Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Canon EOS 6D Mark II, czyli budżetowa „pełna klatka” nie tylko dla podróżujących - test z FK 4/18

ciąg dalszy...

 

Fotojachting 2017. Targ rybny w Paros. Canon EOS 6D Mark II + EF 16-35 mm f/2,8L III USM; par. eksp.: 1/100 s; ISO 800; f/2,8; f=16 mm

Fotojachting 2017. Targ rybny w Paros. Canon EOS 6D Mark II + EF 16-35 mm f/2,8L III USM; par. eksp.: 1/100 s; ISO 800; f/2,8; f=16 mm; fot K. Patrycy

 

W aparacie zastosowano technologię Dual Pixel CMOS AF, która umożliwia lepsze śledzenie obiektów w ruchu oraz zapewnia płynne i szybkie ustawianie ostrości także podczas nagrywania filmów. Faktycznie system nowego Canona działa sprawniej niż u poprzednika, który miał do dyspozycji jedynie 11 pól AF obejmujących swoim zakresem działania mniejszą powierzchnię kadru niż Canon EOS 6D Mark II. Ten ostatni ma ją co prawda nieco większą, ale nadal obejmuje ona jedynie szacunkowo nie więcej niż ok. 30% centralnej powierzchni kadru, co przy fotografowaniu np. w trybie AF-C może okazać się wartością zbyt małą, w odniesieniu do modeli pełnoklatkowców konkurencji. Zakres detekcji systemu AF wynosi w trybie fotografowania tyle samo co w 6D (od -3 do 18 EV), natomiast podczas filmowania (Live View) jest on nieco węższy i wynosi od -2,5 do 18 EV. Nie mamy niestety informacji o tym, czy minimalna czułość (-3 EV) dotyczy jedynie, tak jak w Canonie EOS 6D, centralnego punktu AF.  

 
Czasy otwarcia migawki, częstotliwość rejestracji   
Czas sterowanej elektronicznie szczelinowej migawki aparatu można dobierać z takiego samego zakresu jak w 6D, czyli od 1/4000 s do 30 s (dostępny jest również tryb B). EOS 6D Mark II ma tryb zdjęć seryjnych, w którym możemy fotografować z częstotliwością do 6,5 kl./s (4,5 kl./s w 6D) (do 150 zdjęć JPEG, 21 typu RAW) oraz tryb cichych zdjęć seryjnych, w którym fotografujemy z częstotliwością do 3 kl./s.
Canonowi EOS 6D Mark II za możliwości fotograficzne w tej grupie produktów przyznajemy 5,65 punktu.

 

Fotojachting 2017. Na greckiej Hydrze w porcie rządzą koty. Duża rozdzielczość matrycy umożliwia policzenie wąsów kota będącego fragmentem większego planu zdjęciowego. Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105 mm f/4L IS USM; par. eksp.: 1/800 s; ISO 200; f/4; f=24 mm; fot. Grzegorz Stancel

Fotojachting 2017. Na greckiej Hydrze w porcie rządzą koty. Duża rozdzielczość matrycy umożliwia policzenie wąsów kota będącego fragmentem większego planu zdjęciowego. Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105 mm f/4L IS USM; par. eksp.: 1/800 s; ISO 200; f/4; f=24 mm; fot. Grzegorz Stancel


Pomiary

W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetwornika, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność dedykowanych ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy wykorzystując testową tablicę barwną X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (4800 K). Pomiary testowe wykonane zostały na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na największych. Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i Minolta Color Meter III. Pomiary wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, redukcji na poziomie „normalnym”, oraz – w przypadku światła żarowego – z redukcją wieloklatkową NR, polegającą na wykonaniu 4 ekspozycji łączonych w jedno zdjęcie o niższym poziomie zaszumienia.

 

Aparat dysponuje funkcją HDR

Aparat dysponuje funkcją HDR

 
Dynamika

Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K oraz ekwiwalencie czułości ISO 100.

 

Dynamika EOS-a 6D Mark II jest na takim samym poziomie co u poprzednika i wynosi 6 i 1/3 EV.

Dynamika EOS-a 6D Mark II jest na takim samym poziomie co u poprzednika i wynosi 6 i 1/3 EV.

 

Charakterystyka dynamiki, Canona EOS 6D Mark II jak i jej rozpiętość jest tak samo dobra jak u poprzednika i wynosi 6 i 1/3 EV. Jest to wynik umożliwiający rejestrowanie szczegółów zarówno w jasnych jak i w ciemnych partiach obrazu przy kontrastowych scenach, ale na rynku są modele, które w tym przedziale cenowym mają lepszą dynamikę.
Za dynamikę przyznajemy 5,15 punktu.

Szumy

Canon EOS 6D Mark II przy wyłączonej redukcji wypada bardzo podobnie pod kątem szumów co EOS 6D, a przy ISO 25 600 nawet lepiej. Co jest bardzo dobrą wiadomością, bo nowy Canon ma o 6 mln pikseli większą rozdzielczość matrycy. Po włączeniu redukcji przewaga nowego Canona jeszcze bardziej rośnie.

 

Pod kątem szumów Canon wypadł bardzo dobrze, mimo zwiększenie rozdzielczości matrycy.

 

Pod kątem szumów Canon wypadł bardzo dobrze, mimo zwiększenie rozdzielczości matrycy.

Pod kątem szumów Canon wypadł bardzo dobrze, mimo zwiększenie rozdzielczości matrycy.

 

Wspomnieliśmy, że EOS 6D Mark II (tak jak EOS 6D) ma redukcję „NR”. W tym trybie, aparat wykonuje 4 zdjęcia, po czym łączy je ze sobą w jedno, redukując przy tym szumy. Poziom szumów na zdjęciach z włączoną redukcją „NR” jest bardzo niski nawet przy najwyższych wartościach czułości ISO. Funkcja redukcji NR sprawdza się bardzo dobrze przy fotografowaniu obiektów statycznych, a obraz akceptowalny jest nawet przy najwyższych wartościach ISO. Następuje tam oczywiście degradacja szczegółów, ale nie jest ona drastyczna.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 15-03-2021
 
godzina dodania: 14:44
 
odsłon: 18422
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Canon RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.115) / 0.106

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |