testowe Kolorowe MIKRUSY o dużych możliwościach: Olympus Tough-8000, Panasonic Lumix FT1, SONY T900, Nikon S60, Samsung NV9 / TEST![]() Wodoodporne, dotykowe lub prawie niezniszczalne, a do tego błyszczące i opływowe jak luksusowa limuzyna – na polskim rynku co chwila pojawiają się kolejne niewielkie, stylowe i nadal chętnie wybierane przez nas kieszonkowe kompakty.
![]()
Mikrus to jedna z „perełek” otwartego niedawno w Warszawie Muzeum Motoryzacji. Zdjęcie w tytule wykonano aparatem Panasonic Lumix FT-1 przy parametrach ekspozycji: 1/320 s; ISO 400; f/3,3; f=28 mm
Olympus µ Tough-8000
![]() Sterowanie aparatem przez lekkie uderzenia w jego ścianki to gadżet, ale może okazać się bardzo przydatne, np. gdy mamy na rękach rękawiczki.
Wykonanie i obsługa
T8000 to typowy „twardziel”. Już od pierwszej chwili konstrukcja sprawia wrażenie niemal pancernej. Szkielet wykonano z trwałych stopów metali, a całość uzupełniają dodatkowe „okucia”, zabezpieczające przed uszkodzeniami mechanicznymi. Producent chwali się, że model jest wodoszczelny (do 10 m), odporny na zgniatanie pod ciężarem 100 kg oraz na wstrząsy i upadki na twardą powierzchnię z wysokości nawet dwóch metrów. Upadek z wysokości około jednego metra nie miał żadnego wpływu na funkcjonowanie aparatu. Pozostawił jednak widoczny ślad w postaci odprysku na osłonce soczewki obiektywu (wykonanej z tworzyw sztucznych). Dziwić może fakt, że najczulszy element, czyli układ optyczny, jest tak słabo zabezpieczony.
![]() Olympus µ Tough-8000
Obsługa aparatu jest bardzo prosta. Przełącznik krzyżowy i cztery przyciski funkcyjne zapewniają dostęp do większości funkcji aparatu. Menu aparatu jest bardzo intuicyjne i zorganizowane podobnie do menu w telefonie komórkowym. Dzięki temu obsługa jest prosta i intuicyjna.
Możliwości fotograficzne
W pancernym korpusie Olympus umieścił 12,7-milionowy przetwornik typu CCD (ą˛,łł cala), umożliwiający wykonywanie zdjęć w maksymalnej rozdzielczości 3968×2976 (4:3) lub 1920×1080 (16:9). Maksymalne wymiary odbitek wykonanych dla 300 dpi będą więc miały 25,1×33,5 cm. Dla zwykłego śmiertelnika taka rozdzielczość powinna być w zupełności wystarczająca.
![]() Tryb upiększania – przypadnie do gustu tym, którzy nie lubią tracić czasu na edycję zdjęć w programach graficznych.
data dodania: 18-07-2009
godzina dodania: 16:05
odsłon: 26151
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Sony FE 400-800 mm f/6,3-8 G OSS 26 lutego 2025 r. firma Sony zaprezentowąła pierwszy superteleobiektyw zmiennoogniskowy G™ z ogniskową 800 mm. Ten pełnoklatkowy zoom z mocowaniem typu E ma odznaczać się wysoką... ![]() Nanlite Forza 60 CR - lampy z mocowaniem Bowens Jest to najmniejsza lampa Forza z RGBLAC z CRMX! Została zaprojektowana, aby sprostać wymaganiom profesjonalistów, którzy chcą zintegrować światło... ![]() Canon RF 24 mm f/1,4L VCM Zaprezentowany 30 października 2024 r. Canon RF 24 mm f/1,4L VCM, wzbogacając ofertę hybrydowych urządzeń przeznaczonych dla twórców filmów i zdjęć, jest lżejszy o 20% od swojego poprzednika z serii EF (Canona EF 24 mm f/1,4L II USM) i ... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |