testowe Test Sony VPL-XW7000ES - najbardziej kompaktowy na świecie projektor laserowe SXRD o natywnej rozdzielczości 4K![]() ciąg dalszy...![]()
![]()
![]() Bez wątpienia dużą zaletą testowanego projektora jest zastosowanie w nim matryc typu SXRD. Czego efektem jest wyświetlanie kolorów wiernych oryginałowi. Dzieje się to na zasadzie zbliżonej do matryc 3 LCD w projektorach Epsona i warstwowej Foveon w aparatach, gdzie otrzymujemy pełną informację o składowych RGB obrazu, co docenimy zarówno przy oglądaniu zdjęć jak i filmów. Zarówno rozpiętość kolorystyczna jak i odwzorowanie detali i płynność przejść tonalnych zasługują na najwyższe uznanie, szczególnie dotyczy to obrazów statycznych, czyli zdjęć które dzięki dużemu powiększeniu możemy dokładniej i dłużej analizować. Oglądanie zdjęć o powierzchni ok. 6 m2 naprawdę robi wrażenie. Dzięki takiej powierzchni wyświetlanego obrazu zauważamy na zdjęciu zdecydowanie więcej detali niż przy mniejszych formatach wyświetlania i prezentacji.
![]() Podsumowanie Projektory VPL-XW7000ES i VPL-XW5000ES docelowo zastąpią wszystkie lampowe modele Sony do kina domowego, a także VPL-VW790ES. Modele VPL-VW890ES, VPL-VW5000ES i VPL-GTZ380 pozostaną w ofercie. Sony VPL-XW7000ES to zaawansowany projektor laserowy HDR o natywnej rozdzielczości 4K i wyjątkowej jasności - 3200 lm. Wydaje się być doskonałą propozycją dla miłośników filmów, sportu i gier. Funkcja Live Colour Enhancer umożliwia uzyskanie wysokiej jakości, obrazu o miłym dla oka nasyceniu kolorystycznym nawet w jasnym salonie. Ten model polecamy w szczególności tym, którzy cenią sobie wygodę wynikająca z posiadania obiektywu typu AFC, którego zastosowanie ułatwia nam np. szybkie dostosowywanie się do różnych formatów wyświetlania. Monitor ten sprawdzi się też nieco lepiej w jasnych pomieszczeniach od Sony VPL-XW5000ES. Oba modele są godne polecenia, choć bez wątpienia Sony VPL-XW7000ES kosztujący ok. 74 tys. zł. nie będzie aż tak licznie sprzedawany jak Sony VPL-XW5000ES oferowany za ok. 28 tys. złotych.
Warte podkreślenia jest jeszcze to, że użytkownicy tych projektorów, dzięki zastosowaniu technologii laserowej, mogą cieszyć się przez około 20 tysięcy godzin bezobsługowym użytkowaniem bez konieczności wymiany lampy oraz płynnym kontrastem, dynamicznym i szybkim włączaniem (do ok. 60 s) i wyłączaniem urządzenia. Wszystkie te cechy będą istotnymi, branymi pod uwagę przy wyborze projektora do kina domowego.
data dodania: 13-11-2022
godzina dodania: 12:00
odsłon: 6414
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |