testowe TEST / Nikon D300, Olympus E-3, Sony Alfa 700 - lustrzanki dla zaawansowanych / PEŁNA WERSJA z FK 1/2008![]() ciąg dalszy...
Szumy Pomiaru szumów dokonano przy wykorzystaniu lamp studyjnych o temperaturze barwowej oraz przy świetle żarowym o temperaturze barwowej 2700 K przy temperaturze otoczenia 21°C. Pomiaru dla światła żarowego dokonano zarówno przy włączonej, jak i wyłączonej redukcji szumów.
![]()
Najniższe szumy zaobserwowaliśmy w Nikonie D300, a najwyższe
w Olympusie E-3. Do wartości ISO 400 włącznie aparaty generują szumy na
zbliżonym poziomie, a w przypadku Nikona poziom ten nie zmienia się do
ISO 800.
![]()
Analizy dokonano na podstawie analizy jpegów i być może przy analizie plików konwertowanych z RAW-ów do innych formatów, np. TIFF omawiane parametry ulegną zmianie. Niestety, jak należało się spodziewać, ze względu na najmniejszą powierzchnię czynną matrycy, największe szumy miał Olympus E-3, choć w porównaniu z konkurencją nie wyglądało to tragicznie. Matryca zastosowana w Olympusie to najprawdopodoniej produkt Panasonika.
![]() ![]() Nawet przy zastosowaniu nienajwyższego ekwiwalentu czułości przy fotografowaniu w nocy Nikon doskonale odwzorował światła i półcienie.
Niestety cudów nie da się stworzyć nawet tak potężnemu koncernowi jak Matsushita. Choć bez wątpienia inżynierom i programistom Olympusa i Panasonika należą się brawa za osiągnięcie tak dobrych wyników przy tak małej matrycy. Ale do rzeczy. W E-3 szumy są prawie identyczne bez względu na to, czy fotografujemy przy ISO 400 czy też ISO 200; toteż z założenia proponowalibyśmy używać w tym aparacie czułości ISO 400. Poziom szumów dla tej wartości jest porównywalny (choć wyższy) z a700 i Nikonem D300. Dodatkową wadą plików rejestrowanych przez Olympusa jest nierównomierność rejestracji w poszczególnych kanałach, co skutkuje różnymi plamami barwnymi przy powierzchniach jednorodnych. Podobne zjawisko często spotykamy w aparatach Canona. Nikon z tym zjawiskiem poradził sobie najlepiej. Informacja obrazowa przy plikach rejestrowanych przez Nikona jest równomierna w każdym z kanałów, co daje bardzo ładne, pozbawione przebarwień (R,G,B) odwzorowanie powierzchni jednorodnych.
data dodania: 10-06-2009
godzina dodania: 18:41
odsłon: 44880
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |