testowe TEST Olympusa OM-D E-M5 zdobywcy nagrody EISA 2012-2013![]() ciąg dalszy...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Intuicyjność obsługi Model OM-D ma menu klasycznie zaprojektowane. Jest ono analogiczne do występującego we wszystkich aktualnie produkowanych modelach bezlusterkowców tego producenta. Po chwilowym zapoznaniu się z nim można bezproblemowo obsługiwać większość funkcji. W kategorii intuicyjność obsługi przyznajemy mu 5 punktów.
![]() OM-D (E-M5) wyposażono w 3-calowy ekran typu OLED, który można odchylać w górę o 80° oraz do dołu o 50°. Wykorzystuje on układ 610 tys. punktów (odp. VGA). Dodatkowo jest to dotykowy ekran umożliwiający intuicyjną obsługę takich funkcji jak określanie ostrości czy wyzwalanie migawki. Szkoda, że ekranu nie osadzono na przegubie, tak jak w Olympusie E-5.
Ekran Producenci we współczesnych modelach starają się zapewnić jak najlepszą jakość i wielkość obrazu obserwowanego na ekranach aparatów. Dlatego też model ten wyposażono w duży 3-calowy ekran z możliwością regulacji jasności i wyświetlania kolorów. W OM-D jest on uchylny w zakresie 80° w górę i 50° w dół. Wykonano go w technologii OLED i ma rozdzielczość 610 tys. punktów. Jest dotykowy, co zwiększa możliwości kreatywne fotografującego. Ekran oddaje dosyć wiernie kolory. W ciemnych pomieszczeniach ekran Olympusa najmniej smuży w porównaniu z konkurencyjnymi modelami przez nas testowanymi.
![]() Olympus OM-D jest modelem wyposażonym w dotykowy ekran.
Olympus stosuje inną technologię w wizjerze (LCD), a inną w ekranie (OLED). Przez to występuje niewielka niezgodność odwzorowania barwnego. Sytuacja staje się mało komfortowa dopiero w tym momencie, w którym patrząc przez kilka minut na ekran, zaczniemy używać wizjera. Niemniej przyznajemy Olympusowi 5,5 punktu za ekran.
![]() Olympus EZ-M 60 mm
Wizjer elektroniczny OM-D ma wizjer elektroniczny o rozdzielczości 1 440 000 punktów. Dodatkowo Olympus w swojej ofercie ma opcjonalne wizjery ze zmiennym kątem obserwacji VF-1 i VF-2. Tak jak i ekran, w ciemnych pomieszczeniach wizjer Olympusa trochę mniej szumi (kolorowa „morka”) niż w testowanym modelu konkurencyjnym. Odświeżanie obrazu jest na wysokim poziomie i umożliwia przyjemne kadrowanie aparatem trzymanym przy oku nawet podczas wykonywania zdjęć seryjnych. Ocena: 5,5 punktu
![]() Olympus EZ-M 75 mm f/1,8
data dodania: 27-02-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 39505
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |