testowe Sony NEX-5N w starciu z konkurencją (test) - artykuł z Foto-Kuriera 10/2011![]() ciąg dalszy...
Korpusy wszystkich modeli wykonane są z dobrych jakościowo materiałów. Modele Olympusa przednią ścianę korpusu mają gładką i ascetyczną, tylko z tyłu znajdziemy małe wyprofilowanie na kciuk. Pomimo tej gładkości leżą one dosyć wygodnie w ręku. Panasonic dysponuje uwypukleniami tak na przedniej, jak i na tylnej ściance korpusu, poprawiającymi trzymanie aparatu. Sony pod względem uchwytu wypada najlepiej. W modelu tym mamy duży, bardzo pewny uchwyt prawie jak w lustrzance, zapewniający stabilność nawet gdy korzystamy z dużych i ciężkich obiektywów.
![]() Uchylny ekran aparatu Sony to duża zaleta tego modelu, wyróżniająca go spośród testowanej konkurencji.
Modele NEX i PEN pozbawione są wbudowanej lampy błyskowej, jednak w komplecie otrzymujemy małą dołączaną lampkę. Modele Olympusa wyróżniają się z tej czwórki klasycznymi sankami montażu lampy błyskowej, wraz z portem podłączenia akcesoriów dodatkowych AP (w PENie AP2) zwiększającym funkcjonalność aparatu. Również dotyczy to portu Smart Accessory Terminal 2 NEX-a.
![]() Lampa błyskowa w Sony NEX-5N
![]() Lampa błyskowa w Panasoniku GF3
![]() Lampa błyskowa w Olympusie PEN E-PM1
![]() Lampa błyskowa w Olympusie XZ-1
Olympus PEN E-PM1 dostępny jest w wersjach – czarnej,
srebrnej, białej, brązowej, purpurowej i srebrno-różowej; Olympus XZ-1 –
białej i czarnej; Panasonic GF-3 – czarnej, białej, czerwonej,
brązowej; a Sony NEX 5N – czarnej i srebrnej. Jak widać, z tej czwórki
najbarwniejszy jest PEN.
![]() Smart Accessory Terminal 2 w Sony NEX‑5N.
Intuicyjność obsługi
Każda firma ma swoje specyficzne menu obsługi aparatu. Olympus w najnowszym PENie zastosował zupełnie nowe menu, ładne a przy tym również funkcjonalne.
Ekran Testowane modele mają dość duże ekrany o przekątnej 3 cali, ułatwiające wygodne obserwowanie kadrowanego motywu oraz późniejsze przeglądanie naszych prac. Modele z wymienną optyką mają ekrany LCD. Do plusów modelu Sony należy uchylność ekranu, co daje w wielu wypadkach duży komfort pracy. Dodatkowo ma on najwyższą rozdzielczość (921 600 punktów) i sterowanie dotykowe. Również model Panasonika może pochwalić się dotykowym ekranem, ale już nie rozdzielczością (460 tys. punktów). Taką samą rozdzielczość ma też ekran PENa. XZ-1 wyróżnia się za to ekranem typu OLED o rozdzielczości 610 tys. punktów.
![]() W nowym NEX‑ie znajdziemy cały podręcznik fotografowania, który podpowie, jak wykonać ciekawą fotografię.
data dodania: 04-02-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 47884
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |