testowe TEST EPSON R2880, czyli nowe wcielenie EPSONA 2400![]() ciąg dalszy...
Głowica
Atramentówki HP używają głowic termicznych, urządzenia Epsona piezoelektrycznych. Dlatego też głowice Epsona nie odkształcają się pod wpływem zmian temperatury i nie potrzebują częstej kalibracji.
![]() Gniazdo parkowania głowicy
Dodatkowo na nowej głowicy Epson MicroPiezo, jaką zastosowano w testowanej drukarce, umieszczono teflonową powłokę, gwarantującą lepszą niż dotychczas dokładność rozmieszczania kropli. Nowa powłoka „nie przyciągająca” atramentu „wstrzeliwanego” na papier, poprawiając na nim rozmieszczenie kropli, jednocześnie poprawia jakość druku.
![]() Podczas wydruku można bezpiecznie podnieść pokrywę drukarki. Nie przerywa to procesu drukowania.
Czyściej
W Epsonie R2880 zastosowano Mist Collection System, zabezpieczający przed przypadkowym zabrudzeniem wydruków pochodzącym od rozpylanych poza obszarem drukowania pozostałości z natryskiwanego atramentu. W dolnej części drukarki, tuż pod głowicą pomiędzy rolkami prowadzącymi papier, umieszczono (podobnie jak w modelach poprzednich) specjalną matę gąbczastą wchłaniającą ewentualne zanieczyszczenia. Różnica pomiędzy modelem 2400 a 2880 polega na tym, że w tym drugim pod gąbką umieszczono naelektryzowaną ujemnie powierzchnię, która jeszcze skuteczniej niż dotychczas ściąga nadmiar dodatnio naładowanych kropli atramentu nie biorących udziału w procesie drukowania. Tym samym zwiększono znacznie czystość we wnętrzu drukarki, co znacznie zmniejszyło ilość przypadkowo zabrudzonych wydruków.
Sterownik
Model 2880 wyposażono w nowy interfejs użytkownika, nawiązujący wyglądem i funkcjonalnością do modeli klasy 7880. Ulepszony, i konfigurowalny umożliwia teraz łatwiejsze niż dotychczas wyszukiwanie i zmienianie ustawień druku, zapisywanie ich, a nawet współdzielenie.
![]()
Według informacji uzyskanych od polskiego przedstawiciela Epsona, możliwe jest też podpięcie profili konkurencyjnych producentów papieru. Dzięki temu fotografowie mogą uzyskać żądany wynik już za pierwszym razem, co w konsekwencji ograniczy zużycie atramentów i podłoży. Tryb sterownika drukarki zapewnia kreatywną kontrolę nad tonami czarno-białymi oraz gradacją, przypominając tym samym profesjonalny dobór odpowiednich papierów i chemikaliów w tradycyjnych ciemniach. Nowy sterownik, bez względu na wybór przestrzeni wydruku (sRGB, Adobe RGB), bazuje na krzywych gamma 2,2. W dotychczasowym modelu odbywało się to, w przypadku wydruków standardowych, na gammie 1,8.
data dodania: 12-01-2009
godzina dodania: 13:01
odsłon: 59528
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |