w GH5, są wyciągnięte przyciski funkcyjne umożliwiające szybką zmianę balansu bieli, wybór ISO, kompensację ekspozycji oraz przycisk wyboru stylu pracy [4] [5], któremu, podobnie jak i pozostałym przyciskom funkcyjnym rozlokowanym również w tylnej części korpusu, można przypisać wiele funkcji zgodnie z indywidualnymi potrzebami fotografującego.
![]()
![]()
W górnej części korpusu znajdziemy też dwa pokrętła, które pomogą nam w szybkiej zmianie parametrów ekspozycji. Oprócz tego na uwagę zasługuje też, umieszczony na tylnej ściance koprusu, joystick umożliwiający bardziej intuicyjną i wszechstronną obsługę aparatu. Za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za ergonomię i estetykę wykonania po 6 punktów.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 10464
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Sony FE 400-800 mm f/6,3-8 G OSS 26 lutego 2025 r. firma Sony zaprezentowąła pierwszy superteleobiektyw zmiennoogniskowy G™ z ogniskową 800 mm. Ten pełnoklatkowy zoom z mocowaniem typu E ma odznaczać się wysoką... ![]() Nanlite Forza 60 CR - lampy z mocowaniem Bowens Jest to najmniejsza lampa Forza z RGBLAC z CRMX! Została zaprojektowana, aby sprostać wymaganiom profesjonalistów, którzy chcą zintegrować światło... ![]() Canon RF 24 mm f/1,4L VCM Zaprezentowany 30 października 2024 r. Canon RF 24 mm f/1,4L VCM, wzbogacając ofertę hybrydowych urządzeń przeznaczonych dla twórców filmów i zdjęć, jest lżejszy o 20% od swojego poprzednika z serii EF (Canona EF 24 mm f/1,4L II USM) i ... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |