testowe Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23![]() ciąg dalszy...
![]() Ekran Nikon Z f jako pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec z serii Z został wyposażony w ekran LCD (2,1 mln punktów, 3,2 „) - osadzony na przegubie (brawo NIKON !). Ponadto jego użytkownicy zyskali teraz zupełnie nowy sposób przypisywania funkcji fotografowania przy użyciu dotykowego Fn (14). Dotykowy Fn umożliwia przypisanie istotnych elementów sterujące do dziewięciu konfigurowalnych obszarów na jasnym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Jest to elastyczny i intuicyjny sposób obsługi aparatu: wystarczy dotknąć obszaru, aby przesunąć pole AF, przełączać się między oczami fotografowanych osób, wybierać wyświetlanie siatki, włączać wirtualny horyzont i nie tylko.
![]() Przy włączonym dotykowym Fn możesz, patrząc przez wizjer, komponować ujęcie, a jednocześnie używając kciuka, ustawiać ostrość na ekranie. Można też ustawiając ostrość za pomocą wizjera EVF dotykając kciukiem ekranu powiększyć wybrany fragment w wizjerze co ułatwia ustawienie lub skontrolowanie ostrości. Jeśli obrócimy aparat, aby fotografować w kadrze pionowym, menu ekranowe i elementy zostaną wyświetlone w orientacji pionowej. A gdy obrócimy monitor do siebie, aparat automatycznie przełączy się w tryb autoportretu i załączy samowyzwalacz. Szkoda, że tak jak w Sony A9 III ekran nie jest jeszcze odchylany w pionie, ale i tak w porównaniu do Z6 II to ogromny krok naprzód. Dziwne, że Z 8 nie ma tego rozwiązania. Ekran ten również trudniej będzie uszkodzić podczas podróży. Za ekran przyznajemy 5,9 punktu.
![]()
Możliwości mutlimedialne
![]()
Aparat ma też niektóre cechy modelu Z 9, w tym możliwość regulacji czułości ISO w krokach co 1/6 EV oraz wyświetlanie czerwonej ramki podczas nagrywania filmów. Generalnie możemy nagrywać w rozdzielczościach: 3840 x 2160 (4K UHD) 60p, 50p, 30p, 25p lub 24p oraz Full HD 1920 x 1080: 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p. Dżwięk zapisywany jest jako: Liniowy PCM (48 kHz, 24 bity, dla filmów rejestrowanych w formacie MOV) oraz AAC (48 kHz, 16 bitów, dla filmów rejestrowanych w formacie MP4). Wśród pozostałych funkcji wykorzystywanych w procesie filmowania trzeba jeszcze wymienić: nagrywanie filmów poklatkowych, elektroniczna redukcja drgań, kody czasowe, wideo w formacie logarytmicznym (N-Log) oraz HDR (HLG), monitor kształtu fali, czerwony wskaźnik kadru REC (wspomniana wcześniej czerwona ramka) (15), zoom ekranu podczas nagrywania wideo (50%, 100% i 200%), rozszerzony zakres czasów otwarcia migawki (tryby S i M); opcja wyświetlania informacji o nagrywaniu wideo dostępna w menu i wizjerze. Aparat ma złącze USB-C, HDMI typu D oraz wejście i wyjście audio typu minijack (śr, 3,5 mm) oraz obsługuje standardy IEEE 802.11b/g/n/a/ac, Wi-Fi (do 5 GHz), Bluetoothh i Bluetooth Low Energy.
![]() Karty pamięci (16)
data dodania: 26-04-2024
godzina dodania: 00:01
odsłon: 6585
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |