testowe TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21![]() ciąg dalszy...
![]() Sandefjord, miejscowy cmentarz, Norwegia; przy tym zdjęciu przydał się nam odchylany ekran w aparacie, dzięki któremu mogliśmy wykonać zdjęcie z góry, kontrolując kadr, bez wchodzenia na żadne podwyższenie; Panasonic GH5 II + 12–60 mmf/2,8–4; par. eksp.: 1/60 s; ISO 800; f/4; f=56 mm; fot. K. Patrycy
![]() Sandefjord, miejscowy skeat park, Norwegia; tryb zdjęć seryjnych (do 12 kl. /s) sprawdza się przy rejestracji skaeterów. Dzięki temu możemy wybrać interesujący nas kadr; fot. K. Patrycy
Testowany aparat ma, tak jak w GH5, również funkcję Post Focus, która stwarza użytkownikom możliwość ustawienia ostrości po zrobieniu zdjęcia. Jest to pomocne na przykład przy makrofotografii, lub przy wykonywaniu zdjęć dynamicznych. Funkcja Post Focus jest obecnie dostępna za pomocą pokrętła trybu umieszczonego z lewej strony korpus, które umożliwia jej szybsze uaktywnianie. Działa to równie skutecznie co w GH5.
Kolejną z ważnych funkcji GH5 jest Focus Stacking. Umożliwia on użytkownikom ustawienie głębi ostrości w aparacie po wykonaniu zdjęcia, a jest możliwe dzięki połączeniu wielu zdjęć zrobionych przy pomocy funkcji Post Focus. Dzięki temu rozwiązaniu fotografujący nie musi dokładnie ustawiać ostrości podczas fotografowania, gdyż może uzyskać obraz z żądanym poziomem rozmycia wybierając ostrość w procesie edycji w aparacie. Może też zmienić ustawienie poziomu ostrości poprzez wybranie obszaru poddawanego wyostrzeniu już po zrobieniu zdjęcia. Skorzystają na tym fotografujący drobne przedmioty, które nie są płaskie. Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,65 punktu.
![]() Sandefjord, Norwegia; samochody elektryczne w Norwegii są dość popularne. Tyle w ciągu jednego dnia nie widziałem jeszcze nigdzie. Elektryczne są nawet samochody dowożące pizzę. Poniżej zderzenie współczesności i tradycji - taksówka marki Tesla na tle typowej, norweskiej i niezwykle urokliwej zabudowy. Panasonic Lumix GH 5 II okazał się świetnym narzędziem do rejestracji tego typu sytuacji. fot. K. Patrycy
![]()
![]()
Aparat wyposażono w 3-calowy, odchylany, osadzony na przegubie ekran LCD o proporcjach 3:2 i wysokiej rozdzielczości 1840K (większej niż w GH5) umożliwiający sterowanie dotykowe. Na ekranie można przeglądać, powiększać zdjęcia za pomocą dotyku w sposób analogiczny do smartfonów. W porównaniu z GH5, ekran jest jaśniejszy oraz charakteryzuje się lepszą reprodukcją kolorów. Ekran LCD, umożliwia korzystanie z funkcji Frame Maker, służącej do sprawdzania kompozycji podczas nagrywania w różnych proporcjach, takich jak: 16:9, 4:3 czy 1:1. Szkoda, że wizjer i ekran nie są wykonane w tej samej technologii, wtedy można byłoby łatwiej uniknąć różnic w odwzorowaniu kolorystycznym widocznym na ekranie i w wizjerze.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 10469
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |