Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22

ciąg dalszy...


Cukier A7R V

Wysoka rozdzielczość

Aby zapewnić wysoką szczegółowość obrazu, w Sony A7R V zastosowano najnowszy procesor obrazu BIONZ XR™ oraz wykonany w technologii BSI, pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o efektywnej rozdzielczości około 61 milionów pikseli (10), (11). Procesor obrazu BIONZ XR w pełni wykorzystuje potencjał przetwornika, dzięki czemu zapewnia najwyższą w całej serii Alfa rozdzielczość obrazu przy niskiej czułości. Zakres czułości podczas fotografowania i filmowania wynosi od ISO 100 do ISO 32 000 (podczas fotografowania zakres ISO można rozszerzyć do 50–80 i 40 000–102 400). Sony A7R V umożliwia uzyskanie szerokiego, ponad 15-stopniowego (według Sony) zakresu dynamicznego.


Cały system stabilizacji obrazu w Sony S7R V został zmodernizowany poprzez wprowadzenie nowego, precyzyjnego modułu stabilizującego, zaawansowanych czujników żyroskopowych i zoptymalizowanych algorytmów stabilizacji obrazu fotograficznego i filmowego. Oprócz kompensacji drgań będącej odpowiednikiem 8 stopni przysłony (Dotyczy modeli A1 i A7R V) nowy algorytm stabilizacji zapewnia wykrywanie i sterowanie z dokładnością do jednego piksela. Umożliwia to pełne wykorzystanie potencjału 61,0 megapikselowej matrycy i ukazanie najdrobniejszych szczegółów obiektu.


Precyzję wbudowanego w korpus systemu stabilizacji obrazu wykorzystuje udoskonalona funkcja Pixel Shift Multi Shooting. Rejestruje ona serię obrazów przesuniętych o piksel w celu ich połączenia w komputerze w jedno zdjęcie o olbrzymiej rozdzielczości. Co więcej, program komputerowy Imaging Edge Desktop™ w najnowszej wersji 3.5 automatycznie wykrywa i koryguje przemieszczenia mające zakres pojedynczych pikseli, takie jak ruchy osób czy liści na drzewie, nadając wynikowemu obrazowi idealną jakość. Obraz powstały z połączenia 4 zdjęć zawiera około 60,2 miliona pikseli (9504 × 6336), a z 16 zdjęć — około 240,8 miliona pikseli (19 008 × 12 672). W ten sposób można połączyć 16 zdjęć zawierających łącznie około 963,2 miliona pikseli w obraz o rozdzielczości około 240,8 miliona pikseli (19 008 × 12 672 piksele).


Aby zwiększyć swobodę twórczą, Sony A7R V umożliwia dokładne i elastyczne sterowanie zewnętrzną lampą błyskową, a w trudnych warunkach oświetlenia wydajnie kompensuje migotanie sztucznych źródeł światła (Wykrywane jest tylko migotanie o częstotliwości 100 i 120 Hz). Szybkość zdjęć seryjnych może ulec zmniejszeniu. Pokrycie polami opartymi na wykrywaniu fazy ma ograniczony zasięg. Fotografowanie z funkcją Anti-flicker nie jest możliwe w trybie cichych zdjęć, trybie ekspozycji B i podczas nagrywania filmu.

 

Sony A7 R V JPEG_HEIF

 


Aparat ma również inne funkcje jak niżej:


• Możliwość bezstratnej kompresji obrazu RAW oraz wyboru rozmiaru i jakości obrazu RAW

• Znacznie rozszerzony zakres bracketingu ostrości i ekspozycji

• Funkcje „Twórczy wygląd” do obu form rejestracji

• Wysokiej jakości obrazy HEIF poddane bardzo efektywnej kompresji (A)

• Szeroki zakres jasności do oglądania na dużym ekranie.

Możliwości edycyjne

Możliwości edycyjne są niestety na podstawowym poziomie: Przytnij, Obróć, Kopiuj, Przechwyć zdjęcie, przełącz JPEG/HEIF. Nie ma niestety możliwości przekonwertowania plików RAW na pokładzie aparatu. To tak wygląda jakby Sony celowo obróbkę obrazu pozostawiało programowi z przeznaczeniem na laptopa lub komputer stacjonarny. To w odniesieniu do konkurentów, jest naprawdę słaba funkcja, a właściwie to jej brak.

Wizjer elektroniczny  

Sony A7R V ma wizjer elektroniczny (12) o zdecydowanie większej rozdzielczości (9,44 mln, Quad XGA z możliwością odświeżania 120 kl./s) niż A7R IV (5,7 mln, Quad XGA, 120 kl./s), co umożliwia wierniejsze ukazywanie szczegółów. Obraz widziany w wizjerze niemal bliźniaczym do tego zastosowanego w Sony A1 nie opóźnia się przy przesuwaniu na boki i nie smuży. Nie zauważyliśmy też drobnych artefaktów widocznych w niektórych sytuacja np. w Sony A7 IV. Brak jest zatem takich momentów, w których na części obrazu w wizjerze widzimy efekt mory, czego nie ma oczywiście w wizjerze optycznym i na rejestrowanym oryginale.


SONY A5R V odchylany ekran


Ekran LCD  

W komunikacji z aparatem i przy wykonywaniu zdjęć pomoże nam nareszcie obrotowy, osadzony na przegubie, a nie jedynie uchylny jak w A7R IV ekran LCD
(13). Jest to ekran w pełni dotykowy. Jego obsługa jest analogiczna jak przy smartfonach.

SONY A5R V odchylany ekran vs Sony A7R IV

Ale tym razem producent poszedł nieco dalej niż w przypadku Sony A7 IV i dodatkowo ekran ma możliwość pracy uchylnej (jak Panasonic LUMIX S1H) co bardzo spodoba się filmującym chcącym mieć możliwość rejestracji za pośrednictwem ekranu, którego środek jest bliżej osi optycznej zamontowanego obiektywu. Ekran LCD ma przekątną 3,2” i składa się z 2,1 mln punktów.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 27-05-2024
 
godzina dodania: 16:50
 
odsłon: 5018
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Canon RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23


Zdjęcie miesiąca
Wrzesień 2024
zdjęcie miesiąca
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.091) / 0.082

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |