testowe TEST Olympusa OM-D E-M5 zdobywcy nagrody EISA 2012-2013![]() ciąg dalszy...
Odwzorowanie barwne Odwzorowanie barwne badaliśmy dla obu typów oświetlenia, przy ustawieniach automatycznych definiowanych i ręcznie wprowadzonych w kelwinach. Przy świetle błyskowym w Olympusie najlepszy wynik uzyskaliśmy dla ustawienia automatycznego. Ustawienie definiowane dla światła słonecznego oraz ręczny balans bieli ustawiony dla 5000 K dają lekko niebieskawą dominantę. Jak z tego wynika przy wyższych temperaturach barwowych najlepiej sprawdza się automat.
![]() Olympus OM-D balans bieli
Dla światła żarowego o temperaturze 3000 K najlepiej wypadł ręcznie wprowadzony balans bieli dla 3000 K, ustawienie definiowane dla światła żarowego dawało lekką niebieskawą dominantę; a automat zażółcał. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5 punktów.
![]()
Możliwości multimedialne Aktualnie tego typu konstrukcje muszą dysponować funkcją filmowania i to w rozdzielczości Full HD z dźwiękiem stereofonicznym. W Olympusie przy pełnej rozdzielczości rejestrowanych jest prawie 60 klatek, jednak z przeplotem. Możemy zastosować redukcję szumu wiatru oraz podłączyć mikrofon zewnętrzny. Przy filmowaniu możemy zastosować Magiczne Filtry oraz wykonać zdjęcie, które jednak na chwilę rejestracji przerwie ciągłość filmu.
Model ma złącze USB 2.0 oraz HDMI, a zapis rejestrowany jest na kartach typu SD (do SDXC). Olympus jest kompatybilny również z kartami UHS-I i Eye-Fi, można do niego nabyć opcjonalny zasilacz sieciowy jednak wymaga on zastosowania gripu HLD-6.
Podłączając aparaty do telewizora poprzez HDMI możemy odtwarzać na nim zapisane obrazy. Ich odtwarzaniem możemy sterować pilotem od telewizora. W tej kategorii przyznajemy 5,5 punktu.
![]() Amsterdam. Sobowtór Jamesa Bonda na dachu hotelu Hilton w Amsterdamie. Zastosowanie filtrów fotograficznych dodaje zdjęciom ciekawe efekty.
Możliwości edycyjne W Olympusie możemy „wywołać” RAW. JPEG-i możemy poddać zmianie rozmiaru, kadrowaniu, redukcji czerwonych oczu, kompensacji cienia, wprowadzić korekcję nasycenia, efekt sepii lub cz-b. Przy konwersji plików RAW do formy użytecznej w programie Olympus Viewer możemy dodać efekt filtrów (Pop-art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie crossowe, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie). Wynik – 5,25 punkty dla Olympusa.
![]() Charakterystyczną cechą współczesnych bezlusterkowców są duże możliwości edycyjne dostępne z pozycji aparatu. Na tym zdjęciu prezentujemy jeden z filtrów testowanego Olympusa OM-D.
Podsumowanie Aparat ten jak większość bezlusterkowców, ma być propozycją dla osób chcących łączyć funkcje i wielkość kompaktów z możliwościami lustrzanek. Jego bardzo duże możliwości fotograficzne i filmowe umożliwiają zaspokojenie wymagań większości użytkowników tej klasy sprzętu. Olympus OM-D ma największą rozdzielczość wśród aparatów z wymienną optyką tego producenta, jest uszczelniony, można go rozbudować o grip, a dzięki swojej klasycznej budowie przypadnie do gustu osobom lubiącym tego typu konstrukcje. Model OM-D pretendują do klasy Premium i na jego nabycie musimy wysupłać około 5 tys. zł. 18 kwietnia udostępniono nowe firmware Olympusa OM-D poprawiający działanie stabilizacji obrazu.
![]()
Tekst i zdjęcia niepodpisane: Piotr Hernik data dodania: 27-02-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 39503
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |