testowe Podwodne kompakty 2010 cz. II Pełna wersja testu, który ukazał sie w Foto-Kurierze 8/2010![]() ciąg dalszy...
Sony Cyber-shot TX-5
Estetyka i ergonomia Firma Sony swój pierwszy wodo- i wstrząsoodporny kompakt zamknęła w bardzo smukłej, eleganckiej i niepozornej obudowie. Oszczędna, ale efektowna stylistyka sprawia, że aparat trafi zwłaszcza w gusta kobiet.
![]() TX5 stylistyką przypomina poprzednie konstrukcje z tej serii. Wygląd nie zdradza wytrzymałości korpusu.
I nic dziwnego – jest mały, zgrabny i ma dotykowy ekran, zmieści się do każdej torebki. TX5 możemy zanurzać do głębokości 3 metrów, bez obaw upuścić z wysokości 1,5 metra, oraz zabrać na narty (wytrzymały do –10°C). Aparat nie jest jednak pozbawiony wad. Otrzymaliśmy egzemplarz, który przeszedł już kilka testów, więc mamy pewne wyobrażenie co do tego, jak będzie wyglądał po intensywnych wakacjach. Przede wszystkim przednia, ruchoma ścianka osłaniająca obiektyw niemal całkowicie straciła lakier ochronny – pozostał tylko na brzegach, co nie wygląda zbyt estetycznie. Obsługa aparatu nie sprawia problemów – dotykowy ekran okazuje się zaskakująco funkcjonalny, a wybór funkcji bardzo prosty. Pochwalić należy zwłaszcza za możliwość wyboru podręcznych funkcji, których ikonki będą wyświetlane na ekranie. Minusem jest brak dedykowanego przycisku trybu filmowego, ale zyskujemy stosunkowo duży w tej klasie aparatów 3-calowy ekran, jednak tylko o podstawowej rozdzielczości 230 tys. pikseli.
![]() 3-calowy, dotykowy ekran LCD okazał się wyjątkowo wygodny w obsłudze.
Możliwości fotograficzne
TX-5 wyposażono w mniejszy niż u konkurentów, bo 10-milionowy przetwornik CMOS (1/2,4") Exmor R. Mniejsze zagęszczenie pikseli i struktura, w której obwody umieszczono pod warstwą światłochłonną, skutkują lepszą jakością zdjęć, zwłaszcza dla wysokich czułości ISO. Za przetwarzanie obrazu, podobnie jak w innych aparatach Sony, „odpowiada” procesor obrazowy BIONZ. Układ optyczny TX-5 to 4-krotny zoom o uniwersalnym zakresie ogniskowych 25–100 mm. Można więc powiedzieć, że TX-5 jako jedyny dysponuje dobrym szerokim kątem. Zaletą jest też dobry tryb filmowy. Sekwencje rejestrowane są w rozdzielczości HD 1280×720 (MP4/AVI) z częstotliwością 30 kl./s.
![]()
Jakość zdjęć
W pomiarach studyjnych Sony wypada nieznacznie gorzej od najlepszego w tym przypadku Olympusa TOUGH-8010. Na przykładowych zdjęciach widzimy, że do ISO 800 aparaty zachowują się podobnie. Przy ISO 1600 pomiary wykazują przewagę Olympusa, ale zdjęcia pokazują coś innego. Przede wszystkim ujęcia wykonane TX5 są wolne od przebarwień, które przy tej wartości na zdjęciach z Olympusa są bardzo widoczne. Generalnie trzeba powiedzieć, że jakość jest dobra do wartości ISO 800, dla wyższych wartości nie widzimy znacznego zaszumienia, ale obraz jest już nieco rozmiękczony. Sony dobrze reprodukuje też kolory – są nasycone i wiernie reprodukowane a cała scena kontrastowa.
data dodania: 15-11-2010
godzina dodania: 11:44
odsłon: 34115
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |