testowe Magia drukowania - TEST Epson SureColor SC-P600, pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 6/2015![]() ciąg dalszy...
Pierwszy test polegał na określeniu zdolności drukarki do wydruku bardzo cienkich linii ustawionych pod różnym kątem do linii przebiegu głowicy. Epson SC-R600 wypadł pod tym względem bardzo dobrze, przy wydrukach o większej rozdzielczości – 1440×1440 oraz 5740×1440. Wydruków o mniejszej rozdzielczości nie wykonywaliśmy podczas testu, gdyż interesowała nas jedynie najwyższa z możliwość jakość wydruku. Na tym samym wydruku umieszczone były także pola przepływów CMYK oraz RGB. Wszystkie barwne gradienty odwzorowane zostały bez zarzutu – przejścia tonalne najbardziej nasyconej barwy aż do bieli można określić jako bardzo płynne, bez względu na to, czy drukowaliśmy na papierze błyszczącym, czy matowym, a nawet mieliśmy wrażenie, że na wspomnianym papierze artystycznym, matowym Hot Press Natural jakość odwzorowania barw i ostrość były minimalnie lepsze niż na papierach Premium Glossy Photo z najwyższej półki. Brawo!!!
![]() Wysoka rozdzielczość drukowanych obrazów umożliwia rozróżnienie pojedynczych włosów na zdjęciach.
Bardzo dobrze wypadły też podstawowe kolory fotograficzne odwzorowane na tablicy GretagMacbeth. Powierzchnia krycia obszarów o jednolitej kolorystyce jest jednorodna. Nie widać na niej ani smug, ani poszczególnych punktów obrazowych. Czerń na wydrukach matowych jest bardzo głęboka. Na wydrukach błyszczących jest lekko przyblakła, ale wyłącznie w przypadku wydruków kolorowych. Nie ma istotnych różnic w nasyceniu barw w zależności od rodzaju podłoża. Są one na najwyższym ze spotykanych przez nas poziomów.
Na wydruku testowym znajdowały się również fragmenty różnych twarzy. Odcienie skóry zostały odwzorowane prawidłowo, a wszelkie przejścia tonalne na skórze były płynne. Na papierze z połyskiem, tym razem formatu A4, czarno-białe wersje pól przepływów CMYK oraz RGB nie wykazywały żadnych smug pionowych, tzn. równoległych do kierunku przesuwu papieru w drukarce. Na wydrukach na papierze błyszczącym nie ma żadnych specyficznych refleksów na powierzchni wydruku o brązowometalicznym odcieniu, wszystko zamyka się w odcieniach szarości.
![]()
Warto jeszcze zauważyć, ze sterownik drukarki po zmianie papieru z matowego na błyszczący sam zmienia tusz z matowego na błyszczący, po czym przystępuje do właściwego wydruku. Automatyczna zmiana tuszy trwa ok. 1,5 minuty (4). Wydruki czarno białe są o ładnej rozpiętości tonalnej i dość płynnych przejściach od bieli do szarości. Gwiazda Siemensa przygotowana w rozdzielczości 600 dpi jest bardzo dobrze wydrukowana. Jedynie pola blisko środka mają efekt mory. Drukarka wykonuje wydruki bardzo cicho. Za jakość wydruku czarno-białego bez wątpienia możemy przyznać najwyższą ocenę, czyli 6 punktów.
data dodania: 11-08-2015
godzina dodania: 13:45
odsłon: 60710
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |