Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy

ciąg dalszy...

 

Test panasonic s5 II


Live View Composite

 

Funkcja Live View Composite nie jest dostępna w pierwszej wersji oprogramowania S5 II, ale producent obiecał ją dołączyć przy okazji jednej z najbliższych aktualizacji firmwaru. To ważna opcja dla miłośników nocnej fotografii i zabawy światłem. Umożliwia ona rejestrowanie małych różnic w oświetleniu. Na podstawie otrzymanych danych tworzy obraz, który może być manipulowany przez użytkownika w czasie rzeczywistym, co jest szczególnie bardzo przydatne podczas wykonywania zdjęć fajerwerków oraz gwiazd i tworzenia kreatywnej fotografii z udziałem światła.

 
Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,8 punktu.

balans_bieli_presety

Odwzorowanie barwne

Panasonic Lumix S5II ma, podobnie jak S5, osiem rodzajów trybów balansu bieli w tym trzy rodzaje AWB. Ponadto temperaturę barwową można wybrać w Kelvinach oraz ustawić balans bieli na tzw. białą kartkę. Dużą zaletą jest to, że w obu tych przypadkach możemy zapisać po cztery różne presety (13), między którymi można się szybko przełączać. Dodatkowo każdy ustawiony tryb balansu bieli (czy to dedykowany czy ręczny) można ręcznie skorygować
(14) – jest to duża zaleta.

 

Balans_bieli_korekcja

Balans bieli, tak jak w S5, w świetle błyskowym dobrze działa zarówno w trybach AWB (Auto), Słońce jak i przy dedykowanym ustawieniu „Światło błyskowe”. W każdym przypadku kolory są poprawnie odwzorowane.


W świetle żarowym przy ustawieniu AWB widać zdecydowanie żółto-magentową dominantę, tego ustawienia zdecydowanie nie polecamy używać przy fotografowaniu przy tego typu świetle. Po przestawieniu balansu bieli w tryb dedykowany (Światło żarowe) kolory są dobrze odwzorowane.


Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,5 punktu.


System Af i stabilizacja dynamika

Dynamika

Zakres dynamiki testowanego Panasonica LUMIX S5 II jest na analogicznym poziomie co w S5, ponad 6 EV. Za dynamikę przyznajemy 5,1 punktu.

Szumy Panasonic S5 II

Szumy

Lumix S5, podobnie jak inne pełnoklatkowe modele Panasonica, nie ma możliwości włączania i wyłączania odszumiania oraz ustawiania go z różną „mocą”. Nie ma pewności, że brak możliwości włączenia odszumiania nie oznacza, że nie jest ono automatycznie włączone.
Panasonic LUMIX S5II pod kątem szumów wyszedł bardzo dobrze.

 

test Panasonic S5 II ISO 1600

 

Do ISO 1600 zarówno szum jak i szczegółowość obrazu są na bardzo dobrym poziomie.

 

test Panasonic S5 II ISO 3200

 

Przy ISO 3200, a nawet przy 12 800 szczegółowość obrazu spada i to sporo, ale obraz jest nadal akceptowalny.

 

 

test Panasonic S5 II ISO 12 800

 

Powyżej tej wartości zauważamy dość spory spadek jakości obrazu.

 

 

test Panasonic S5 II ISO 25600
 
test Panasonic S5 II ISO 51200

Dla porównania zamieszczamy dwa niemal identyczne fragmenty obrazu. Wprawne oko zauważy szybko różnice w odwzorowaniu obrazu między ISO 100, a ISO 51 200. Włąsnie ze względu na zanikające szczegóły przy wyższych wartościach ISO producenci aparatów i systemow stabilizacji robią bardzo dużo, żebyśmy mogli fotografować z ręki przy jak najkrótszym czasie otwarcia migawki. 

 
test Panasonic S5 II ISO 100


 

Najwyższych czułości można używać jedynie w bardzo trudnych warunkach oświetleniowych, głównie przy filmowaniu. Za szumy przyznajemy 5,75 punktu.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 08-04-2023
 
godzina dodania: 11:30
 
odsłon: 16467
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku
fotografia
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
fotografia
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2025
zdjęcie miesiąca
© fot. Piotr Łaś
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.084) / 0.069

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |