testowe Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HD![]() ciąg dalszy...
Możliwości multimedialne
![]()
Podgląd w trybie filmowania
Kolejny zarzut dotyczy dźwięku – niestety rejestrowany jest w postaci monofonicznej, bez możliwości dołączenia zewnętrznego mikrofonu (miał ją już pokazany na jesieni EOS 5D Mark II, mają ją też zaprezentowane niedawno Pentax K7 i Panasonic Lumix GH1). Pod tym względem nie róźni się jednak od Nikona 5000D. Trzeba pamiętać, żenajlepsza nawet jakość w połączeniu z kiepskim dźwiękiem to jednak jeszcze nie to. Ostatni problem to system AF. Na to nikt nie ma jeszcze dobrej recepty i ustawianie ostrości nadal odbywa się w oparciu o detekcję kontrastu. Póki co, nikt nie znalazł sposobu na zaimplementowanie w lustrzance ciągłego trybu AF. Oczywiście, detekcja jest powolna i nieprecyzyjna (często gubiąc się, gdy kontrastowo układają się elementy, np. tylko w poziomie). Ale nie to jest najgorsze. Silnik AF kitowego obiektywu niestety pracuje bardzo głośno, co wyraźnie rejestrowane jest przez mikrofon aparatu. Producent sam zaleca w instrukcji obsługi korzystanie z ręcznego trybu AF.
![]()
Podgląd kadru w trybie Live View
Jeśli zamierzamy często korzystać z trybu filmowego, powinniśmy też zaopatrzyć się w szybkie karty. Jak podaje Canon, powinny to być nośniki typu SDHC minimum 6. klasy szybkości. My zalecamy szybsze, bo sami przekonaliśmy się, że nie każda karta opatrzona symbolem Class 6 „trzyma standardy” – jeśli karta jest wolniejsza, filmowanie może zakończyć się już po około 10-20 sekundach.
![]()
EOS 500D obsługuje karty typu SD/SDHC
W trakcie filmowania możemy korygować ekspozycję (w zakresie +/– 2 EV), filmowanie nie ma też wpływu na działanie układu stabilizacji optycznej IS. Kolejnym plusem będzie możliwość doboru profilu balansu bieli oraz wybór jednego z trybów Picture Style, czyli np. filmowanie czarno-białe.
![]()
Tryb Live opiera się na detekcji kontrastu, tryb szybki to chwilowe opuszczenie lustra i pomiar tradycyjny.
Z kolei fotografowanie w trybie Live View, o ile bez wątpienia bardzo przydatne, nadal bywa zwyczajnie irytujące. Nastawianie ostrości trwa długo i często jest niedokładne, bez względu na producenta. W tym zakresie również Canonowi nie udało się nic poprawić.
![]()
Mocno „plastikowy” kitowy obiektyw EF-S 18-55 IS, choć nie najlepiej wykonany, pod względem ostrości czy przenoszenia kontrastu radzi sobie bardzo dobrze.
Mówiąc o możliwościach multimedialnych trzeba pochwalić Canona, który jako jedyny (w tej klasie) umieścił w aparacie ekran o dużej rozdzielczości 920 tys. punktów. Dzięki temu łatwiej będzie nam ocenić jakość wykonanego zdjęcia. Mimo niedociągnięć pod względem możliwości multimedialnych, EOS 500D i tak najlepiej wypada w swojej klasie, dlatego przyznajemy mu 5,5 punktu.
data dodania: 18-01-2010
godzina dodania: 17:43
odsłon: 70443
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |