testowe Tamron 18–300 mm f/3,5–6,3 Di III-A VC VXD - pierwszy superzoom z mocowaniem Fujifilm X i Sony E![]() ciąg dalszy...W systemie napędu AF zastosowano opracowany przez firmę Tamron mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem liniowym VXD (ang. Voice-coil eXtreme-torque Drive), umożliwiający cichą i skuteczną pracę systemu ustawiania ostrości oraz dość skuteczny, znany z innych udanych konstrukcji tej marki, mechanizm stabilizacji optycznej VC (ang. Vibration Compensation) wspierający stabilne fotografowanie nawet przy najdłuższych ogniskowych. Przy czym trzeba zauważyć, że podobnie jak w niektórych Nikkorach tak i w tym obiektywie nie ma mechanizmu włączającego stabilizację na tubusie obiektywu. Według danych producenta odbywa się to z udziałem AI, czyli tzw. „automatycznej inteligencji” bez względu na to, czy aparat do którego obiektyw został podłączony ma wbudowaną stabilizację matrycy, czy też nie. Mechanizm kompensujący ruch zostaje automatycznie przełączony na funkcje AI w momencie, w którym filmujemy. Jego największa skuteczność podczas filmowania jest w zakresie ogniskowych 18–70 mm.
![]()
Z poziomu aparatu, co prezentujemy na załączonym obok ekranie (9) pochodzącym z bezlusterkowca Fujifilm X-S10, możemy modyfikować ustawienia stabilizacji, ale nie wiemy jak to się przekłada na współpracę z systemem VC Tamrona. Obiektyw jest kompatybilny również z systemami Fast Hybrid-AF, Eye-AF itp. testowany Tamron ma podwójny system mikroporcesowrowy (DUAL MPU - MICRO-PROCESSING UNIT). ![]() Oprócz MPU z wbudowanymi blokami DSP (Digital Signal Processor) dla lepszego przetwarzania sygnału, Tamron dodał MPU (10) przeznaczone wyłącznie do kompensacji drgań. Rezultatem jest szybsza, bardziej precyzyjna praca AF i wydajniejsza kompensacja drgań (VC). Również dzięki temu VC jest specjalnie zoptymalizowany do nagrywania filmów.
![]() Skuteczność działania systemu VC jest niemal wzorcowa o czym łatwo mogą przekonać zamieszczone obok zdjęcia.
![]()
Obiektyw sprawia wrażenie solidnego szkła pomimo swoich niewielkich wymiarów. Aktualizacja oprogramowania wewnętrznego obiektywu możliwa jest poprzez korpus aparatu. W komplecie z obiektywem otrzymujemy dekielki zakrywające i osłonę przeciwsłoneczną
![]()
![]() ![]()
Wewnątrz tubusu znajduje się 7-listkowa przysłona (co widać przy f/16 dla 300 mm), którą możemy przymknąć, zależnie od długości ogniskowej, do f/22–f/40. Pomimo 7-listków bokeh przy 300 mm i pełnej dziurze f/6,3 ma piękny kołowy kształt bez tzw. efektu „pierścieni cebulowych”.
data dodania: 01-12-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 9423
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |