testowe TEST Nikon D3200, Canon EOS 1100D, Sony SLT-A37 (pełna wersja artykułu z FK 8/2012)ciąg dalszy...
W Nikonie D3200 możemy wykonane zdjęcie błyskawicznie skadrować.
Wizjer Modele Canona i Nikona to klasyczne lustrzanki z wizjerem optycznym o powiększeniu ×0,8 i ok. 95% pokryciu kadru. Sony to aparat SLT, czyli lustrzanka pozbawiona optycznej kontroli kadru. Jej wizjer elektroniczny o przekątnej 0,46 cala, z 1 153 280 punktami, powiększeniem 1,09-1,19×, 100% pokryciem kadru i dużo większym zakresem korekcji dioptrycznej, niestety ale nie może równać się z konkurentami, w szczególności przy słabszym oświetleniu fotografowanej sceny. Choć bez wątpienia tylko na nim możemy pooglądać zapisane obrazy i kontrolować efekty zastosowanych ustawień.
Zastosowanie funkcji „Automatyczny optymalizator jasnośći” w Canonie przydaje się przy fotografowaniu m.in. obiektów znajdujących się w cieniu. Zdjęcie z wyłączoną funkcją „Automatyczny optymalizator jasności”.
Zdjęcie z włączoną funkcją „Automatyczny optymalizator jasności”.
Możliwości fotograficzne We wszystkich opisywanych tu modelach producenci zastosowali matryce typu CMOS o rozmiarze APS-C z mechanizmem jej czyszczenia. Przetwornik Canona jest nieco mniejszy i dlatego mnożnik ogniskowych w jego przypadku wynosi 1,6×, a w Nikonie i Sony 1,5×. Canon z uwagi na swój wiek ma jedynie 12 mln efektywnych pikseli. Sony 37 może pochwalić się 16 mln pikseli. Jednak jest to nadal niewiele w porównaniu z gigantycznymi 24,1 milionami jakie zaoferuje nam Nikon. Co za tym idzie z tej lustrzanki możemy „wycisnąć” ok. 2-krotnie większy (34×51 cm) wydruk naszej pracy. Natomiast w przypadku Sony 37 mamy możliwość wykonania łączonych panoram o wielkości 12 416×1856 pikseli (przy panoramie poziomej) i 5536×2160 pikseli (przy pionowej). Różnorodność trybów ekspozycji jest dosyć podobna we wszystkich aparatach. Zakres czasów ekspozycji jest identyczny i zamyka się w przedziale 1/ 4000 s–30 s + czas B. Pod względem zakresu ekwiwalentów czułości w Canonie mamy zakres ISO 100-6400. Takiż sam w Nikonie, jednak z możliwością rozszerzenia o Hi1 (ISO 12 800). A w Sony maksymalna wartość to ISO 16 000, plus ISO 25 600 przy wieloklatkowej redukcji szumów.
Nikon D3200 + Nikkor 18–300 mm f/3,5–5,6. Par. eksp.: A, 1/160 s, ISO 200, f/5,6, f=129 mm
100-procentowy wycinek z kadru powyżej. Do zdjęć portretowych przyda się trochę większy zakres ogniskowych niż oferuje kitowy obiektyw.
W aparatach tych znajdziemy funkcję korygującą wady obiektywów. W Sony możemy przy fotografowaniu zastosować jedno z kilkunastu ustawień efektów wizualnych. Na filtry efektowe możemy liczyć w lustrzance Nikona. I to w bardzo szerokiej palecie, ale już po wykonaniu zdjęcia. W D3200 możemy również korygować winietowanie oraz zmieniać geometrię sfotografowanych przedmiotów. Korekcję winietowania znajdziemy również w Canonie. Za automatyczne ustawienie ostrości we wszystkich aparatach odpowiada oparty na detekcji fazowej system AF. Najbardziej rozbudowany jest w Sony (15 punktów w tym 3 krzyżowe), w Nikonie jest ich 11 z jednym krzyżowym, a w Canonie 9 również z jednym krzyżowym. Pod względem szybkostrzelności przoduje a37, z której możemy uzyskać nawet do 7 kl./s, gdy z Nikona jedynie 4, a Canona 3 kl./s. Wynik w tej kategorii to: 5,5 punktu dla Nikona (z uwagi na rozdzielczość przetwornika), 5,25 dla Sony i 4,75 dla Canona.
data dodania: 16-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 107929
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |