testowe TEST Nikon 1 J1 - szybki jak Maglev* (pełna wersja artykułu z FK 12/2011)![]() ciąg dalszy...
![]() Par. eksp.: 1/10 s, ISO 1600, f/10, f=10 mm
![]() Par. eksp.: 1/10 s, ISO 800, f/10, f=30 mm
![]() Par. eksp.: 1/100 s, ISO 2800, f/5,6, f=30 mm
![]() Par. eksp.: 1/20 s, ISO 800, f/10, f=10 mm
![]() Par. eksp.: 1/100 s, ISO 800, f/10, f=10 mm
![]() Par. eksp.: 1/6 s, ISO 800, f/10, f=10 mm
Ergonomia i intuicyjność obsługi Żeby zrozumieć zasadę działania tego aparatu nie można być użytkownikiem lustrzanki. Funkcje typowe dla lustrzanek występują w testowanym Nikonie 1 J1, ale są one głęboko ukryte. Dlaczego? Gdyż tak było zapewne prościej i taniej, a ascetyczność budowy i wyglądu aparatu miała nie przerażać potencjalnych nabywców zbyt skomplikowanym wyglądem. Doszło do tego, że ręczny dobór parametrów ekspozycji odbywa się za pomocą pierścienia centralnego wyboru opcji pracy aparatu (w tylnej części korpusu) oraz przełącznika powiększenia znajdującego się w prawej górnej części korpusu.
![]() Dopiero instrukcja obsługi sprawiła, że dowiedzieliśmy się, jak zmieniać w trybie M czas naświetlania – przełącznikiem powiększania.
No tak, drodzy inżynierowe z Nikona. Nie dało się tego bardziej skomplikować. Pod względem komplikowania prostych rzeczy nie ma co kopiować koncepcji wziętych z Neksa – to nie ma sensu. Za intuicyjność obsługi przyznajemy Nikonowi 1 J1 jedynie 4 punkty. Jak interpretować tę ocenę. Dotychczasowy użytkownik lustrzanki lub zaawansowanego kompaktu najpierw pogubi się, ale po pewnym czasie, podobnie jak w przypadku aparatów NEX firmy Sony, przy sporym samozaparciu nauczy się obcować z tym sprzętem. Natomiast użytkownik kompaktu szybciej przyswoi sobie tę systematykę obsługi i ma większe szanse na zaakceptowanie jej. Redukcja kosztów dała również o sobie znać w przypadku ergonomii. Nie ma dodatkowego uchwytu z prawej strony, a jedynie niewielka gumowana powłoka przygotowana pod kciuk na tylnej ścianie korpusu zapobiega przed przypadkowym wyślizgnięciu się aparatu z ręki. Generalnie pod względem ergonomii niczym specjalnym aparat się nie wyróżnia. Ot taka bezlusterkowa przeciętność warta maksymalnie 5 punktów.
![]()
Możliwości fotograficzne Aparat wyposażono w nową 10‑milionową matrycę typu CMOS w formacie CX (krotność 2,7 raza, wymiary to 13,2×8,8 mm), w bagnetowy system mocowania Nikon 1, oraz w nowe technologie np. rejestrowania obrazu przed naciśnięciem spustu migawki i po nim (pre-post capture).
![]() Porównanie rozmiarów przetworników
Inna ciekawa funkcja tego aparatu to ruchome zdjęcie. Po załączeniu jej aparat jednocześnie zapisuje zdjęcie i film w zwolnionym tempie (plik MOV), a następnie automatycznie łączy je ze sobą. Dzięki temu powstają „ruchome” zdjęcia. Do pliku dodawany jest również dźwięk.
data dodania: 01-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 49551
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |