testowe Test fotograficznej drukarki R3000 Epson Stylus Photo, nowa mutacja Epsona R2880 (pełna wersja artykułu z FK 2/2011)![]() ciąg dalszy...
Linie pionowe (ułożone równolegle do kierunku przesuwu papieru), tak jak i w modelach poprzednich, są nieco gorzej odwzorowane niż linie poziome. W szczególności dotyczy to wydruków tzw. szybkich (tryb Speed), o rozdzielczości 1440×720 pikseli. Przy wydrukach o większej rozdzielczości – 1440×1440 różnica ta minimalizuje się.
![]()
Wszystkie barwne gradienty odwzorowane zostały bez zarzutu
Bardzo dobrze wypadły też podstawowe kolory fotograficzne odwzorowane na tablicy GretagMacbeth. Powierzchnia krycia obszarów o jednolitej kolorystyce jest jednorodna. Nie widać na niej ani smug, ani poszczególnych punktów obrazowych.
![]()
Skan zdjęcia testowego wydrukowanego w formacie A3+ bez ramek. Jeśli ktoś miał jeszcze wątpliwości, co do jakości wydruku, to w tym przypadku powinien je stracić (fot.Epson).
Wydruki czarno-białe Ten sam, co wyżej omówiony motyw testowy, wydrukowaliśmy zarówno na papierze błyszczącym (Premium Glossy Photo 255 g/m˛), jak i matowym (Archival Matte 192 g/m˛) w najwyższej rozdzielczości. W obydwu przypadkach uzyskaliśmy bardzo dobre wysycenie czernią. Wszystkie przejścia tonalne są płynne, a rozdzielczość bardzo dobra. Tym razem wydruki na papierze błyszczącym są bardziej kontrastowe, a przez to ma się wrażenie większej ostrości i mniejszego rozmycia detali. Być może na fakt ten wpływa też zmniejszenie minimalnej wielkości kropli do 2 pl.
![]()
Sterownik umożliwia również korygowanie wydruków czarno-białych
O ile w przypadku modelu Epson R3880 zdecydowanie do wydruków czarno-białych polecaliśmy papier matowy, o tyle w przypadku modelu R3000 sprawa pozostaje otwarta. Dobór nośnika wydruku zależeć będzie jedynie od drukującego. Na papierze z połyskiem czarno-białe wersje pól przepływów CMYK oraz RGB nie wykazywały żadnych smug pionowych, tzn. równoległych do kierunku przesuwu papieru w drukarce, co zdarzało się w przypadku poprzednich modeli drukarek. Brawo.
Czasy drukowania Dla papieru Premium Glossy Photo Paper (błyszczący, 250 g/m˛) czas wydruku wynosił 9 min 30 s (5760×1440 dpi, od momentu rozpoczęcia druku przez drukarkę). Zdjęcie drukowane było w formacie A3+ bez marginesów w przestrzeni barw sRGB. To około 1 minutę krócej w odniesieniu do modelu R2880. Niby to niewiele, ale przy drukowaniu większej liczby zdjęć to 10-procentowe skrócenie czasu dla wydruków o najwyższej jakości da się zauważyć i wymiernie odczuć.
![]()
Jeśli myślimy o wydrukach wystawowych formatu A3+, wykonywanych w najwyższej rozdzielczości, to musimy się liczyć z tym, że nasz wydruk będzie trwał ok. 9,5 minuty.
Po wydrukowaniu pliku testowego na papierze błyszczącym dokonaliśmy wydruku na papierze matowym Archival Matte tego samego pliku o tej samej rozdzielczości i w tej samej wielkości. Przed rozpoczęciem drukowania sterownik wymusza zmianę tuszu z fotograficznego na matowy, i dopiero po tej zmianie umożliwia dobór odpowiedniego (w tym przypadku matowego) papieru. Po zaakceptowaniu nowego nośnika drukarka automatycznie dokonuje zmiany tuszu na matowy. Proces ten trwa ok. 80–90 sekund, a następnie rozpoczyna się proces właściwego drukowania, który w przypadku tego rodzaju papieru jest nieco krótszy i trwa około 9 minut. I tu od razu pojawia się jedna uwaga praktyczna: przy planowaniu większej ilości różnych wydruków najlepiej podzielić je na te wykonane na nośnikach, do których jest potrzebny atrament czarny matowy, i na pozostałe. Pozwoli to zaoszczędzić czas na niepotrzebnych, ciągłych zmianach tuszu.
![]()
Kolejna seria wydruków dotyczyła plików czarno-białych. Tym razem zaczęliśmy od wydruków na papierze matowym. Krótko i zwięźle. Jakość bardzo dobra. Dobre wysycenie czerni. Bardzo dobra rozdzielczość drukowanych zdjęć. Dobre przejścia tonalne, duża szczegółowość wydruku – zarówno przy rozdzielczości 5760×1440 dpi (ok. 9 minut 20 sekund), jak i przy 1440×1440 dpi (4 minuty 30 sekund). Wniosek jest prosty: warto sprawdzić, czy do naszych celów nie będzie wystarczająca rozdzielczość wydruków 1440×1440 dpi. To nam pozwoli zaoszczędzić sporo czasu.
data dodania: 20-04-2011
godzina dodania: 01:41
odsłon: 201030
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco Kilka dni zakupilem ta drukarke..KLASA!!!!POLECAM!!!
Masakra efekty i jakość jaką można osiągnąć na drukarce powalają na kolana. Fotolab zostaje w tyle. Ciekawe jak finansowo to wypada.
Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |