testowe Sierpniowa rewolucja nowe Sony A33 i Sony A55 też kręcą w full HD - test opublikowany w FK 9/2010![]() ciąg dalszy...
W tym trybie aparat wykorzystuje dane z serii sześciu zdjęć do stworzenia jednego obrazu o niskim poziomie szumów, dzięki czemu efektywny poziom szumów podczas fotografowania obiektów statycznych, jak architektura czy martwa natura, jest znacznie niższy. Według naszych pomiarów, kształtuje się on na poziomie ok. 2 EV, tzn. w tym trybie poziom szumów dla ISO 12 800 odpowiada poziomowi ISO 3200 bez zastosowania tego trybu.
![]()
Górne zdjęcie: Sony A55 + 24 mm; f/2 ZA SSM; 1/2500 s; ISO 100; f/2; f=24 mm
Dolne zdjęcie: Sony A55 + 24 mm, f/2 ZA SSM; 1/160 s; ISO 800; f/22; f=24 mm Matryca APS-C w A55 w połączeniu z najnowszym obiektywem Zeissa to dobry zestaw do rozmycia tła
![]() Kolejny raz okazało się, że 10 kl./s działa skutecznie. W tym przypadku udało się uchwycić wystrzał ze strzelby.
Model ten testowaliśmy z kitowym zoomem Sony AF 18–55 mm. Testowany model wyposażony jest w redukcję szumów dla wysokich ekwiwalentów czułości i dla długich czasów naświetleń. Podczas testów pierwsza z nich była włączona w pozycji słaba (brak możliwości wyłączenia), a druga wyłączona. Przestrzeń barw rejestrowanych przez aparat była ustawiona w pozycji Standard. Tak jak i inne zaawansowane modele Sony, A55 wyposażony jest w funkcję D-R, „pozwalającą” polepszyć właściwości rejestrowanej dynamiki.
![]() Dynamika a55 jest bardzo dobra, zakres jej jest porównywalny z a550 i większy niż EOS-a 550D. Najlepsze efekty uzyskaliśmy przy załączeniu funkcji DR5.
Rozpiętość rejestrowanej dynamiki w nowym modelu Alfy podczas testu osiągnęła 6 i 2/3 EV. Jest to bardzo dobry wynik, porównywalny z wynikami np. A550. Rozpiętość taką osiągaliśmy we wszystkich próbach testowych (D-R off, D-R Auto, D-R +5). Wynik z wyłączoną funkcją D-R, i z załączoną w pozycji Auto, były bardzo zbliżone. Natomiast załączenie funkcji D-R w pozycji +5, dało taką samą rozpiętość zakresu dynamiki, ale zupełnie inną charakterystykę. Tu linia wykresu jest bardziej pozioma w środkowym, czyli najbardziej nas interesującym zakresie. Dzięki czemu w zakresie +/– 2 EV obraz jest bardzo dobry. A przy właściwym naświetleniu znacznie poprawia się widoczność szczegółów, zarówno w cieniach, jak i światłach. Za dynamikę nowy model lustrzanki Sony otrzymuje od nas mocne 5,5 punktu.
![]() Przy każdym włączeniu aparatu matryca A55 drga, strzepując zanieczyszczenia z filtra dolnoprzepustowego. Ciekawe, jak czyści się lustro i jak jego zanieczyszczenia wpływają na ustawienie ostrości.
data dodania: 25-03-2011
godzina dodania: 13:45
odsłon: 41706
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |