Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Test Sony VPL-XW7000ES - najbardziej kompaktowy na świecie projektor laserowe SXRD o natywnej rozdzielczości 4K

ciąg dalszy...

Kreowanie Rzeczywistości 23

Kreowanie Rzeczywistości 23 2

Kreowanie Rzeczywistości 24 on
Obraz wierny kolorystycznie

Bez wątpienia dużą zaletą testowanego projektora jest zastosowanie w nim matryc typu SXRD. Czego efektem jest wyświetlanie kolorów wiernych oryginałowi. Dzieje się to na zasadzie zbliżonej do matryc 3 LCD w projektorach Epsona i warstwowej Foveon w aparatach, gdzie otrzymujemy pełną informację o składowych RGB obrazu, co docenimy zarówno przy oglądaniu zdjęć jak i filmów. Zarówno rozpiętość kolorystyczna jak i odwzorowanie detali i płynność przejść tonalnych zasługują na najwyższe uznanie, szczególnie dotyczy to obrazów statycznych, czyli zdjęć które dzięki dużemu powiększeniu możemy dokładniej i dłużej analizować. Oglądanie zdjęć o powierzchni ok. 6 m2 naprawdę robi wrażenie. Dzięki takiej powierzchni wyświetlanego obrazu zauważamy na zdjęciu zdecydowanie więcej detali niż przy mniejszych formatach wyświetlania i prezentacji.


Jedna z unikalnych funkcji projektora jest możliwość zastosowanie „inteligentnego” zwiększania rozdzielczości i ostrości, czyli tzw, kreowanie rzeczywistości. W większości przypadków działa to dobrze, ale zdarza się, że uwypukleniu detali obrazu w jednym miejscu towarzyszą zmiany kolorystyczne w innym, co można łatwo zauważyć na prezentowanych obok zdjęciach
(23), (24). Zdjęcia były analizowane po podłączeniu dysku USB do odtwarzacza Blu-ray firmy Panasonic.


Sony VPL-XW7000ES Foto-Kurier Poleca

Podsumowanie

Projektory VPL-XW7000ES i VPL-XW5000ES docelowo zastąpią wszystkie lampowe modele Sony do kina domowego, a także VPL-VW790ES. Modele VPL-VW890ES, VPL-VW5000ES i VPL-GTZ380 pozostaną w ofercie. Sony VPL-XW7000ES to zaawansowany projektor laserowy HDR o natywnej rozdzielczości 4K i wyjątkowej jasności - 3200 lm. Wydaje się być doskonałą propozycją dla miłośników filmów, sportu i gier. Funkcja Live Colour Enhancer umożliwia uzyskanie wysokiej jakości, obrazu o miłym dla oka nasyceniu kolorystycznym nawet w jasnym salonie. Ten model polecamy w szczególności tym, którzy cenią sobie wygodę wynikająca z posiadania obiektywu typu AFC, którego zastosowanie ułatwia nam np. szybkie dostosowywanie się do różnych formatów wyświetlania. Monitor ten sprawdzi się też nieco lepiej w jasnych pomieszczeniach od Sony VPL-XW5000ES. Oba modele są godne polecenia, choć bez wątpienia Sony VPL-XW7000ES kosztujący ok. 74 tys. zł. nie będzie aż tak licznie sprzedawany jak Sony VPL-XW5000ES oferowany za ok. 28 tys. złotych.

 

Warte podkreślenia jest jeszcze to, że użytkownicy tych projektorów, dzięki zastosowaniu technologii laserowej, mogą cieszyć się przez około 20 tysięcy godzin bezobsługowym użytkowaniem bez konieczności wymiany lampy oraz płynnym kontrastem, dynamicznym i szybkim włączaniem (do ok. 60 s) i wyłączaniem urządzenia. Wszystkie te cechy będą istotnymi, branymi pod uwagę przy wyborze projektora do kina domowego.


Krzysztof Patrycy
Zdjęcia produktów i schematy: mat. inf. producenta


Projektor do testu dostarczyła firma Sony Europe oddział w Polsce za pośrednictwem Salonu HCX Home Cinem eXperts przy
 ul. Ostrobramskiej 104 w Warszawie (www.hcx.com.pl), która do celów testowych udostępniła nam własną salkę kinową, w której na co dzień prezentują w warunkach referencyjnych projektory klasy Premium i High End.



 
data dodania: 13-11-2022
 
godzina dodania: 12:00
 
odsłon: 6414
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku
fotografia
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
fotografia
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2025
zdjęcie miesiąca
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.104) / 0.090

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |