testowe TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test z Foto-Kuriera 11/12![]() ciąg dalszy...Zmiana pełnego zakresu ogniskowych to jedynie 1/3 pełnego obrotu pierścienia. Również ręczne ustawianie ostrości jest wygodne dzięki 13 mm, karbowanemu na całej szerokości, pierścieniowi. Na korpusie z jego lewej strony są cztery przełączniki: transportowej blokady minimalnej ogniskowej (choć obiektyw nie ma tendencji do wysuwania się), trybu ustawienia ostrości, włącznik stabilizacji obrazu VR oraz przełącznik jego trybu.
![]() Na lewym boku obiektywu znajdziemy cztery przełączniki: blokady transportowej pierścienia zmiany ogniskowej, zmiany trybu ustawiania ostrości, włącznik stabilizacji oraz przełącznik jej trybu.
![]() Sprawny system stabilizacji obrazu umożliwia wykonanie nieporuszonych zdjęć przy znacznie dłuższych czasach ekspozycji.
![]()
W modelu
tym możemy wybierać rodzaj optycznej stabilizacji obrazu pomiędzy
trybem normalnym i aktywnym. Pierwszy z nich używamy podczas
standardowego fotografowania „z ręki”, a drugi gdy jedziemy samochodem,
płyniemy łodzią lub poruszmy się. Jest to system (VR II) drugiej
generacji, umożliwiający uzyskanie nieporuszonych kadrów nawet z czasem
4-krotnie dłuższym niż w przypadku wykonywania zdjęć bez redukcji.
System AF tego obiektywu działa bardzo sprawnie i nie powinniśmy mieć
z nim problemów. Za jego cichą i sprawną pracę odpowiada
piezoelektryczny silnik SWM (Silent Wave Motor). Konstrukcja mechaniczna
oraz ergonomia tego obiektywu zasługują na najwyższą notę, w tej klasie
obiektywów, 6 punktów.
![]()
Tak duże zakresy ogniskowych wymagają skomplikowanych układów optycznych. W skład układu testowanego AF-S DX Nikkora 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR wchodzi aż 19 elementów zestawionych w 14 grupach. Aby poprawić jakość takiego zestawu zastosowano 3 soczewki asferyczne oraz 3 ze szkła ED o superniskiej dyspersji. Dziewięć zaokrąglonych listków przysłony daje ładne rozmycie tła. Przy zmianie ogniskowej maksymalny otwór przysłony zmienia się od f/3,5 do f/5,6. Również wartość minimalna przysłony ulega zmianie od f/22 do f/32. Minimalny dystans ostrzenia przy ogniskowej 300 mm to jedynie 45 cm.
![]() Bokeh. Kształt zbliżony do koła.
Pomiary
![]() MTF-y obiektywu Nikkor 18-300 mm potwierdzają wysoką jakość optyki. Należy zwrócić uwagę na wysoką jakość odwzorowania linii o gęstości 10 na milimetr.
Oczywiście pomimo najszczerszych chęci konstruktorów i zastosowania najnowszych rozwiązań tak długie konstrukcje jak testowany AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR nie pozbawione są wad.
data dodania: 21-09-2019
godzina dodania: 09:00
odsłon: 17956
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |