testowe FUJIFILM FinePix S100FS, CASIO Exilim Pro EX-F1 i OLYMPUS SP-570 UZ: długie zoomy - potężne możliwości![]() ciąg dalszy...
Mechanicznie wszystkie aparaty pracują bez większych zarzutów. Na plus S100FS należy zaliczyć precyzyjną, ręczną, mechaniczną zmianę ogniskowej, tak jak ma to miejsce w obiektywach lustrzanek.
![]()
U konkurentów odbywa się to na drodze elektrycznej, a przez to mniej płynnie – skokowo. Wszystkie aparaty mają polskie menu. Jest ono w miarę poprawne, choć zdarzają się „kwiatki”: np. w Fujifilm S100FS symulacja filmu „Soft” została przetłumaczona jako „Mały”; w Casio jedna z głównych zakładek otrzymała nazwę „Nastaw” – chyba chodziło o ustawienia.
![]()
Intuicyjność obsługi zarówno Fujifilm, jak Olympusa, jest poprawna, oparta na wieloletnich doświadczeniach. W przypadku Casio natomiast widać brak doświadczenia w produkcji zaawansowanych aparatów. Jest to przyczyną niezbyt intuicyjnej obsługi tego aparatu.
![]()
Znalezienie niektórych funkcji odbywa się metodą prób i błędów. Również instrukcja obsługi nie pomoże wiele użytkownikowi – i dotyczy to nie tylko wersji polskojęzycznej. Kolejnym plusem aparatu Fujifilm w stosunku do konkurencji jest odchylany ekran LCD ułatwiający wykonywanie zdjęć z nietypowych pozycji zdjęciowych.
![]() Jedynie aparat Fujifilm ma odchylany wyświetlacz
Casio wyposażył swój EX-F1 w 6-milionową matrycę CMPS o przekątnej 1/1,8 cala i szybki procesor LSI. Zdjęcia mogą mieć klasyczną proporcje boków 3:2 oraz 4:3 i 16:9. Rejestracja zdjęć w aparacie Fujifilm została „powierzona” nowo opracowanemu przetwornikowi Super CCD VIII HR o przekątnej 2/3 cala z 11,1 mln efektywnych pikseli, sterowanemu najbardziej zaawansowanym procesorem Fujifilm RP (Real Photo) III. Umożliwia on zapis zdjęć zarówno w układzie 4:3, jak i tradycyjnym 3:2. Parametry przetwornika Olympusa wyglądają trochę skromniej w porównaniu z S100FS – Live CCD o przekątnej 1/2,33 cala, z efektywną rozdzielczością matrycy 10 milionów pikseli. W Olympusie sterowanie matrycą zostało „powierzone” znanemu z lustrzanek tej firmy procesorowi TruePic III. Matryce powyższych aparatów umożliwiają wykonanie wydruków z rozdzielczością 300 dpi o następujących maksymalnych rozmiarach: 17,9×23,8 (Casio); 24,4×32,5 (Fujifilm); 23,2×30,9 cm (Olympus). Rejestracja zdjęć może się odbywać przy ekwiwalentach czułości od ISO 64 (Olympus) i 100 (Casio i Fujifilm) do ISO 10000 (Fujifilm), 6400 (Olympus) i tylko 1600 (Casio). Zastosowanie wyższych czułości (od 3200 w Olympusie i od 6400 w Fujifilm) powoduje zmniejszeniem rozdzielczości rejestrowanego pliku. Pod tym względem Casio słabo się prezentuje, ale jeżeli chcielibyśmy wykonać szybką serię zdjęć to konkurencję zostawia daleko w tyle z 60 kl./s (do 60 zdj. w buforze) przy 7 kl./s (Fujifilm) i 13,5 kl./s (Olympus) i to po zmniejszeniu rozdzielczości.
data dodania: 03-12-2008
godzina dodania: 14:02
odsłon: 47625
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |