testowe Podwodne kompakty 2010 cz. II Pełna wersja testu, który ukazał sie w Foto-Kurierze 8/2010![]() ciąg dalszy...
Estetyka i ergonomia Na zdjęciach wygląda efektownie. W rzeczywistości jest nawet lepiej. Przede wszystkim aparat jest zdecydowanie smuklejszy niż mogłoby się to wydawać. G1 przywodzi na myśl kultową linię zegarków Casio G-Shock.
![]() Wcięcia i profile nadają korpusowi agresywny wygląd, ale jednocześnie poprawiają wygodę obsługi.
Agresywny wygląd sprawia, że po prostu aż chce się nim rzucić! Jest również niezwykle zwarty, robi naprawdę solidne wrażenie. Profile i wcięcia są też dobrze przemyślane i w praktyce poprawiają chwyt. Przyciski, mimo że dopasowane do ogólnej stylistyki, rozmieszczone są klasycznie i są bardzo wygodne w obsłudze. Minusem będzie tylko dolna klapka osłaniająca baterię – bardzo trudno ją otworzyć, problemy będą miały zwłaszcza osoby obdarzone dużymi dłońmi. Ciekawym elementem jest „zderzak”, przykręcony do lewej ścianki aparatu, pochłaniający energię uderzenia i osłaniający układ optyczny. G1 można zanurzać do głębokości 3 merów i upuszczać z wysokości 2,1 metra.
Możliwości fotograficzne Przetwornik aparatu to 12-milionowa matryca CCD (1/2,33"), „obsługująca” zakres czułości ISO 64–3200. Dużym minusem Casio EX-G1 jest układ optyczny o mało uniwersalnym zakresie ogniskowych. 3-krotny zoom rozpoczyna się wartością dopiero 38 mm, co oznacza, że o prawdziwym szerokim kącie możemy zapomnieć. Obiektyw jest też stosunkowo „ciemny” (f/3,9–5,4), co jest nie bez znaczenia podczas fotografowania pod wodą.
![]() Wyższa prawa strona sprawia, że aparat trzyma się naprawdę wygodnie. Mimo wyszukanej stylistyki, systematyka obsługi jest bardzo klasyczna.
W aparacie nie brakuje za to dodatkowych funkcji. Oprócz systemu detekcji twarzy (z możliwością śledzenia), EX-G1 wyposażono w 25 programów tematycznych, tryb Interwal Recording BEST SHOT (zdjęcia z interwałem od 10 sekund do 3 minut), oraz kilka trybów BEST SHOT, przystosowanych do różnych warunków (podwodny, na śniegu, plażowy).
![]() Aparat okazał się zaskakująco smukły, rywalizować może z nim tylko Sony TX5.
Jakość zdjęć Jakość rejestrowanego obrazu studzi nieco zachwyt wywołany przez ciekawą stylistykę korpusu. Mimo że wyniki pomiarów studyjnych stawiają go niemal na równi z Canonem, Panasonikiem i Pentaksem, to przykładowe zdjęcia nie pozostawiają złudzeń (patrz str. 58). Odwzorowanie szczegółów nie jest najlepsze nawet przy najniższych wartościach ISO, a gdy wzmacniamy sygnał, jakość obrazu jeszcze spada. Przy wartości ISO 800
![]()
Casio wyraźnie odstaje od konkurentów. Przy ISO 1600 i 3200 detale są mocno rozmyte. W praktyce nie radzimy stosować wyższych czułości niż ISO 400. Kolorystyka wykonywanych zdjęć – można powiedzieć – jest dość typowa dla aparatów Casio, co oznacza, że barwy będą lekko pastelowe. Zdjęcia będą też mniej kontrastowe niż w przypadku Canona i Sony.
data dodania: 15-11-2010
godzina dodania: 11:44
odsłon: 34110
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |